Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIhin maahan kannattaisi muuttaa juuri nyt? Ja miksi?

Vierailija
15.06.2013 |

mikä maa olisi tulevaisuudessa rikas ja hyvä paikka asua?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjä, Kiina tai Baltian maat. Syy: politiikka, luonnonvarat ja osaaminen.

Vierailija
2/16 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjä ja Kiina voisivat olla vähän vaikeita saavuttaa... Mutta ehkä noi baltian maat helpompia. Mikä niistä? Eesti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4/16 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiina, Kanada tai Venäjä, ylipäätään Aasian suuret maat. Itse ollaan lähdössä Arabiemiraatteihin viideksi vuodeksi syyskuun alusta, mies aloittaa siellä työt silloin. Eihän islaminuskoinen maa mikään kiva paikka naisille ole, mutta me olemme menossa Dubaihin jossa länsimaisia naisia ei sentään pakoteta huntuheikeiksi. Elinkustannukset siellä tuntuvat olevan edulliset, etenkin ruoka on edullista ja asunnonkin saimme hankittua edullisesti pitkällä vuokrasopimuksella. Miehen työnantaja maksaa lasten koulutuksen, ja itse teen freetyötä sieltä käsin jos tarvetta ilmenee. Mies saa kyllä niin suurta palkkaa, että luultavasti tarvetta ei tule.

Vierailija
5/16 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäköhän saisi tietää Dubaissa olevista työpaikoista?

Vierailija
6/16 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viro on hyvä ehdokas minustakin jos maa suinkin saa pidettyä valitun kurssinsa. Ruotsi on rikas jo nyt, ja rikastuu koko ajan lisää, mutta se määrä mamuja mikä siellä on ei (ehkä) lupaa hyvää?

Kiina on järjettömän saastunut, eikä siksi minusta tule kysymykseenkään.

Kanada?

Näitä asioita meidänkin perheessä pohditaan, koska tulevaisuus Suomessa jo lähivuosina näyttää aika ankealta. Seuraavan 10 vuoden aikana Suomesta tulee hiipimään ulos todella suuri joukko koulutettuja ja hyvätuloisia himoverotettuja, jotka hakevat korkeampaa elintasoa muualta.

Vierailija
7/16 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 19:14"]

Mistäköhän saisi tietää Dubaissa olevista työpaikoista?

[/quote]

Dubaihin muuttava vastaa: Dubaihin ja moneen muuhunkin Arabiemiraattien kaupunkiin on tiukat maahanmuuttosäännöt. Esimerkiksi opiskelu- ja/tai työpaikka on oltava valmiina tai muuten ei ulkomaalaisella ole maahan asiaa. Suosittelen, että otat selville kansainväliset yritykset, joilla on toimintaa sekä Suomessa että Dubaissa ja lähestyt asiaa sitä kautta eli menet ko. yritysten sivuille ja rupeat etsimään vapaita työpaikkoja. Mun mies työskentelee suomalaisessa pörssiyhtiössä, mutta lähtee nyt viideksi vuodeksi vetämään yhtä hanketta jota hänen oma työnantajansa ja yks kv. yritys yhdessä toteuttavat. Sitä en sitten tiedä, olisiko sinne mahdollista päästä esimerkiksi suomalaisperheen lastenhoitajaksi eli jonkinlaiseksi au pairiksi. Se mitä mä noista au paireista tai lähinnä "maideista" eli eräänlaisista kotiapulaisista tiedän, niin Dubaissa ne tuntuvat olevan lähinnä filippiinoja. Meille tarjottiin myös filippiiniläistä maidia, mutta emme tarvitse sellaista kun olen itse kotona ja lapsetkin ovat jo kouluiässä.

Vierailija
8/16 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norja. Hyvät liksat, myös suhteessa korkeaan hintatasoon. Turvallinen ja stabiili maa, miljardeja öljyrahastoissa.

Vierailija
9/16 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romania tietysyti. siellä on meille tarjolla paratiisi. Niinkuin romanian kerjäläisille täällä.

Hoidellaan ruuat ja vaatteet( niinkuin Tampereella) ja yöpyminen ( niinkuin hesassa).

Eikä tarvi osata kuin käydä vanhusten kimppuun ja viedä rahat ja korut.

Vierailija
10/16 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 19:31"]

Norja. Hyvät liksat, myös suhteessa korkeaan hintatasoon. Turvallinen ja stabiili maa, miljardeja öljyrahastoissa.

[/quote]

Komppaan tätä. Mun systeri on Norjassa hoitoalalla, ei ole edes sh, vaan jonkinlainen hoitoapulainen ja tienaa euroissa yli 5000 euroa kk. Eikä ole aikeissa palata Suomeen. Asuminen ja ruoka ovat Norjassa kallista, mutta terveydenhoito- ja koulusysteemit ovat siellä ilmaiset kaikille ja koulu aina yliopisto-opiskelua myöten.

Vierailija
11/16 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dubai, tuo Suomen somalien turismikohde. Eikös se ole kuitenkin muslimimaa?

Venäjä rikollisuuden ja korruption kehto. Viro samoin. Kuka noissa lapsiaan oikeasti haluaa kasvattaa?

Persu
12/16 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grölanti

Vierailija
13/16 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta Pihtiputaalle.  Et ole siellä kuitenkaan käynyt.

Vierailija
14/16 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

United Queendom of Porvoo

Vierailija
15/16 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikka. Talous kasvaa kohisten, mutta sillä ei taas minulle ole väliä kun saan eläkettä Suomesta. Parempi ilmasto, tuoreita vihanneksia ja kalaa, ihmiset avoimia ja ennen kaikkea; ilmapiiri on kaukana tästä kotimaisesta persulandiasta...

Vierailija
16/16 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on hyvä bisnes, käy länsimaat. Köyhät menivät Dubaihin kauppiaaksi ja tulo tuli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi