Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin se työvoimapula tulee? Päivämäärä tiedossa kellään?

Vierailija
16.06.2013 |

Rupean sitten hakemaan uutta työtä, kun on valinnanvaraa paremmin, kun se the työvoimapula tulee.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna. Mutta älä katso tämän viestin päivämäärää, sillä vastaus on aina, että huomenna. 

Vierailija
2/34 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun helvetti jäätyy ...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten tulisi, mutta Jykä tuo tänne ne 2 miljoonaa maahanmuuttajaa, niin ei tule pulaa...

"Haastattelussaan 2008 Katainen arveli Suomen tarvitsevan vuoteen 2025 mennessä 1,8 miljoonaa maahanmuuttajaa"

http://fi.wikipedia.org/wiki/Jyrki_Katainen

Vierailija
4/34 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen talous ei kestä nykyisen kaltaista järjestelmää ja nämä, suoraan sanottuna idiootit, ovat vielä lisää elätettäviä vierailta mailta tänne haalimassa. Kuke heille noita laskelmia laatii? Eikö ennemmin pitäisi tukea suomalaisia? Omituista logiikkaa.

Vierailija
5/34 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun työpaikkaani tulee keskiviikkona.

Vierailija
6/34 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattais pikkasen seurata aikaansa...

Vierailija
7/34 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks se mennyt jo, suurimmat ikäluokat jäi jo eläkkeelle....

Vierailija
8/34 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen ikuisesti muistamaan Räsäsen tivaamisen Vanhaselta, että "Mitä hallitus aikoo tehdä?", kun kiintiö ei vielä ollut hänen mielestään täynnä.

Vierailija
9/34 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalalla se on ollut jo joitain vuosia, pahenee koko ajan.

Vierailija
10/34 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

9, Ja jätettiin sitten tässäkin yhteishaussa yksi alalle erittäin motivoitunut nuori ilman opiskelupaikkaa!! Systeemi kusee suoraan silmille!!

Vierailija
11/34 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2013 klo 19:50"]

9, Ja jätettiin sitten tässäkin yhteishaussa yksi alalle erittäin motivoitunut nuori ilman opiskelupaikkaa!! Systeemi kusee suoraan silmille!!

[/quote]

Aina ei riitä, että haluaa. Pitää myös osata. Hyvä että pidetään jotain rajaa siinä, ketä mua päästetään hoitamaan. 

Vierailija
12/34 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2013 klo 19:53"]

[quote author="Vierailija" time="16.06.2013 klo 19:50"]

[/quote]

Aina ei riitä, että haluaa. Pitää myös osata. Hyvä että pidetään jotain rajaa siinä, ketä mua päästetään hoitamaan. 

[/quote]Kyseinen nuori teki koko lujasti töitä koko viime vuoden asian eteen eli on osoittanut osaamisensa ja siitä on palautepaperit olemassa. Keskiarvo olisi riittänyt vaikka lukioon (jos vain ovat hakuun ehtineet päivittyä). Mikä hänessä ei psykologia miellyttänyt, lävistyskö?

Vierailija
13/34 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo! Ekan kerran kun siitä "asiantuntijat" ja poliitikot puhuivat, tiedettiin oikeissa asiantuntijapiireissä (esim. minä tai ihan kuka tahansa normaali kansalainen) ettei sellaista ole tulossa :D

Vierailija
14/34 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos edes vähän seurausit aikaasi, niin olisit varmaan kuullut että tietyillä aloilla se jo on.. Mutta niiden töiden tekemiseksi pitäisi olla joku muukin todistus kun 6. lk:n.

Vierailija
15/34 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoteen 2025 mennessä 20 000 työpaikkaa. Tai hoidat itse vanhempasi.

Hoitoala. Ja jo nyt ei saa sijaisia.

Vierailija
16/34 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2013 klo 19:38"]

Eiks se mennyt jo, suurimmat ikäluokat jäi jo eläkkeelle....

[/quote]

Olin 2000-luvun alussa paikallisessa virastossa töissä - sittemmin pääsin muualle. Sieltä laskujeni mukaan olisi pitänyt jäädä toistakymmentä ihmistä eläkkeelle, mutta ei ole paikkoja auki ollut. Yhtä ihmistä sieltä näin, joka sanoi että paikka on vakinaistettu, kun oli ensin muutaman vuoden määräaikaisena. Kuulemma kaksi oli vakinaistettu niistä, jotka olivat määräaikaisena minun aikanani. Jääköön nyt tunnistamisen vuoksi sanomatta, mikä virasto. 

Vierailija
17/34 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ne espanjalaiset hoitajatkin lähtivät pois maasta. Olisiko hyvä hoitajakoulutuksen opiskelijavalintaperusteita hieman tarkistaa? Mun nuoreni jäi aivan jostain turhan syystä koulutuksen ulkopuolelle. Järjestelmässä on paha bugi.

Vierailija
18/34 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mä olen odottanut sitä jo yli 20 vuotta, siitä asti kun valmistuin kauppiksesta. Hoitoala ei mulle sovi, joten voi voi, en tule kai saamaan koskaan oikeaa työpaikkaa, nyt oon jo keski-ikäinen :( Miksi sitä työvoimapulaa pitää toitottaa, kun niitä työpaikkoja ei ole tulossa kuin parille alalle, meidän kaupungissa on pulaa vain sotepuolella ja opettajista.

Vierailija
19/34 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

18, Ja jos tahti jatkuu samana eli koulutukseen valitaan motivoitumattomia henkilöitä, niin tietäähän sen seurauksen. Onko tämä tahallista?

Vierailija
20/34 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2013 klo 20:16"]

Vuoteen 2025 mennessä 20 000 työpaikkaa. Tai hoidat itse vanhempasi.

Hoitoala. Ja jo nyt ei saa sijaisia.

[/quote]

No ei ihmekään kun pelkkiä sijaisuuksia tarjolla. Hoitajat lähtevät muihin hommiin. Sellaisiin, joissa on töitä huomennakin eikä vain varmasti tänä iltana.