Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritä muistaa yksi vaate lapsuudestasi ja kuvaile se

Vierailija
23.07.2020 |

Oliko lemppari vai inhokki vai joku muu?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaleanpunainen pyjama, jonka paidassa oli prinsessan kuva. Vuosi oli 1971. Muistikuva on siitä, kun ripustin pissasta kastuneet pyjamanhousut lämpöpatterille kuivumaan.

Vierailija
22/36 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummi ompeli kaikille meille kolmelle hihattomat kesämekot Marimekon kankaasta, jossa oli leveitä, aaltoilevia oransseja raitoja valkoisella pohjalla. Taisi olla Lokki sen kankaan nimi. Oli kyseessä 70-luvun alku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punaiset kiiltonahkakengät, oli suosikit ja aivan ihanat!

Vierailija
24/36 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauluspaita jossa sinivalkoisia ohuita pystyraitoja. Röyhelöt olkapäältä helmaan.

Vitsit että oli hieno kasarin lopulla 😅

Muistan myös mustavalkoruudullisen puolihameen jossa mustia samettisia ruusuja ja vyötärökaistale samettia.

Muistan useammankin vaatteen.

Mulla oli myös "tiroliasu" jossa musta mekko ja essu sekä "lambada-asu" eli valkoinen napapaita ja valkoinen liehuhelmainen minihame. Olin ala-asteella alaluokalla.

Niin ja pillerihattu! Itsetehty käsityötunnilla ja siihen sopiva hame. Oltiinkohan 4-luokalla?

Laitettiin kaikki tytöt nuo tekeleet koulun kevätjuhliin 😁

Olen syntynyt vuonna -82

Vierailija
25/36 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaleansininen vakosamettikankainen pusero.

Näytti minusta sotilaspuvun takilta.

Harmitti hirveästi, kun se jäi pieneksi.

Vierailija
26/36 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummon tekemä vihreä pontso.

Vierailija
27/36 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puna-keltaiset hollannikkaat. Olin 10v. Tulee niistä aina mieleen 70-luvun kesät Jyväskylässä ja Lohikosken ranta. Käytin ne holtsut ihan loppuun asti.

Vierailija
28/36 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiparka oli ommellut epämääräisen harmaasta kankaasta epämääräisen siksak-kuvioiset housut, joiden kangas tuntui karhealta ja pistelevältä. Häpesin niitä niin kerhossa, ei tuntuneet tytön housuilta.

Vierailija
29/36 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pois alta risut ja männynkävyt!" Lyhythihainen paita jossa hurjistunut pikku pyöräilijä.

Ikä jotain 7-10 vuotta.

Vierailija
30/36 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vispipuuron värinen Disneyn leijonakuningas collegepaita, -94

Vierailija
31/36 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan useita vaatteita, tai siis mulla ei useita edes ollut.

Olin ehkä 5 v ja rakastin taivaansinistä pehmeästä puuvillakankaasta tehtyä mekkoa, jossa oli pussihihat ja pieni piparkakkukaulus.

Miehustassa oli kirjailtuja pieniä kukkia ja napit olivat pienet pallomaiset, joissa oli kaiverrettuna kukan kuva.

Yksi nappi on mulla vielä tallessa.

Olin sen varmaan saanut joltakin Hesan sukulaislapsen äidiltä. Meillä ei olisi ollut varaa niin hienoon mekkoon.

T.mummeli 71 v

Vierailija
32/36 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lemppari n. 3-vuotiaana oli sellainen hyvin 70-lukuvärinen t-paita, jossa oli muistaakseni oranssit kanttaukset hihansuissa ja kaula-aukossa ja kankaassa ainakin oransseja, keltaisia ja ruskeita autoja valkoisella pohjalla. Eli kaikkia niitä murrettuja sävyjä, mitä tuolloin käytettiin. Äitikin oli ollut ihmeissään, kun en ollut kaupasssa suostunut päästämään kyseisestä paidasta irti, vaan se oli ollut pakko sitten ostaa, vaikka se olikin "poikien paita".

v. 81 syntynyt hyvin tyttömäinen (vaaleanpunaista rakastanut) pikkusiskoni ei ollut kovin hyvillään, kun peri tuon paidan aikanaan minulta :-)

Vierailija
33/36 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laivastonsininen vekkihame.

Muistan, miten ihanasti se levisi, kun pyöri vimmattua vauhtia ympäri. Ja miten se oli ihan ison tytön oikea hame.

Ja muistan sen järkytyksen, kun se ei enää mennytkään vyötäröltä kiinni. Olin ehkä kuuden ikäinen, en vielä koulussa.

Enkä silloin 70-luvulla ollut lihava, ainoastaan kasvanut.

Vierailija
34/36 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi-veryttelyasu v. 50-60 luku. N. 66

Vierailija
35/36 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Slayerin t-paita!

Oli tokaluokalla kovaa kamaa vuonna -84.

Vierailija
36/36 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just aamulla muistin että mulla oli sellainen viikonpäiväsetti Tuhkimo-aiheisia pikkareita. Siskoilla samanlaiset. Joka housussa luki edessä viikonpäivä ja oli kuva Tuhkimosta eri tilanteissa. Värejä oli vihreä, lila, valkoinen. Oma lapsi vaihtoi juuri vaipat pikkareihin niin siksi kai asia mielessä.

Muistan hienon neulepuseron: siinä oli neliönmuotoisia alueita ja sitten sellaisia pompuloita. Värit olivat vihreä, musta ja pinkki. Taisi olla ysäreiden alusta tämä tyyli, olin ala-asteella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan