Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kirjaa kannattaisi lähteä työstämään?

Vierailija
19.07.2013 |

Pää täynnä ideioita, mutta ei mitään kirjallisuuden koulutusta. Yliopistotutkinto takataskussa, joten sinänsä kirjallisten tuotosten tekeminen tuttua. Minulla olisi suuri halu ja kutsumus kirjoittaa kirja, vaikka vain itselleni, mutta en tiedä, että kuinka sen alkaisin.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kutsumus tuohon olisi niin kirjoittaisit jo kirjaa! Kannattaa odottaa inspiraatiota niin kyllä se siitä sitten lähtee jos on lähteäkseen. Kirjaa ei voi kirjoittaa kirjoittamalla jos ymmärrät. Kyse on luovuuden huipentumasta joka vaatii todellisen omistautumisen..toki voit esim. kirjoittaa päiväkirjatyylisesti sen kummempia ajattelematta. Ja muuten kirjallisuutta voi toki tutkia ja siihen koulutuspaperit hankkia, mutta kirjailijaksi ei kouluttauduta. Terv. taiteilija

Vierailija
2/6 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas, myös taiteilijana, sanoisin että jos aina vaan odottaa inspiraatiota niin mitään ei tule syntymään. Ala kirjoittaa. Apuna kannattaa käyttää kirjoitusoppaita ja kursseja. Ja hanki luottolukijoita joille toimitat tekstiä ihan dead-line -periaatteella.   

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmasti myös omasta luonteesta. Minä olen heittäytyjä, joten ajattelin kirjoittaa kirjankin heittäytymällä. Eli alan vain jostakin ja kudon muun siihen ympärille. Niin minulla käännöksetkin syntyy, samoin remppa - ja pihasuunnitelmat ja käsityöt.

Vierailija
4/6 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloittaisin miettimällä tarinan kulun ja jakamalla sen kappaleisiin. Sen jälkeen suunnittelisin henkilöt ja miljöön. Ensin kirjoittaisin kunkin kappaleen avainkohtaukset, sitten siirtymiä ja muuta täytettä väliin.

Ja loputtomasti oikolukua, saksimista, lisäyksiä ja muuta stilisointia.

Vierailija
5/6 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä!

Vierailija
6/6 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2013 klo 12:57"]

Minä taas, myös taiteilijana, sanoisin että jos aina vaan odottaa inspiraatiota niin mitään ei tule syntymään. Ala kirjoittaa. Apuna kannattaa käyttää kirjoitusoppaita ja kursseja. Ja hanki luottolukijoita joille toimitat tekstiä ihan dead-line -periaatteella.   

[/quote] Oppaat mäkeen, elämä ja luovuus kuolee ellei saa inspiraatiota minkä voimalla jaksaa teoksensa loppuun saakka työstää. Eli ei sitä tule niin ei ole tarkoitus niin tehdäkkään. Pakko laittaa vielä DAA!