Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Marrakset loppuviikko

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhihaa: Opiskelen yliopistossa, mulla on pääaineena teologinen etiikka ynnä uskonnonfilosofia. Teen 5 ov:n laajuisia kirjatenttejä, koska haluan olla kotona. Meillä tuo 5 ov tarkoittaa noin 2000 sivua luettavaa. Monesti ihmiset luulee, ettei niistä olisi esim tuollaiseen lukemiseen, saati tiedon ulosantiin, mutta olen vakuuttunut siitä, että jokainen perusälykkyydellä varsutettu selviää tästä, vaikka siinä viikossa mitä minä käytän lukemisiin. Tärkein asia on se, että silloin kun lukee, niin keskittyy siihen mitä lukee. Tärkeää on myös tiedon ulosannissa se, että kaivaa tiedon aivoistaan ja ikään kuin oksentaa sen paperille. Juuri tästä oksentamisesta johtuu, että kirjoitin nyt esim tuon 30 sivua. Kun ihminen lukee, hän oppii. Kyse on vain siitä, löytääkö hän tuon tiedon uudestaan aivoistaan. Tenttitilanteessa annan ajatuksen virrata vapaasti paperille ja sitten ne tiedot vaan alkaa löytyä päästä ja valua paperille. Kuulostaa oudolta, mutta toimiva kikka!

Vierailija
22/42 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On NIIN ihanan kuuloista että muillakin päiväunille meno on tuskaa, sama täällä!!! Ei millään Lotan luonne anna periksi vaikka kuinka olisi väsy .... Taas nukuttamiseen meni vaikka kuinka kauan, itekin pitää vähitellen kömpiä sänkyyn jotta jaksaa huomenna. Mies menee Rockperryyn (Lordikin esiintyy sielä!) illaksi/yöksi töihin ja lauantaina lähtee Kalajoelle Mustang-tapahtumaan. Me ei Lotan kanssa vielä Mustangilla päästä kun siinä ei ole turvavöitä :o( Omalla autolla voisi lähteä, mutta murehdin aina sitä kuinka saan imetettyä matkan varrella/huoliiko Lotta esim jos yritän imettää autossa, mä kun en osaa imettää julkisella paikalla. Ts. osaan kyllä mut en halua ;o)) Me kun yleensä on syöty vaan kotona, ja joskus kyläillessä.

Ja mies....juupa juu .... sama tilanne täällä kuin monella muulla, en esim. jaksais aina korjailla miehen jättämiä roskia/vaatteita yms joka paikasta. No, mutta se onni on että tekee meillä monesti ruoan

Niin joo, laitanpas tähän linkin yhestä horoskooppisivusta jo kiinnostaa käydä lukaisemassa: http://www.horoskooppi.com/muut/lapsen_luonne.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa pitkästä aikaa! Joka päivä olen käynyt pinot lukemassa, mutta en oikein ole kerennut kirjoittelemaan. Nyt on poju aamutirsoilla ja päätin pikaisesti kirjoittaa meidän kuulumiset.

Meille kuuluu hyvää. Poika on hyväntuulinen ja tyytyväinen. Tuntuu vaan, että poika on jotenkin jälkijunassa, kun kaikki muut marraskuiset jo liikkuu niin kovasti, mutta meillä ei edelleenkään edes ryömitä. Kauheesti poika sätkyttelee lattialla ollessa käsiä ja jalkoja, mutta ei ymmärrä siitä edetä. Onko enää muita marrasvauvoja, kun ei vielä liiku???

Meillä ei myöskään ole vielä alkanut mitään " 8kk-kriisiä" eli ei vierasteta eikä kitistä turhia ja nukutaankin ihan hyvin. Taitaa olla pikkukaveri myöhäisherännäinen siinäkin asiassa.

Ihailen suuresti noeman opiskelumotivaatiota ja intoa. Itsellä olis myös korkeakouluopiskeluja suoritettavana (varhaiskasvatuksen maisteri). Olen nyt opiskellut kahtena vuonna töiden ohella, mutta eihän se oikein onnistu, kun on päivät töissä. Olen siis päässyt vain iltaisin järjestettäviin graduistuntoihin. Teen graduni parin kanssa ja homma on aloitettu: n. 10 sivua kirjoitettuna. Siihen se sitten tyssäsi! Nyt mietin, että voisin nostaa kotihoidontuen ohella opintotukea, jos vaan jaksais väsätä sitä gradua. Ei vaan millään tahdo löytyä sellaista intoa, että tarttuisi kirjoihin. Noema kirjoitti kyllä tosi hienosti lukemisesta ja tiedon ulostuottamisesta. Samaan olis pyrittävä!

Eipä nyt muuta. Aurinkoista perjantaita kaikille!

T. A-Ä

Vierailija
24/42 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni viime yö ilman herätyksiä :) Siis 20.45-05.50 sitten annoin maitoa pullosto ja nukuttiin vielä 7:30. Olen alkanut kokeilla rikkinäisiin öihin tuota oman päälläpidetyn paidan antamista yöksi Mintun sänkyyn, en tiedä auttaako se, mutta pari viime yötä on ollut selvästi rauhallisempaa. Olen päättänyt etten anna maitoa yöllä, joskus kuuden aikaan sitten. Imetyksen lopettelin öisin näin, vaikka Minttu heräsi usein ja annoin rintaa, ei hällä selvästi ollut nälkä, joten aloin sitten rauhottelemaan sylissä/tutilla enkä antanut rintaa ennen aamua. Nyt imetän enää illalla, tarkoitus olisi lopettaa sekin, kun töihin olen menossa 22.8.

Tintta-Liisa: meillä on museoauto, jossa ei myöskään ole turvavöitä, mies kiinnitti Mintun turvaistuimen siihen kuormaliinoilla, hyvin toimi. Päästiin aina välillä kesäajelulle.

Välillä tämä päivisin jatkuva kitinä ja Mintun " ei missää tyytyväinen olo" saa mut miettimään miten ikinäkään selviän uhmasta, kun tämä ottaa jo välillä näin koville. Mutta haluan uskoa sen, että kun lapsi itse puhuu on helpompi kommunikoida, mikä helpottaa osaltaan. Mintun kummitäti totesi mulle, että on ihan eri asia olla kotona kitisevän ja jatkuvasti tarvitsevan lapsen kanssa, kuin aurinkoisen ja kaikki sujuu lapsen kanssa. Näinhän se asia on :)

Puhihaa: Mä mietin sinne Kids Jazz festivalille menoa, mutta mitähän sinne mahtaa maksaa liput. Mikäli on kalliit sitten en mene.

Tuntuu, että kun saan Mintun iltaisin nukkumaan, mulla alkaa aivan uusi " ihana" elämä, eikä millään malttais mennä nukkumaan.

Nyt taidan ottaa jätskin kahvin seuraksi.

Jaksamista :))

Vierailija
25/42 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minttu on oppinut myös seisomaan tukea vasten. Kävin pikku-kenguru liikkeessä ja kyselin tuosta unipussista, sekin saattaisi väsentää tuota yöllistä pystyyn nousemista ja levottomuutta. No toisaalta musta tuntuu, että likan palais hermot siihen totaalisesti kun ei pääsiskään muljaamaan ja nousemaan siten kun haluais.

Vierailija
26/42 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikkumaton 8-kuinen, joka ei ryömi edes. ....Lentokonetta leikkii ja vähän pyörii paikallaan.Neuvola ilmotti kyllä eilen ettei kannata huolestua jos yritystä on ja sitä meiltä löytyy.Pojan pinna vaan on puolen sentin mittainen ja näin ollen saa hirveet raivarit kun ei eteneminen heti onnistu.En oikein keksi mitä tekisin vielä.Nyt onneksi on kuitenkin hieman pidempään lattialla viihtyny..ehkä noin viikon..pienempänä ei ollenkaan vaan raivarit oli ihan kauheat kun laski maahan.Mutta nyt siis vaan odotellaan sitä " ahaa-elämystä" , joka veisi pienen tutkijan avaraan maailmaan ja niiden sähköjohtojen luo..kääk..odotan kauhulla.

Vierailija
27/42 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalpeze, oli kiva lukea, että teilläkin on liikkumisen suhteen samat hommat kuin meillä! Meillä oli myös siinä sama juttu, että ihan pienenä ei vauva viihtynyt lattialla ollenkaan. Ei voinut ollenkaan sylistä pois laskea, kun heti alkoi hirrrrveä huuto. Nyt on kyllä jo pidemmän aikaa viihtynyt lattialla. Parhaiten kuitenkin silloin, kun on joku viihdyttämässä:)

Vierailija
28/42 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ollut kiva viikko teidän parissa, ja vielä kun on osan päässyt kuvista näkemään, niin tuntuu vielä mukavammalta. Tämä mamma lähtee tyttärineen huomenna möksälle ja palaan sit viikon, puolentoista päästä. Ukko saa paiskia töitä kotona. Saa vaan nähä mitä tulee ikävän kanssa; me kun ei oikein koskaan olla oltu toisistamme erossa Pisimmät ajat on olleet mun synnytysreissut vissiin :)

Hei ei meilläkään ryömitä, eikä todellakaan olla lattialla makaamassa. Ainoastaan istutaan. Mutta en osaa olla huolissani (pitäisköhän?) koska selvästi kurottelee ja venyttelee ja jopa puoli metriä pääseekin jollain konstilla eteenpäin. Konttaa ei kuitenkaan vielä. Alkeita olisi, mutta kun pienen pää ei jaksa olla pystyssä ja sitten maastoudutaan jonka jälkeen huudetaan niin kauan että nostan ylös. Jonkun laista yritystä on myös nousta seisomaan tukea vasten.

Miehen kotihommiin osallistumisesta sen verran, että yleensä meillä ukko on hoitanu lapset siinä missä minäkin (oli jopa 1 kk hoitovapaalla esikoisen kanssa), mutta nyt kun meillä tehdään remonttia, niin mun hoidettavana on kaikki. Ja kieltämättä pistää pinnaa kiristämään välillä. Esim eilen koetin siivota, käytiin pariin otteeseen kaupoilla, ja sit samalla vähän jo pakkailla. Molemmat mukulat kiukutteli ja huusi. Sit isäntä tuli kotiin vasta seiskan jälkeen hirrveän näköinen veneen raato perässään. Oli ostanut sen. SIlloin täällä kiehahti aika korkeasti. No nyt se ukko menee tänään sitten ostamaan Miranolia, jotta tuosta raadosta saataisiin nätti valkoinen vene, kun ei mammalle kelvannutkaan :) Vähä huono ajankohta veneen ostoon kun täällä himassa hommia enemmän kuin tarpeeksi, mutta myypähän nyt yhden crossimönkijän pois mua kiusaamasta. Meillä toimii ton isännän harrastuksissa vähän sellainen laki että jos " haluu saada on pakko antaa" . Niinpä se onkin jatkuvasti ostamassa jotain mottorilla kulkevaa menopeliä ja myymässä toista :)

Mut nyt on rynnätävä taas hommiin, joten ei muuta kuin oikein hyvää viikonloppua ja ensi viikkoa kaikille!! Tuun lukasemaan vielä illemmalla, mut sit en pääse taas vähään aikaan :(

Terkuin

Tiituliitu ja tyttöset

Vierailija
29/42 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aalto-äiti! ei meilläkään poika ryömi! Istua nököttää lattialla, mut yrittää kurkotella ympäriinsä. Mahallaan ollessaan pyörii ympäri,mut ei osaa mennä eteenpäin. Mut enpä ole huolissani, kyllä se vielä kerkee liikkeelle:)

Noema; Kyllä piristi mieltä se uusi hame. Kyllä se niin on et täällä kotona nököttäessä kolmen muksun kaa toi shoppailu on aika vähäistä. Joten jos tosiaan vielä postimyynnistä löytää sopivaa kampetta niin johan on melkein luksusta! Ja toi on ihan totta et ite sitä kulkee ties missä rääsyissä ja lapsilla on aina uutta ja siistiä päällä:)

Miehen osallistumisesta..taitaa olla ikuisuusaihe:) Meillä mies on töissä lähes aina, joten pääasiassa kaikki kotijutut on mun harteilla.Sit kun mies on kotona niin kyllä hoitaa pienimmäistä ja vaihtaa vaippoja/syöttää. Mut siis prosentein 90/10 mä hoidan kodin ja lapset.

Mä en jaksa enää motkottaa miehelle joka asiasta vaikka sanomista olis vaikka mistä sen kotona ollessa. Meillä on niin harvoin yhteistä aikaa koko perheenä, et mieluumin hoidan asiat ite. eipähän mee ne harvat vapaat miehellä sit riidellessä kiukkuisen akan kans!

Voi kökkö! Mä tässä kuuntelen pyykinpesukonetta, et pitää vähän outoa ääntä. Kunpa se ei nyt olis menossa rikki!! Meiltä hajosi kuivausrumpu vähän aikaa sitten ja pitää ostaa uusi. Nyt jos toikin hajoo niin kiva kiva..Ja tietty keväällä meni koneen 3v takuu umpeen:(

No mut eipä mulla taas muuta, saatanham mä taas tulla myöhemmin. Mies tulee vasta huomenna kotiin, lapsukaiset ulkona leikkimässä. Siivoilin tossa aamulla jo, niin aattelin ikäänkuin vetää loppupäivän lepoa vaan!

Vierailija
30/42 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitykkä: Mä oon kans tullut samaan tulokseen miehen suhteen: turhaa jatkuvasti motkottaa joka asiasta, mikään ei kuitenkaan muutu. Ja samassa ajassa on tehnyt itse kaiken hyvin, kun koittaa ukkoa patistaa tekemään jonkun pikku homman. Tyttöä meilläkin mies hoitaa ja leikkii, niin se on ihan tarpeeksi.

Noeman kommentti oli hauska; lapsi menee Benettoneissa edellä ja äiti juoksee rikkinäisissä pyjama housuissa perässä.. Meillä ainakin juuri näin!!!! Osittain johtuu siitäkin, että 10kg jäi raskaudesta ja mua harmittaa ostaa uusia vaatteita, kun meinaan pudottaa painoa. Ja vanhoista vaatteista mahtuu vaan harvat, vähemmän trendikkäät vaatteet.

Niin, ja munkin aivot kaipasivt jo jotain " pähkinää" , toisaalta vois harkita esim. avoimessa opiskelua ihan vaan ajan kuluksi. Tietty ammattitaidon säilymisenkin kannalta hyvä, jos lukisi jotain alaan liittyvää. On vaan hintavaa, jos itse joutuu maksumieheksi.. Toisaalta on kiva vaan olla möllöttää ja onhan tässä täys duuni pyörittää kotona tätä " hullunmyllyä" . Kunnes taas täytyy palata töihin " lomalle" .

No, nyt täytyy taas kaivaa moppi kaapista ja jatkaa hommia, ennenkuin likka herää päikyiltä sotkemaan :)

Vierailija
31/42 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että tulee uutta porukka tässäkin vaiheessa!!

Meillä on kotona nyt varsinainen mönkijä. Hirmu vauhti päällä, kun näkee jotain kiehtovaa (ja yleensä kiellettyä). Ryömimistyyli on sellainen, että oikealla jalalla työntää vauhtia ja vasen jalka on sirosti pystyssä :) Aika monella vauvalla on ilmeisesti sähköjohdot kiinnostuksen kohteena, mutta tää neiti taitaa olla lukutoukkia, koska alahyllyn pokkarit ovat saaneet kyytiä monet kerrat...Laitettiin sitten rahi kirjahyllyn eteen esteeksi, mutta edelleen tyttö yrittää epätoivoisesti hamuta kirjoja :/ Voi toista, kun noin tylysti estetään...

Tässä eräänä päivänä oli löytänyt sellaisen c-kasetin ja vetänyt kaikki nauhat ulos...Esikoinen huomasi tilanteen ensin ja huusi mua hädissään. Hetken jo luulin, että on jotain pahempaakin sattunut ja sydän kurkussa ryntäsin paikalle, mutta onneks ei tuon vakavampaa;) En siis ollut kuin muutaman metrin päässä keittiössä, mutta sitteri oli just tytön edessä. Ja reviiri laajenee jatkuvasti. Meillä on olkkari tytön valtakuntaa, mutta viivana on tulossa keittiöön tai eteiseen jos kulkureitti on vapaana :)

Auringonkukka: mulla myös tainnut tulla kiloja takaisin imetyksen lopettamisen jälkeen :{. Vaakaa ei ole, että voisin tarkistaa, mutta jos jotain voi päätellä siitä, että farkut tuntuivat kireämmiltä, kun taas pisti ne päälle helteiden jälkeen, niin...Voi arggh!

Puhihaa:minä myös sosionomi! Jos oikein muistan,niin vielä joku muukin marrasmamma oli. Musta tuntuu, että olen sellaista ikuinen opiskelija -tyyppiä, vaikka valmistumisen jälkeen vannoin, ettei koskaan enää...Nyt on taas iskenyt sellainen opiskelukipinä, ehkäpä siis jossain vaiheessa jos työn ohessa vois lisäopintoja suorittaa...

Vierailija
32/42 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai kuinkas se menikään...Eilen huokailin täällä uniongelmista,joten

suuri oli hämmästys aamulla, kun poika päättikin nukkua ensimmäisen kerran elämänsä aikana

klo 21.00-07.00 YHTEEN PUTKEEN! Vain pari ihan pientä ahkäystä kuulin unen läpi,samoin mieheni,mutta unissaan huokaisi.

Tätä on odotettu,tuntui oudolta herätä virkeänä,siitä onkin pikkuisen aikaa,kun yhtäsoittoa on saanut koisata:)

Vakavasti päätin eilen, että juputus tässä perheessä saa riittää,asioita voi esittää niin monella tavalla.

En usko että olen sieltä aivan pahimmasta päästä,mutta tosiaan väsyneenä aika herkästi tuiskahdan...lienee luonnollista,mutta itsehillintää...

Raskauskiloista sen verran,että reilu kymppi kannettavana,hyi.

Ennen kesää menin jo painonvartijoihin,nopeasti putosi 5kg,siihen tyssäsi, mutta kesätauon jälkeen hurja tsemppi.

Lupaankin julkisesti,että poitsun synttäreinä,marraskuun alussa olen tavoitteessani!!!!

Enää kun ei imetä,pitäis muistaa vielä tarkemmin katsoa safkapuolta.

Meillä muuten pokko vieroitti itse itsensä tissistä n.2vkoa sitten.

Kiinteiden lisääntyessä imetin vain aamulla ja eräänä aamuna poika otti rinnan suuhunsa,ei imenyt,katsoi varovasti silmiin ja irroitti.

Tarjosin parina päivänä,katsoi vaan taas pitkään ja hymyili.

Helposti kävi,onneksi ilman isompaa haikeutta.

Nautinnollista vkonloppua kaikille,nyt pötkähdän pupun viereen päikkäreille!

Vierailija
33/42 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuossa joitakin kertoja joskus kirjoitellut tänne, mutta jotenkin aika menee niin nopsaan näiden 3v uhmiksen ja 8kk tytsin kanssa ettei illalla jaksa kuin sänkyyn rojahtaa. Olen kyllä jonkunverran ehtinyt käydä juttujanne lukemassa, mutta ajattelin nyt laittaa jotain jos tuo tyttö hetken jaksaisi kalamaljaa ihmetellä.

Ihan ekaksi senverran, ettei meilläkään tyttö liiku vielä mihinkään. Hermot pettää tosi nopsaan vatsallaan ja yritykset liikkua on tuottanut ainoastaan pari taaksepäin 5cm pyrähdystä, minkä jälkeen lelu on entistä kauempana ja kaikki varmemmin huonosti. On nyt viikon kuluessa oppinut tosi tukevasti istumaan, joten siinä sitten pönöttää keskellä lattiaa ja näpertelee kaikkea pientä, naruja, rapisevia leluja ym. Isoveli konttasi ja nousi tukea vasten tässä vaiheessa, mutta häntä taas ei mikään naru kiinnostanut pätkääkään ja rapisevat kirjat vain lenteli nurkkiin, joten olen ajatellut et lapset vain on erilaisia :) Mukavampi et tämä toinen ottaa vähän rauhallisemmin, vaik toisaalta on hankala kun tyttö ei juuri jaksa lattialla olla, joten justjust saa tiskit ja ruoat tehtyä ja muu aika menee kanniskellessa.

Meillä on myös kamala kitinävaihe menossa ja iltaisin itkeskellään puolentunnin välein siihen asti kunnes tulen nukkumaan. Onneksi sitten tyttö nukkuu kyllä hyvin. Oli vain huvittavaa kun vaahtosin aamulla äidilleni puhelimessa juuri samoja ongelmia kitisevien lapsien ja mistäänmitäänymmärtämättömien miesten kanssa kuin luin nyt tästä pinosta :)

Joudun syksyllä käymään koulussa lopettelemassa opintoni -muuten menee opinto-oikeus, ja mulle on myös tarjottu hyvää duunia tästä läheltä määräaikaisena samalle ajalle. Mies vois jäädä himaan (saisin parempaa palkkaa kuin se nyt, jestas sentään...) mut ihan kamala ajatus et en näkisi tyttöä niin paljoa arkena enää ja voisin missaa ekat askeleet ymym. Toisaalta onko tuo nyt vähän itsekästä kun mies on ihan hyvä hoitamaan ja raha-asiat olis pakko joskus saada kuntoon meidänkin perheessä. *huokaus*

Jaha, kalamalja on nyt ihan tylsä joten täytyypä mennä...

Akane + neiti 8kk

Vierailija
34/42 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jotain ihme mahatautia podettu, taas kerran. Tytsy nukku viime viikon, muutaman kerran oksensi ja maha oli sekasten.

Ja tämän viikon on ollu pikku miehen vuoro. Muutaman päivän aikana olen varmaan 100 kakkavaippaa vaihtanut, tänään ei onneksi enää kovinkaan montaa. Ja oksentanu muutaman kerran myös.

Juominen onneksi kelpaa ja ruoka muuten, mutta ei tänään.

Ihmeen pirteä ja aurinkoinen poika kuitenkin on. Ja nukkunut hyvin.

Perrtu ei ryömi, taitavasti istuu ja siittä muutaman konttausaskeleen ottaa ja takaisin pääsee istumaankin, mutta mahaltaan ei vielä pääse. Ja minä en ainakaan huolissani ole liikkumisien suhteen. Yritystä on kuitenkin kovasti, meilläkin esikoinen konttaili jo kovasti 8kk ikäisenä ja itse olen kävellyt.

Potalla istuminen on pertusta huippu kivaa!!! Ruuan ja unien jälkeen ja aina välillä muistan sinne istuttaa ja tulostakin on tullut. Hymyilee oikein leveää hymyä, kun potalle istumaan pääsee.

Perttu on kyllä oikein aurinko poika. Ihana hymyhuuli ka olen kyllä niin rakastunuut pikku suukottelijaan :) hirmusesti tykkää halia ja " ai" ja aina yhdessä sanotaan :) :) (noema, täällä myös teinin vikaa näitten hymiöitten suhteen)

Mulla on heinäkuussa viikolla siskon lapset hoidossa, kun hoitopaikka niillä kiinni. 8, 6 ja 3 vuotiaat. Kivaa meillä on ollut, muutenkin usein ovat meillä. Vaikka useampi lapsonen jaloissa pyörii, niin on niistä paljon iloa minulle ja toisilleen. Ja apua. Oma tyttönenkin kyllä tietää, että millon hänen apuaaan pikku miehen suhteen tarvitsen.

Hauskat viikonloput kaikille!!!

Ja mistä kuvia olette katselleet? Mennyt minulta ihan ohitse.

Vierailija
35/42 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

touko, mä oon ihan samanlainen että vaikka väsyttäiskin niin en pääse ajoissa nukkumaan. On jotenkin päivän touhujen jälkeen niin ihanaa olla " rauhassa" kun on saanut pojan nukkumaan, että tulee sitten itse kukuttua turhankin pitkään valveilla. aamulla kuitenkin saa aikaisin herätä, ja meillä heräillään useamman kerran yönkin aikana. voi aikaa, jolloin joskus hamassa tulevaisuudessa saan nukkua kokonaisen yön putkeen, huoh. :)

meillä mies onneksi osallistuu hyvin lapsen hoitoon. tekee myös paljon ruokaa, siivoukset jää yleensä enemmän mun kontolle. silti vaikka osallistuu ja auttaa paljon, olen välillä ihan puhki ja väsynyt. osa johtuu ehkä masennuksestakin, tää viikko on taas ollut aika kurja ja itkuinen... täytyy vain luottaa että on hetkellistä, ja kohta taas paremmat päivät edessä.

nukkumaanmeno on edelleen yhtä hulinaa, kestää tooodella pitkään että pojan saa nukahtamaan, hyörii ja pyörii ihan mahdottomasti vaikka olisi ihan väsynyt. Muutenkin on tavallista kärttyisempi, ja huutaa niin että korviin sattuu vaikkei olisi edes pahalla päällä. Kai se on sitten jotain 8 kk rienaa, kun tuntuu muillakin olevan. Ja lisäksi pojan maha on taas vaivannut aika paljon, ensi viikoksi varasin lääkärinkin yksityiseltä puolelta jos saisi vähän lisää tolkkua noihin maha-asioihin.

aaltoäiti meillä ei myöskään ryömitä. muutoin kyllä liikutaan, eli pyöritään ja kieritään ja vähän onnistutaan peruuttamaankin mahallaan ollessaan. konttausasennossa huojutaan, mutta ei liikuta vielä. eiköhän ajallaan opi liikkumaankin enemmän.

pottaa ei olla vielä ostettu, mut tänään aamulla kun naamasta näki että kakattaa niin vein pöntölle ja pitelin siinä. Hih, teki kakat vessanpönttöön :D Kehuin kovasti ja taisi olla hiukan ylpeä itsestään. :)

Poika harjoittelee pinsettiotetta. Onnistuu välillä jo hienosti ottamaan jostain pienestä jutusta kiinni, ja voi sitä voitonriemua!!

Tervetuloa uusille kirjoittelijoille myös minun puolesta! Ja vanhoille, mutta harvakseltaan kirjoitteleville! :)

Gerda

Vierailija
36/42 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihana tuo vauvan vaaka cd...

Poika meni vasta nyt 22 nukkumaan, mutta oli yhtä aurinkoa siihen asti.

Oltiin koko päivä mökillä, kun vanhempani ovat vuokranneet niin on pojalla sellainen vauhti että. Veteen menisi pää edellä ja täysillä ja olikin housut sen näköiset että.. pesukone onneksi on keksitty.. =)

Touko79: Oletko Porista? Ajattelin kun olisit menossa kids festareille. Musta sinne on ilmasta mennä.

Huominen päivä saattaakin mennä rannalla...

Mutta eipäkaipa kummempia. Isännällä alkoi nyt parin viikon loma ja se on ihanaa kun kaikkea kivaa tiedossa. Sitten käy välillä töissä viikon verran ja jatkaa lomaa...

joo, öitä

Vierailija
37/42 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä on taas pari päivää vierähtänyt etten ole ees pinoja ehtiny lukemaan, nytkin vaan silmäilin, niin en oikein tiedä msitä ootte puhuneet.

mutta kitty tuossa jo kertokijn että me tavattiin ja kyllä on kuulkaa kittylla energinen poika, ei hetkeekään paikallaan ja niin isot ihanan siniset silmät. olihan noi meidän vesselit ihan ihmeissään toisistaan, halaamaan vaan ois pitäny päästä :))

ja sitten eilen tapasin kaverin 5vk vanhemman pojan ekaa kertaa ja oikun se näytti jo niiiiiiiin isolta pojalta tohon omaan verrattuna, osas jo vaikka mitä. tutnuu niin hassulta että joopas kuukauden päästä meilläkin voi olla tommosta.

ja sit omaan vesseliin, ei ryömitä ei vieläkään, ympäri mahallaan amtkustaa ja pakittaa oikein hienosti, konttausasentokin on hakusessaan mutta oppipa nyrpistämään nenäänsä :)))))) ja sitäs itten tekeekin päivät pitkät, röhniin silleen jännästi ja nyrpistää nenänsä, ei sitä voi kun nauraa.

tämä mamma oli eilen viihteellä, tuossa naapurikaupungissa oli YÖ esiintymässä ja mentiin pikkuveljen kanssa sitä katsomaan(iskä meillä on levillä remppaa tekemässä meidän mökill, niin eikös oo oikeinn etä mammakin pääsee ulkoileen ;) ) mummo hoiti pikkumiehen ja hienostii olivat pärjänneet. ihan kiva oli käydä " tuulettumassa" vaikka ihna autolla liikenteessä olin, mut silti. oli vaan keikassa eroa verrattuna etelän keikkoihin, ihan vaan vasemmalla kädellä homman hoitivat(mitäpä sitä tänne pohjoseen sen kummempaa) mutta anyway ihan hyvä meno oli.

miesten kotitöihin osallistumisesta oli jotain puhetta, meillä kyllä ukko osallistuu jos asiasta vähänkin vinkkaa mutta harvoinpa ihna oma-aloitteisesti paljookaan tekee. poikaa kyllä hoitaa nykysin tosi paljon ja jäänyt 2 vkn päästä kuukaudeksi hoitamaan poitsua, ja mie JOUDUN menemään töihin(ahistaa jo ajatuskin, mut onneksi vaan kuukausi). näkeepä mies sitten ihan konkreettisesti että mitä se on olla päivät lapsen kanssa. tosin siitä 10+ että ei oo kyllä koskaan valittanu jos en oo jotain kotihomaa tehny, ja sanoo että rentoudu sieki välillä ja nuku vaiks päikkärit ku poika nukkuu, että siinä mielessä on kyllä tosi ihanaa ettei tartte semmosta " juputusta" kuunnella eikä valilvali(taidan kuitenkin olla mie joka valittaa).

nyt tarttis lähtee saunan pesuun, kuulostaa mummo nukuttaneen teemun päikkäreille :)

mukavaa viikonloppua kaikille!!!

Vierailija
38/42 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla ulkosalla kaikki..

Me juuri kotiuduttiin Yyteristä ja jestas mikä tuuli. Oli ihan kivaa ja kun pojalla oli 11kk ikäinen kaveri. =) Nyt jatkaa uniaan makkarissa, kun nukahti jo yyterissä. Kumman kauan nukkuu, jo 1,5h. Ei herännyt vaikka nostin autoon ja sit tosin toin sisälle kopan. Pitäs kyllä pian ostaa tuo toinen situin autoon..

Taidetaan viettää loppupäivä jailta poijjaan kanssa kaksin ja koiran kun isäntä varmaan lähtee beachfutispelien jälkeen viihteelle.

Mutta mitäs minä kummoisemia. Lauantainjatkoa!!!!!!

Vierailija
39/42 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten ihanasti Jesse on alkanut syömään soseita nyt kun saatiin porkkana taas kuvioihin mukaan. Lounaaksi vetäisi tänään puolitoista purkillista porkkana-possusosetta ja maidot päälle. Kiva syöttää toista kun ei tarvi mitään ylimääräisiä pelleilyjä siihen että saisi sen pienen suun aukeamaan. Tänään oli äidin lusikkakäsi pojan mielestä jopa liian hidas. :-) Voihan tosin olla että ruokahalu on palannut takaisin nyt helteiden loputtua. Pääasia että taas maistuu.

Koitetaan harjoittaa meidän sihtikurkkua oppimaan hieman karkeampaan ruokaan. Äsken sai järsiä ihanan makiaa kesäporkkanaa, sai siitä tilsuja suuhunsa ja vähän kakoi muttei onneksi oksentanut. Maissinaksuja ja riisikakkuja hankin myös tänään muutaman viikon tauon jälkeen. Jospa niistä ei enää tulisi oksennus.

Jalpezu ja Akane: Tervetuloa mukaan! :-)

Noema ja muut hymytytöt: Minäkin ikiteini tykkään kovasti hymiöistä! ;-)

Puhihaa kyseli ammateista. Oon joskus vuonna kivi ja käpy valmistunut yo-markkinointimerkonomiksi ja melkein kymmenen vuotta oon ollut töissä it-alalla tukkuriportaalla asiakaspalvelussa ja myynnissä. Sujuvasti myyn tietokoneita ja komponentteja vaikken niistä käytännön tasolla tiedäkään juuri mitään. ;-) Työ on sosiaalista ja mukavaa, tosin vähän turhan hektistä. Töihin ei olekaan ollut vielä ikävä, ihania työkavereita kylläkin.

Touko: Oon myös kauhunsekaisin tuntein miettinyt millainen raivopää Jesse mahtaa olla sitten uhmaiässä kun omaa tahtoa löytyy nyt jo niin paljon. Annetaan sitten siinä uhmisvaiheessa toisillemme vertaistukea tuolla taaperoiden puolella. :-)

Sapiina: Onnittelut hyvistä yöunista! Toivotaan että yöt menevät jatkossakin noin kivasti. Saas nähdä milloin meidän poika keksii nukkua kokonaisen yön, sitä odotellessa... ;-) Viime yö oli kylläkin jo oikein hyvä, vaikka puolilta öin olikin pieniä hulinoita ja puoli kuudelta syötiin. Se on jo luksusta itselle kun saa nukkua viidenkin tunnin yhtämittaisen unipätkän.

Meilläkin on muuten opittu nousemaan hienosti tukea vasten seisomaan. Tänään nousi suorille jaloille isin kaupasta tuomaa mäyräkoiraa vasten, oli vaan vähän turhan matala " hauva" kun pepusta ylöspäin joutui olemaan kyyryssä. Hauska oli tuotakin jumppailua seurata.

Hiltsulle piti vielä kommentoida niistä kuvista että alkuviikosta(?) Jeo aloitti erillisen pinon irc-galleriaan liittyen ja se johti innostukseen meilata toisillemme rakkaiden vaavien kuvia. Kannattaa mainostaa omaa email-osoitetta täällä niin etköhän saa kuvia nähtäväksi. ;-) Mulle voi laittaa kuvia tulemaan osoitteella katjutska@gmail.com ja Jesse-kuvia tiedossa vaihtarina. Tämä siis muillekin vielä tiedoksi. Nimim. vauvakuvat on ihania!! :-)

Auringonkukka ja Jesse 8kk 1vko

Vierailija
40/42 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti kirjotan, nyt kun Anni viihtyy tossa lattialla leluineen.

Pino oli niin pitkä, etten ehdi nyt lukea sitä läpi kokonaan. Koko viikolla ei meinaan netti ole meillä jostain syystä toiminut. Tänään iltapäivällä ykskaks yllättäen alkoi toimimaan :-)

Anni kävi 8kk neuvolassa torstaina. Päivitinkin jo kasvupinoon tiedot. Lääkärin mielestä hieman epätavallinen järjestys kehittyä, kun Anni seisoo tukea vasten, muttei yritäkkään masultaan nousta konttausasentoon. Harmi kun en tajunnut lääkärisetälle sanoa, etteipä äitinsäkään ole juurikaan konttaamisesta piitannut. Sitten rupes höpöttään, että jos ei kävele vielä puol toista vuotiaana niin lähetetään lisätutkimuksiin. Enpäs osaa vielä olla huolissani. Ai niin ja neuvolakorttiin kirjotti: terveenoloinen. Eikä mitään muuta.

Anni on nukkunut tällä viikolla kaks yötä syömättä. Tosin välissä oli yks levoton yö. Päiväunia ei sitten meillä nukutakkaan kun hirveen kiukuttelun jälkeen. Eilen nukahti TISSILLE vasta puol kolme iltapäivällä. Tissille ei siis olla nukahettu päiväunille kuin joskus pikkupikku vauvana...

No nyt menee likalla hermo, onpi juostava viihyttään.

Jaksamista kaikille yökukkujien mammoille. Kyllä mekin vielä ehditään kukkua.

Ai niin onko muita vaaveja vielä joilla ei ole ainoatakaan hammasta?

T: Hertta ja Anni 8kk ja 10 pv