Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etätyöpäivä on vapaapäivä

Vierailija
15.06.2013 |

Tai ainakin puolittainen. Eli vähän puuhataan töitä, mutta keskittyminen on kaukana sataprosenttisesta.

Kummasti etätyöpäivät keskittyvät perjantaille, saa pitkän viikonlopun...

Tänne tulee nyt vastaamaan sellaisia, jotka todella tekevät töitä täysillä etätyöpäivinä ilman ruoanlaittoja, kauppakäyntejä, nettisurffailua, kodinhoitoa ym. Te olette reaalimaailmassa kuitenkin vähemmistössä, useimmille etätyöpäivä on extra omaa-aikaa.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen 3 päivää viikosta etänä ja tosiaan yleensä käy niin että heitän aamulla pyykkiä pyörimään ja havahdun neljän aikaan siihen että ne ovat edelleen koneessa, tukka on harjaamatta ja yöpaitakin aika pitkään päällä... Puhelin soi koko ajan, meiliä pukkaa jne. Sitäpaitsi: miksi mä laiskottelisin koska kukaan muu ei tule mun töitäni tekemään?

Vierailija
2/32 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 17:56"]

Teen 3 päivää viikosta etänä ja tosiaan yleensä käy niin että heitän aamulla pyykkiä pyörimään ja havahdun neljän aikaan siihen että ne ovat edelleen koneessa, tukka on harjaamatta ja yöpaitakin aika pitkään päällä... Puhelin soi koko ajan, meiliä pukkaa jne. Sitäpaitsi: miksi mä laiskottelisin koska kukaan muu ei tule mun töitäni tekemään?

[/quote]

Sen kyläl myönnän että etäpäivänä jää enemmän omaa aikaa; sängystä kun kävelee keittiöön koneelle, menee aikaa siihen puoli minuuttia. Kun aamulla herään kuudelta, laittaudun, ajan Kehä ykkösen ruuhkassa toimistolle, on pahimpana lumisadeaamuna mennyt aikaa 1h45min. Arvaa olenko kiitollinen tästä mahdollisuudesta enkä todellakaan halua sitä sössiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ainakaan.

Kyllähän mä taukoja pidän, mutta paremmin saan töitä tehtyä etänä kuin työpaikalla. Mutta olen kyllä siinä kanssasi samaa mieltä ettei ne kaikille sovi. Jos sä et saa kotoa töitäs tehtyä, niin mene töihin.

Mä vien etäpäivinä lapsen päikkyyn 8 maissa, heitän samalla yleensä pyykit pyykkituvalle. Teen duunia 2h keskeytyksettä kunnes kännykän kaffehälytys keskeyttää ja syön aamiaisen ja laitan pyykit kuivuun. Sitten taas täyttä pakerrusta kunnes toinen lapsi tulee koulusta 1 tai 2 tienoilla. Sitten teen pikaisesti jotain syötävää ja jatkan töiden tekoa neljään asti. Jos jää vähän jotain kesken, jatkan sitten kun mieskin on kotona.

Vierailija
4/32 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyöpäivä ei sovi laiskoille. Sitä vastustaa eniten sellaiset, joille on kauhistus, että työn tulosta mitataan. Minun työssäni se toimisi, sillä työni on selvästi näkyvää ja kyllä mulla pomo tietää hyvin miten kauan mihinkin työhön menee aikaa - eikös melko monella muullakin ole jo tehty projektikohtaiset aikataulutuksetkin etukäteen? Mun pomo on kuitenkin vanhanaikainen, ja meillä tehdään työt toimistossa, vaikka juuri tällä alalla etätyö onnistuisi hyvin. Voisin hyvin kuvitella lopettavani perjantaina etätyön klo 14, kun luultavasti aloittaisin jo ennen kuutta ja taukoja olisi vähemmän. 

Olen kyllä tehnyt muita töitä joskus kotona, mutta puhtaalla tulospalkalla, eikä silloin sovi laiskotella jos haluaa tienata jotain. Sivutyönä tosin. 

Vierailija
5/32 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 10:10"]

Mistä sinä sen tiedät?

[/quote]

Itseäänhän aloittaja tarkoittaakin.

Vierailija
6/32 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta etätyö olisi tehokkaampaa ja rakastaisin tehdä etätöitä. Eniten mua risoo työssä se, että pitää hengata muka-kiireisenä toimistolla. Joskus harvoin olen voinut tehdä etätöitä ja oikeasti saan paljon enemmän aikaiseksi + en oikeasti tee edes täyttä työpäivää. Työpaikalla sitä vaan laiskottaa ja ei jaksa puristaa, kun katsoo näitä muita muka-kiireisiä, jotka rutisee tauotta työmääräänsä ja mietin vaan, että ovatko ne niin tyhmiä ja hitaita vai teeskentelevätkö. Ts. toimistolla saa laiskotella rauhassa, kun on kuitenkin töissä. Kotona joutuisi oikeasti todistamaan tekevänsä töitä.

Kummallisin juttu etätöihin liittyen oli silti edellisessä tiimissäni. Eräs äippä palasi äitiyslomalta ja kysyi, voiko tehdä 2 pv/vko etänä. Miehensä on kuulemma sopinut saman + lyhensi työaikaa yhdellä päivällä, joten heidän ei tarvisi viedä lasta hoitoon. Katsoin ihan suu auki pienen lapsen äitinä itsekin. Ikinä en kehtaisi sanoa pomolle, että haluan tehdä etätöitä, jottei tarvi 1-vuotiasta viedä hoitoon. Pomo vaan nynnynä hymyili ja suostui.

Vierailija
7/32 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mieheni tekee etätyöpäivän, hän aloittaa klo 8 viimeistään, ja jatkaa 20-22 saakka... välillä syö korkeintaan leivän tai suklaata. Ja turha on hänelle mitään silloin puhua. Mieluummin tykkään työpaikkapäivistä, niillä on selkeä alku ja loppu.

Vierailija
8/32 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 18:32"]

Kun mieheni tekee etätyöpäivän, hän aloittaa klo 8 viimeistään, ja jatkaa 20-22 saakka... välillä syö korkeintaan leivän tai suklaata. Ja turha on hänelle mitään silloin puhua. Mieluummin tykkään työpaikkapäivistä, niillä on selkeä alku ja loppu.

[/quote]

Minä teen nyt kesällä 4 päivää viikossa etänä, jotta lasten (9v ja 10v) ei tartte olla yksin kotona. Esimies tähän suostui ihan hyvin koska tietää että olen viikot lähes yksinhuoltajana. MItäs se haittaa jos kaikille sopii ja hommat hoituu? Täytyy sanoa että en edes olisi valmis vaihtamaan esim. työpaikkaan jossa etätyöt olisivat ongelma työnantajalle, tässä voittaa kaikki.

Vierailija
9/32 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla täysin päinvastoin! Normipäivä toimistolla on 7.45-15.45 ja siitä ison osan surffailen kyllä muuta kuin työasiaa kun ajatus katkeaa jatkuvasti jonkun tullessa kyselemään tai pyytämään jotain adhockia. Välillä käyn hakemassa kahvia, lounastunti on lähes tunnin jne. Mitä vaan ettei tarttis tehdä töitä...

Kotona aloitan työpäivän 07 ja lopetan 17 eli teen 2 tuntia pidemmän päivän enkä pidä ruokatuntia. Pikaisesti saatan laittaa pyykit pyörimään mutta siinä menee 5 min

Vierailija
10/32 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni etätyöpäivä on päivä, jolloin hän tekee töitä lähes tauotta klo 8-17 ja perhe on silloin pois paikalta tai ainakin hiljaa. Niinpä olen sanonut, että mene mielummin työpaikalle niin me saamme elää normaaliin tapaan kotona.

Vierailija
11/32 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tällaisten luulojen vuoksi etätyötä ei yleensä hyväksytä.

Oikea etätyö on yleensä jollakin tavalla helposti kontrolloivissa, esim. tekstiä ja tietoa syntyy kotikoneellakin kaiken aikaa, tai muulla tavalla todistaa tekevänsä jotain tuottavaa työtä.

Totta on, että moni nainen ei kykene tekemään kotonaan mitään muuta ennen kuin on ensin siivonnut, pyykännyt, tiskannut jne. Tämän on tunnustanut eräskin kotonaan etätyötä tehnyt.

Vierailija
12/32 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sinä sen tiedät?

Vierailija
13/32 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 10:03"]

Tai ainakin puolittainen. Eli vähän puuhataan töitä, mutta keskittyminen on kaukana sataprosenttisesta.

Kummasti etätyöpäivät keskittyvät perjantaille, saa pitkän viikonlopun...

Tänne tulee nyt vastaamaan sellaisia, jotka todella tekevät töitä täysillä etätyöpäivinä ilman ruoanlaittoja, kauppakäyntejä, nettisurffailua, kodinhoitoa ym. Te olette reaalimaailmassa kuitenkin vähemmistössä, useimmille etätyöpäivä on extra omaa-aikaa.

[/quote]

Minä työskentelen etänä 80% työajasta ja sanoisin, että ne läsnäolopäivät ovat niitä tehottomimpia. Sillä ei kuitenkaan ole väliä, koska työni on tulospalkkaista (ja palkka nousi merkittävästi kun siirryin etätöihin.) On se kiva käydä sielä työpaikallakin lorvimassa eikä koko ajan vain puurtaa.

Vierailija
14/32 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

So? Jos on sellainen työ että voi pitää tollasia etäpäiviä, niin kohta on todennäköisesti yt:t edessä ja työt loppuu.

Vierailija
15/32 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kyllä etätyöpäivä on jopa tehokkaampi kuin normaali työpäivä, koska häiriötekijät poistuu ympäriltä. Lisäksi olen virkeämpi kun voin nukkua pidempään kun ei tarvitse mennä tuota 50km matkaa töihin.

Nousen puoli kahdeksalta ja syön aamiaisen ja ihan normaalisti kahdeksalta aloitan työt. Pidän tauon kymmeneltä ja kahdelta, ja päivällä lounastauon. Muut ajat teen töitä, noin puoli neljään asti.

Töissä on käytössä ihan käytännön syistä kalenteri jossa on päivän kiireisimmät työt. Sieltä merkkailen mitä olen ottanut ja tehnyt, eli pomokin voi tarvittaessa katsoa että olen hommat hoitanut.

Vierailija
16/32 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo! Meidänkin tiimissä yksi pitää noita omia pekkaspäiviään kun siltä tuntuu.

Vierailija
17/32 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, mun mies tekee vain etätöitä ja saa palkkaa yli  8000 euroa kuussa ja kyllä se vaan töitä tekee sen 7-8 tuntia. Ehkä sulla toisenlainen moraalikäsitys.  Etätyö ei tosiaan sovi kaikille

Vierailija
18/32 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 10:23"]

Jaa, mun mies tekee vain etätöitä ja saa palkkaa yli  8000 euroa kuussa ja kyllä se vaan töitä tekee sen 7-8 tuntia. Ehkä sulla toisenlainen moraalikäsitys.  Etätyö ei tosiaan sovi kaikille

[/quote]

Malliesimerkki huonosta sisällöstä.

En tee itse etäpäiviä, mutta olen nähnyt miten asia on.

Vierailija
19/32 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajallisesti saatan etätyöpäivänä tehdäkin hieman lyhyemmä päivän (max 1-2h lyhyemmän), mutta töitä teen silti vähintään saman verran kuin työpaikalla ja yleensä enemmänkin. Kotona kun ei ole häiriötekijöitä, joten keskittyminen on parempaa ja työt saa tehtyä nopeammin.

Vierailija
20/32 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läsnäolotyöpäivät on pääosin hengailua, kahvittelua, rupattelua jne. koska oletusarvoisesti työpaikalla oleva tekee tehokkaasti töitä. Itse en pidä etäpäiviä lainkaan, koska niiden tulosta mitataan todella tarkasti eli pitää osoittaa, että teki tietyn työn. Kun istun työhuoneessani, ei kukaan kysele, mitä olen saanut aikaan,

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi