oma tulkinta: aviomieheni ei enää kunnioita minua
Onneton tunari, urpo ja hölmö. Siinäpä sanat, joilla minua nykyisin useimmiten kutsutaan. Yhdessä 20 vuotta. Ei päivääkään, etten kuulisi jostain arvostelua tai nälvimistä, etten osaa tehdä jotain oikein. Molemmat olemme töissä, vastuulliset työt. Kaksi alle 10-vuotiasta lasta. Rakennusprojekti. Hellyyttä ei ole ja seksiä ehkä 2 kertaa puolessa vuodessa. Taitaa olla miehen puolelta kunnioitus loppu. Mitä teen?
Kommentit (13)
ette taida paljoa puhua keskenänne kun pitää tehdä oletuksia ja tulkintoja.
ei puhuta ei, jos toinen ei puhu niin hankalaahan se on! Ap
ei kamalan hyvältä kuulosta. Liikaa kuormitusta ja paha olo ladataan sitten toisen niskaan. Mitä aiot tehdä?
Kertomasi perusteella päädyin samaan tulokseen, ettei miehesi kunnoita sinua, ap. Mielestäni vaimoaan kunnioittava mies ei nimittele vaimoaan rumasti. Myöskään arvostelu ja nälviminen ei ole kunnioittavaa käytöstä.
Koska puhuminenkaan ei luonnistu, ehdotan eroa. Kerää tavarasi ja lapset ja muuta pois.
miksi annat kohdella itseäsi noin?
Ööh, en haluaisi lyödä lyötyä, mutta näinkö on "oma tulkintasi"?
Jos mieheni kerrankin kutsuisi minua urpoksi tai hölmöksi, olisi selvä asia, ettei hän kunnioita minua. Ei ihminen, joka kunnioittaa toista, kutsu häntä haukkumanimillä KOSKAAN. Itse asiassa aikuinen sivistynyt ja käytöstapainen ihminen ei kutsu ketään koskaan haukkumanimillä - riippumatta siitä, kunnioittaako toista vai ei (ja kaikkein vähiten latelee haukkumanimiä puolisolleen, ihmiselle jota kuuluisi rakastaa ja tukea).
Ja jos liitossa on paitsi haukkumista, myös täydellinen hellyys- ja seksipula, ei varmaan tarvita kovastikaan tulkintoja tilanteen määrittämiseen. Liitto on pulassa, ellei jopa lopussa. Sinuna, ap, tekisin nyt radikaaleja päätöksiä pian! Yhtäkään alentavaa tai haukkumasanaa en enää kuuntelisi, siihen laittaisin stopin saman tien. Sitten puhuisin miehen kanssa va-ka-vas-ti parisuhteesta ja tarpeista ja toiveista siinä, ja ehkä veisin eteenpäin ajatusta pariterapiasta tms., JOS molemmat vielä haluavat liiton pelastaa.
Kyllä haukkuu myös lasten kuullen.
Ap
Kyllä haukkuu myös lasten kuullen.
Ap
Kerro hänelle vaihtoehdot, miehen ei tarvitse puhua, riittää kun kuuntelee. Kerro että jos tilanne jatkuu tällaisena kesän yli, et näe oikein enää muuta ratkaisua kuin ero. Niin että tästä hetkestä alkaen pitää tilanteen muuttua, miehen pitää alkaa puhumaan ja kaikki epäkunnioittava käytös pitää loppua jos hän ei halua tilanteen päättyvän eroon. Jos asia on miehelle se ja sama, on peli ohi. Voit sanojesi painoksi tehdä jo etukäteisvalmisteluja, mm. katsoa toista asuntoa, miettiä raha-asioita, lasten hoitoasiat, omaisuuden jakoasiat ja muut tarvittavat asiat. Lyöt korttisi pöytään ja lähdet muutamaksi tunniksi paikalta sen jälkeen. Annat rauhan miettiä. Pärjäähän!
Rakennusprojekti kaiken muun arjen pyörittämisen yhteydessä on rankkaa. Se varmasti stressaa miestäsi ja vaikuttaa kielteisesti. Vaikea tilanne, mutta ei mielestäni kannata kovin hyökkäävästi lähestyä miestä ja 'lyödä vaihtoehtoja pöytään'. Puhua täytyy, ja jos terapiaan pääsisitte, niin ehkä parisuhteen solmutkin aukeaisivat.
"Kyllä haukkuu myös lasten kuullen."
Hakemus vetämään "vuoden paskin puoliso ja isä" kisaan ja toinen hakemus (ero) käräjäoikeuteen. M40
no mitäs luulisit, jatkat niinkuin ennenkin, jos olet tuollaiseen jäänyt jumiin.