Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ketjun pari ensimmäistä vastaajaa ovat lähes aina vastarannan kiiskejä?!

Vierailija
15.06.2013 |

En puhu nyt tästä illasta, olen pohtinut tätä ilmiötä jo pitkään. Tuo ketjuntappaja -aloitus muistutti taas asian mieleeni.

Usein tuntuu, että täällä jotkut valmiiksi negatiivisella varauksella kyräilevät tyypit oikein kyttäävät uusia avauksia ja paf! Taas nuijittiin ketoon joku viaton availija antamalla joku toooosi järkevä kommentti tai haukkuminen ilman yhtään sen kummemmin miettimättä, tai avausta edes kunnolla lukematta?!

Fiksuja kommentteja ja asiallisia mielipiteitä ilmaantuu ketjuun vasta myöhemmin. En käy palstalla päivittäin ja lähes aina haeskelen kauempaa mielenkiintoisia aiheita.

 

Onko kukaan muu huomannut samaa ilmiötä?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikä ole. Taidat olla vainoharhainen.

Vierailija
2/20 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiiskiä, ei kiiskejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas vastaaja on yleensä fiksu ja kiva!

Vierailija
4/20 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihmisten tulisi aina olla samaa mieltä toistensa kanssa, tai esittää olevansa? Ja miksiköhän?

Vierailija
5/20 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä huomannut. Pyrin vastaamaan asiallisesti asiallisiin ketjuihin. Pyrin myös välttelemään nahisteluketjut, mutta aina en pysty niiltä välttymään, sillä valitettavasti tämä negatiivisuus tuppaa tarttumaan. Onneksi täältä pääsee pois yhdellä hiiren klikkauksella. :)

Vierailija
6/20 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 21:36"]

Kiiskiä, ei kiiskejä.

[/quote]

Ja yhteen kirjoitettu vastarannankiiskiä ei "vastarannan kiiskejä".

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/20 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 21:32"]

No eikä ole. Taidat olla vainoharhainen.

[/quote]

reps! :D

ap

Vierailija
8/20 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai ole mielekästä keskustella jos ollaan kaikesta samaa mieltä?

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/20 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avasin ketjun otsikon perusteella vain nähdäkseni kuinka paljon kielioppivirheitä ap tekee muussa tekstissään.

Vierailija
10/20 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 22:18"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 21:36"]

Kiiskiä, ei kiiskejä.

[/quote]

Ja yhteen kirjoitettu vastarannankiiskiä ei "vastarannan kiiskejä". [/quote]

Ok, tunnustan yhteenlaskuvirheeni mutta miten sitten sanotaan partitiivin monikossa "monia kiiskejä"??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/20 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 22:24"]

Avasin ketjun otsikon perusteella vain nähdäkseni kuinka paljon kielioppivirheitä ap tekee muussa tekstissään.[/quote]

Eih! Eikö teidän opettajien olla pitäisi kesälomalla nyt Suomessa...??!

Ap

Vierailija
12/20 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne joilla on täysin vastakkainen mielipide, kiirehtivät kirjoittamaan vastauksen. Jos selaan palstaa ja olen vaan samaa mieltä ap:n kanssa, en tule vastaamaan mitään komps-viestiä. Sitten kun kertyy lisää matskua jota lainata, josta provosoitua, josta muistaa jokin oma asiaan liittyvä kokemus, sitä moniäänisemmäksi keskustelu muuttuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/20 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nyt ruvettiin pilkkua viilaamaan, niin olkoon, vaikka onkin kesälomasesonki: se on kiiski - kiiskeä - kiiskiä.

Kiiski taipuu siis kuten muutkin vanhat 2-tavuiset i-sanat, esimerkiksi ovi. 

Ole huoletta, ap. En aloittanut tätä nahistelua enkä aio tämän enempää jatkaakaan :)

Vierailija
14/20 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 22:47"]

Kun nyt ruvettiin pilkkua viilaamaan, niin olkoon, vaikka onkin kesälomasesonki: se on kiiski - kiiskeä - kiiskiä.

Kiiski taipuu siis kuten muutkin vanhat 2-tavuiset i-sanat, esimerkiksi ovi. 

Ole huoletta, ap. En aloittanut tätä nahistelua enkä aio tämän enempää jatkaakaan :)

[/quote]

Kiitos, en missään nimessän halua nahistella! Kiiskiä. Kuulostaa samalta..?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/20 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 22:32"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 22:24"]

Avasin ketjun otsikon perusteella vain nähdäkseni kuinka paljon kielioppivirheitä ap tekee muussa tekstissään.[/quote]

Eih! Eikö teidän opettajien olla pitäisi kesälomalla nyt Suomessa...??!

Ap

[/quote]

En edes ole ope, muuta kuin ehkä tässä suhteessa. Sitä paitsi tämä oli liian hyvä tilaisuus jättää käyttämättä. ;)

t. 10

 

Vierailija
16/20 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 22:44"]

Ne joilla on täysin vastakkainen mielipide, kiirehtivät kirjoittamaan vastauksen. Jos selaan palstaa ja olen vaan samaa mieltä ap:n kanssa, en tule vastaamaan mitään komps-viestiä. Sitten kun kertyy lisää matskua jota lainata, josta provosoitua, josta muistaa jokin oma asiaan liittyvä kokemus, sitä moniäänisemmäksi keskustelu muuttuu.

[/quote]

Tämä. Lisäksi joissakin ketjuissa aloittaja ja toisen viestin kirjoittaja ovat yksi ja sama henkilö. Pienellä provosoinnilla keskustelu sähköistyy. Tunnustan tehneeni niin.

 

Vierailija
17/20 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 23:21"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 22:32"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 22:24"]

Avasin ketjun otsikon perusteella vain nähdäkseni kuinka paljon kielioppivirheitä ap tekee muussa tekstissään.[/quote]

Eih! Eikö teidän opettajien olla pitäisi kesälomalla nyt Suomessa...??!

Ap

[/quote]

En edes ole ope, muuta kuin ehkä tässä suhteessa. Sitä paitsi tämä oli liian hyvä tilaisuus jättää käyttämättä. ;)

t. 10

 

[/quote]

Eihän siinä aloitusviestissä virheitä ollut vai mihin te oikein tartuitte? Yritin oikein hyvää suomea kirjoittaa, eikö? Niin, tai siis oli se virhe siitä kalasta.

Ap

Vierailija
18/20 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoitu, ap. Pari pikku virhettä, ei mitään suurempaa. Otsikon perusteella odotin pahempaa. Omalta osaltani kirjoitustaitoon puuttuminen lähinnä sopi aloituksen teemaan.

t. 10

Vierailija
19/20 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on niitä toimittajia joille maksetaan siitä et ne sais jonkun ketjun elämään niin pitkälle et siitä voi mainita iltalehdessä tai iltasanomissa.

Vierailija
20/20 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä nyt, mä olen tosi usein eka vastaaja ja harvoin vastarannan kiiski.