Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joku käy asunnossani?

Vierailija
23.07.2020 |

Olen kesän aikana miettinyt, että käyköhän joku asunnossani, kun olen poissa. Huomasin aluksi, että tavarat saattoivat olla hiukan eri paikoissa ja muutaman laatikon järjestys oli muuttunut. Tietysti ajattelin, että kuvittelen koko jutun, enkä miettinyt sitä sen enempää, kun monet muutokset olivat niin pieniä, että olisin vain saattanut muistaa väärin.

Kuitenkin viime viikolla huomasin, että yhdet puutarhakenkäni puuttuivat kokonaan, enkä löytänyt niitä mistään. Viikonloppuna kuitenkin kun tulin kaupasta kotiin, ne olivat keskellä eteisen lattiaa. Puhuin mieheni kanssa tästä ja hän sanoi, että on huomannut samaa, mutta ajatellut vain kuvittelevansa tai muistavansa väärin tavaroiden paikkoja tai että minä olisin lainannut esim. hänen jotain työkaluaan.

Samoin joitakin kertoja kissamme ovat olleet omituisia kotiin tullessamme. Kissamme arastelevat vieraita ja ovat olleet piilossa kotiin tullessamme, samoin kuin silloin, jos meillä on ollut vieraita.

Mitään ei ole kadonnut, mutta tavarat tosiaan vain ovat siirtyneet hieman paikoiltaan. Hankimme nyt kotiin muutaman kameran ja kameravalvonta-kyltin.

Kenelläkään ei ole vara-avainta meille, vuokranantajasta en jaksaisi uskoa että tekisi tällaista. Olemme hänen kanssaan aina olleet hyvissä väleissä ja aina on saanut tulla käymään, jos on halunnut. Entisillä asukkailla ei pitäisi olla avaimia tänne.

Millaisia kokemuksia muilla? Mistä huomasitte, että joku kävi asunnossa? Mitä teitte asialle, jäikö joku kiinni, oliko entinen asukas, vuokranantaja, vara-avaimen haltija vai kuka?

Kommentit (146)

Vierailija
141/146 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asuin ysärillä kaksiossa jonne edelliseltä asukkaalta oli jäänyt avain. Ihmettelin jääkaapista hävisi ruokaa, haisi vieras hajuvesi ym. Kerran sitten tulin töistä etuajassa koska oli noussut kuume ja vieras  nainen penkoi kaappejani! Huusin kuin hinaaja ja juoksi karkuun MUN t-paita päällä (pitkähihaisen päälle puettuna).

Poliisi sai selville että oli entinen vuokralainen ja isännöitsijä vaan voivoitteli,että kun kaikki ei palauta kaikkia avaimia (niitä sai silloin kahdet). 

Vierailija
142/146 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ovat käyneet jo pitkään. Muutoista huolimatta. Minua vainoavat. 

Kommunisteja. Vallankumousta suunnittelevat. Ruoat syövät. Kaljat ja viinat juovat. Paikat sotkevat.

Kaikki tämä kun olen nukkumassa. Vasaralla päähän lyövät. Aamulla koskee päähän ja paikat hujan hajan.

Joskus on pyllykin aamulla kipeä. Saattaa olla alienitkin asialla.  Tai tontut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/146 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalevauva voisi tehdä tästä laulun?

144/146 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti

Ei vuokrauksen aikana käydä mitä.n vahinkoja tarkastamassa. Ne asiat selvitetään vuokrasuhteen päätyttyä. Älä tee toistaiseksi voimassa olevia sopimuksia, jos arveluttaa. Voit aina vuokrata määräaikaiseksi, esim vuodeksi, jolloin pääset vuoden kuluttua asuntoon.

Jos jokin oikein ihmetyttää, voit olla vuokralaiseesi yhteydessä ja kysyä, monelle vuokralaiselle toki sopii tapaaminen, jos siitä ei suurempaa vaivaa ole. Mutta ei sellaista koko ajan voi tehdä. Useimmiten ei tehdä koskaan.

No todellakin käydään tsekkaamassa jos jotain vahinkoja on.

Omissa kämpissä teen tarkastuksen vuosittain

Vierailija
145/146 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syyllinen: SINÄ!

Kuten kirjoitin, alkuun ajattelin että muistin vain väärin, mutta myös mieheni on huomannut samanlaista. Ja kissojemme käytös viittaisi myös siihen, että joku täällä on käynyt. 

Ap

Keksin nopeasti kolme selitystä. 1) Kissat. 2) Alkava dementia. 3) Lievä vainoharhaisuus. (Tunsin kerran jonkun, joka kuvitteli  jonkun käyvän kotonaan. Asunnon muilla asukkailla ei ollut sellaista ajatusta)

Vierailija
146/146 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamerat tosiaan on hankittu, ihan "oikeat" kamerat sisälle ja ulos riistakamera. Ja kyltti kameravalvonnasta on myös.

Tuskin on alkava dementia 25-vuotiaalla, varsinkaan kun olemme mieheni kanssa molemmat huomanneet tämän.

Ap

Nelikymppisillä on todettu dementia, joten sekin on mahdollista.