Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa kokemuksia radikaaleista alanvaihdoista!

Vierailija
17.06.2013 |

Olen 35v ja yritän miettiä, mitä tekisi loppuelämän! :)

Onnistuuko totaalinen alanvaihto? Uusi tutkinto, uusi ammatti? Kertokaa kokemuksia!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutun tuttu joutu vaihtamaan lääkärin ammatista puhelinmyyntiin polvivaivojen ja burnoutin takia. Viihtyy nykyisessä työssään.

Vierailija
2/6 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vaihtanut laboratoriohoitajan hommista it-alalle, hankkinut tietojenkäsittelytieteen maisterin tutkinnon ja sen jälkeen koodannut työkseni. En ole ikinä päätöstäni katunut. Siistillä päivätyöllä tuplasti se palkka mitä ennen, ilman juuri minkäänlaista stressiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin toimistotöissä monta vuotta. Opiskelin pari vuotta sitten, sun ikäsenä, lähihoitajaksi. En vaihtais takaisin enää. Paljon konkreettisempaa työtä ja tunnen myös tekeväni arvokkaampaa työtä vanhusten palvelutalossa.

Vierailija
4/6 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tuttavapiirissäni lähes kaikki ovat tehneet alanvaihdoksen kolmekymppisenä, suurin osa käytännön pakosta. Asun alueella, jolla on korkea nuorisotyöttömyys ja työttömyys muutenkin suurta. Karkeasti ottaen voi sanoa, että muutaman viime vuoden aikana lähes kaikki ovat vaihtaneet sosiaali-ja terveyspuolelle tai opetuspuolelle, koska näillä aloilla on työtä. Varsinkin nyt, kun on tiedossa että ensi vuonna yhteishaun kautta hakeminen vaikeutuu, jokainen jolla on työttömyyttä tai työttömyysuhkaa, on yrittänyt hakea uudelle alalle. Itse asiassa, nyt kun mietin asiaa, niin ensi syksynä vain muutamia tuttaviani ei ole opiskelemassa (siis niistä jotka eivät jo ole valmistuneet uudelle alalle).

Elämän on mentävä eteenpäin, oli sitten alle kolmekymppinen tai yli. Tervetuloa ap meidän alanvaihtajien joukkoon, ei tämäkään ole hullumpaa - ja aina tämä työttömyyden voittaa. :)

Vierailija
5/6 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ennen lapsia assarina ja viihdyin, mutta kaipasin muuta kuin sitä hullua jatkuvaa pyöritystä. Kun nuorin lapsi oli kaksi vuotias lähdin aikuiskoulutukseen iltalinjalle ja valmistuin ennätysnopeasti uuteen ammattiin. Nyt olen ollut sen alan yrittäjänä neljä vuotta ja en voisi kuvitellakaan enää lähteväni assistentiksi mihinkään hullunmyllyyn.

Vierailija
6/6 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onnistuuko, mutta yritän. Mulla on yksi maisteritutkinto, mutta ensi keväänä menen pääsykokeeseen ja opiskelemaan täysin toista alaa. Se on päätetty. ;)