Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhteinen talo - mitä tehdä, jos mies heittäytyy vaikeaksi?

Vierailija
16.06.2013 |

Nyt kaivataan tietoa ja ideoita, miten teen tässä tilanteessa! Ja tilannehan on tämä: avioero on mitä todennäköisemmin tulossa. Ihan älyttömäksi on mennyt meidän yhteinen elämä. Keskusteleminen ei onnistu enää ollenkaan. Lapsia on kolme ja asutaan tällä hetkellä samassa talossa. Avioerohakemusta en ole vielä jättänyt.

Tähän taloon minun huoli liittyykin. Talon omistajana on mies, mutta asuntolaina on meidän yhteinen. Yhteinen se on kuitenkin vain paperilla - tähän mennessä minä olen ollut ainoana maksajana. Takaajia ei ole. Jos ja kun tästä talosta joku muualle muuttaa, niin se olen varmasti minä lasten kanssa. Joudun varmasti menemään vuokra-asuntoon, kunnes tämä nykyinen talo on myyty. Vasta sen jälkeen mulla on mahdollisuus ottaa uusi asuntolaina ja ostaa asunto.

Pelkäänpä pahoin, että mies keksii heittäytyä vaikeaksi - hän on antanut ymmärtää, ettei hänellä ole mitään syytä yrittää järjestää asiat, jos emme ole yhdessä, ei kuulemma ole hänen elämässä mitään merkitystä sitten enää. Aavistan, että tässä hyvinkin voi käydä niin, ettei minun muuton jälkeen mies maksa asuntolainaa, eikä yritä myydä taloa, vaan antaa vaan olla, kun ei kiinnosta, miten käy.

Mulla ei todellakaan ole varaa maksaa tämän talon asuntolainaa (ja muita kuluja) ja toisen asunnon vuokraa samaan aikaan. Minun kysymys onkin, että tietääkö joku, onko jotenkin mahdollista jo näin etukäteen varmistaa minun ja lasten turva?

Vai onko se niin, että minun on asuttava tässä talossa kunnes olemme miehen kanssa virallisesti eronneet ja silloinhan talo on pakko myydä ja rahat jakaa?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tässä ole ongelmallista juuri se, että ap:n maksamasta talosta puolet tai enemmän saa mitään tekemättä mies, joka kaiken lisäksi on merkitty talon omistajaksi? Miten tuollaista edes voi oikeudenmukaisesti lähteä jakamaan?

Vierailija
42/45 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tässä ole ongelmallista juuri se, että ap:n maksamasta talosta puolet tai enemmän saa mitään tekemättä mies, joka kaiken lisäksi on merkitty talon omistajaksi? Miten tuollaista edes voi oikeudenmukaisesti lähteä jakamaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
44/45 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä olette välttyneet lahjaverolta AP jos olet ostanut miehellesi lahjaksi puolet talosta? EI nimittäin ole sama kenen nimi on paperissa eikä avioliitossa omaisuus ole yhteistä.

Vierailija
45/45 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP nyt kaikki tiliotteet pyydät pankista joista käy ilmi että olet maksanut lainaa, samoin laina on varmaan aikanaan myönnetty asuntoon koska se on lainan panttina... En ymmärrä miten on mahdollista että omistajaksi on merkitty vain miehesi. Miten voit ottaa asuntolainan vaikka et saa asuntoa, ja miten tuo lahjaverojuttu, eikö verottaja ole koskaan asiaan puuttunut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi