Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maailmankaikkeus- ahdistus

Vierailija
23.07.2020 |

Välillä ahdistaa ajatella, että maapallo pyörii kylmässä avaruudessa aurinkoa ympäri. Tuntuu, että koko maailmankaikkeus on epätodennäköinen, hämmentävä kokonaisuus joka saa pään pyörälle. Välillä miettii, mitä väliä on murheilla tai muulla tämän kaiken rinnalla--Oma ääretön mitättömyys ja asioiden merkityksettömyys alkaa ahdistaa. Mitä enemmän luen maailmankaikkeudesta, sitä valtavammalta se tuntuu ja sitä pienemmältä maan asiat tuntuu. Vahingossa olen eksynyt musta-aukkojen maailmaan, mitä enemmän tiedän, sen tyhmemmäksi tunnen itseni. Onko muita maailmankaikkeus hämmentyneitä vai kiinnostaako kaikkia muita vain julkisten elämät? Minä välillä pakenen ajatuksiani kaikkeen hömppään, juuri rikkaiden ja kauniiden maailman juoruihin. Ihan että unohtaisin ahdistukseni. Mutta illan tulle taas ajatuksissani huomaan maailmankaikkeuden pyörivän, galaksien etääntyvän toisistaan.. (en siis toki tunne sitä oikeasti)

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainut??

Vierailija
2/68 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikko Huovinen kirjoitti, että ihmisellä on kusiaisen valtuudet maailmankaikkeudessa.

Liioitteli rankasti.

Minua ei ahdista maailmankaikkeus, sehän on "kotini". Ilman sitä ei olisi minuakaan. Eikä sinuakaan, ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa. Maailmankaikkeus on kiehtova. Minua kaiken suuruus ja oma pienuus kyllä pääosin ilahduttaa.

Vierailija
4/68 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mahdollisuus tutkia lähemmin vain Linnunradan tähtiä planeettoinee. Jos vaikka olisi elämää. Mutta siellä on havaittavissa tuhansia miljardeja muita galakseja joista me emme oikeasti saa tietää koskaan mitään. Ehkä joka galaksissa on yksi planeetta täynnä älykästä elämää ihmettelemässä onko täällä muita. Ja jos avaruus on ääretön. Niin juuri nyt jossain sinun kopiosi, aivan samanlaisella maapallolla kirjoittelee aivan samanlaiselle AV-palstalle. Ja äärettömän monta kopiota.

Vierailija
5/68 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan mahdollista, että todellisuus on olemassa. [Esko Valtaoja]

Vierailija
6/68 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole - kyllä siinä tosiaan ahdistuu, kun alkaa kunnolla miettimään maailmankaikkeutta. Mutta toisaalta se on myös hyvin mielenkiintoista, jännittävää ja innostavaa, ja siksipä sitä teenkin. Jännä fiilis, kun aivot menevät kunnolla solmuun!

Vierailija
7/68 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso tuo video, jos haluat masentua vielä enemmän.

Vierailija
8/68 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mieti liikaa. Mulle tulee tollanen olo sirdaludista, lihasrelaxantti.

Vierailija
9/68 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue Raamattua, aloita vaikka Johanneksen evankeliumista.

Vierailija
10/68 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että olemme vähän kuin muurahaisia maailmankaikkeudessa.

Vierailija
11/68 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenenkään ihmisen aivokapasiteetti riitä käsittämään maailmankaikkeutta sellaisena kuin oikeasti on. On se niin käsittättömän suuri ja valtava. Ehkä linnunrata on jotenkin paremmin hahmotettavissa. Sekin suunnattoman valtava ja samalla kuin "hyttysen kakka valtameressä", kun sen suhteuttaa maailmankaikkeuteen.

Vierailija
12/68 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on kaikki mitä maailmassa on.

Vierailija
13/68 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä pistää sulle asiat oikeisiin mittasuhteisiin.

Vierailija
14/68 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet maailmankaikkeus! :)

Vierailija
15/68 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn elämään tästä huolimatta ihan normaalia elämää, käyn töissä jne.. Näitä yleensä pohdin yksin, sillä enpä osaa ajatella kenen kanssa voisin puhua tästä. En ole erityisen fiksu tai lukenut, mutta tähdet ovat aina kiinnostaneet minua. Ja nyt jotenkin kun ikää on tullut, tuntuu niin turhalta monet asiat. Minä sitten kehittelen mielessäni uusia teorioita, jotka eivät voi olla edes totta enkä edes pysty tällä järvellä niitä selittämään. Kuten minun mielestä valolla on joku olematon massa, kuinka muuten siihen voisi painovoima vaikuttaa.. Nämä omat tyhmät pohdinnat tulee siitä, etten ymmärrä lukemaani tekstiä..

Vierailija
16/68 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upea ääni tällä kertojalla.

Vierailija
17/68 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta maailmankaikkeus on armollinen ajatus. Minun pienet tekemiseni eivät vaikuta mihinkään minun ulkopuolellani. Tällä ihmeellisellä planeetalla elämää syntyy ja kuolee koko ajan. Tai ei synny ja kuole vaan maailmankaikkeuden osa näyttäytyy välillä näinä hahmoina, kaiken sortin eliöinä. Miten lienee, mutta ääretön avaruus on minusta ihana ajatus.

Vierailija
18/68 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kenenkään ihmisen aivokapasiteetti riitä käsittämään maailmankaikkeutta sellaisena kuin oikeasti on. On se niin käsittättömän suuri ja valtava. Ehkä linnunrata on jotenkin paremmin hahmotettavissa. Sekin suunnattoman valtava ja samalla kuin "hyttysen kakka valtameressä", kun sen suhteuttaa maailmankaikkeuteen.

On jos osaa kysyä oikeita asioita. T: Kaiken nähnyt.

Vierailija
19/68 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap mies vai nainen, minkä ikäinen? Maailmankaikkeus on kiehtonut aina myös minua, mutta erityistä ahdistusta en sen vuoksi tunne. Onhan se silti tavallaan sääli ajatella, että tämä meidänkään maapallo ei ole ikuinen, tämä hieno sivilisaatio historioineen ja edistysaskeleineen ym lakkaa joskus olemasta, eikä mitään jää jäljelle. Tosin aikaa siihen menee todella kauan, mutta silti, ikuinen se ei ole.

-m36

Vierailija
20/68 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten lisäksi minua ajatuksen tasolla pyöryttää tämä kaikki pyöriminen, auringon ympäri, linnunratakib pyörii itsensä ympärillä, ja koko maailman kaikkeus pyörii. Sekä kvarkit, antikvarkit, maailmankaikkeuden laajeneminen. Miten ääretön voi laajeta? Minne se laajenee?? Parempi olisi olla ajattelematta...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme