Mihin/miksi pikkuhousunsuojia käytetään?
Kyselee 39-vuotias nainen, joka ei ole moisia koskaan käyttänyt...
Kommentit (28)
Ei pikkuhousut likaannu valkovuodon ynnä muiden eritteiden takia
No mulla on raskauksien aikana valkovuoto lisääntynyt. Ennemmin käytän niitä kuin sotken alkkarit :)
Plus loppuraskaudesta/heti synnytyksen jälkeen on vähän ollut virtsankarkailuakin ikävä kyllä. Onneksi lihaksia pystyy hyvin treenaamaan :)
Luulisi kyllä, että tuon ikäinen tietäisi noidenkin tarkoituksen.... Olet tainnut elää jotenkin pimennossa?
en ole käyttänyt, mielestäni riittää kun vaihtaa alkkarit kerran päivässä ei kai ne siinä ehdi niin likaantua
Minä käytän kuukautisten aikana silloin, kun vuoto on niin vähäistä, ettei viitsi tamponia käyttää.
no mulla voi ainakin tampooni vuotaa yli. ei aina voi osata arvioita, kuinka paljon vuotoa on tai useammin taitaa olla niin, että ei muista vaihtaa tampoonia niin usein.
Täällä toinen ketä ei ole juurikaan niitä käyttänyt. En tajua mikis pitäisi hauduttaa paikkojaan kun sen sijaan voi huolehtia alapesuista ja vaihtaa alkkarit aamuin illoin. Mut ehkä joillain sitä "tavaraa" valuu enemmän. Onneksi en itse kuulu heihin.
Kuvittelisin että runsaan valkovuodon vuoksi. Inkontinenssisuojat ovat sitten erikseen.
Kankaiset suojat eivät hauduta, mutta niitä haisevia muovihirvityksiä en suosittele kelleen.
Kysymys nrolle 8: Jos vaihdat alkkarit "aamuin illoin", pidätkö myös yöllä pikkuhousuja? Sehän se vasta paikkoja hautoo... Eikös yöllä voi olla ilman pikkuhousuja ;) Mie ainaki oon!
[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 02:04"]
Kysymys nrolle 8: Jos vaihdat alkkarit "aamuin illoin", pidätkö myös yöllä pikkuhousuja? Sehän se vasta paikkoja hautoo... Eikös yöllä voi olla ilman pikkuhousuja ;) Mie ainaki oon!
[/quote]
Et puuvlllasta ole ikinä kuullut...? :)
Kuukautisten loppuvaiheessa kun en halua vuodon tulevan kalsareihin. Ihme kysymys....
Ihmettelen ihan samaa.
Jos niitä paikkojaan hauduttaa pikkuhousunsuojllla, niin ihan varnasti sitä kaiken maailman vuotoakin pukkaa paljon enemmän kun ei ns. ilma kierrä -> käytetään pikkuhousunsuojaa - > vuotoa aina vaan enemmän.
Kuukautisten aikaan käytän vuodon määrään sopivaa tamponia eli niitä "rippeitä" odotellessa pienempää kokoa, ei siihen mitään pikkuhousunsuojia tarvita. En kyllä kuukautisten aikaankaan laittaisi mitään hautovaa ja haisevaa rättiä jalkoväliin...
Mä käytän kuukautisten aikana, tamponin kanssa ja loppuvaiheessa yksinään.
Ehkäisy vaihtui ja tiputteluvuotoa tulee, lääkäri sanoi sitä tulevan muutaman kuukauden, ja sen takia käytän suojaa. Välillä tulee enemmän, välillä saattaa olla monta tipatonta päivää kunnes taas kesken päivän tippaseekin. Aikansa kutakin ja en edes ajattele mitään kangas-nepparirättejä.
Kun olin raskaana, vaihdoin alkkarit 2-3 kertaa päivässä, koska valkovuotoa tuli niin paljon. Mulla meni siitä valkovuodosta alapää jotenkin rikki, jos olisin käyttänyt pikkuhousunsuojia, olisi varmaan tullut jotain tulehduksiakin.
Sain jälkivuodon yhteydessä käytetyistä siteistä aivan hirveät oireet, lopuksi jouduin vain olla ilman ja vaihtaa taas pikkuhousuja monta kertaa päivässä. En viitsinyt enää kestositeitä ostaa, kun tuli enää tiputtelua ja ne on niin kalliita.
Kuukautissuojina tietysti, ei kaikki tarvitse "vaippoja" silloin ja vielä vähemmän haluan tunkea jonkun pumpulitupon sisälleni hautumaan. Sekö sitten on terveellistä ja hygienistä?
Joskus laitan suojan myös seksin jälkeen, jos olen lähdössä jonnekin. Kun sperma on valunut ulos noin tunnin kuluttua voin nakata suojan roskiin ja pikkarit ovat kuivat. Ja ei, tällä ei ole mitään tekemistä alapesun kanssa, se ei valumista estä.
Kannattaiskohan hankkia kuukuppi, jos joutuu tamponin takia käyttämään pikkuhousunsuojaa?
Ei mulla ole kyllä mitään vaivaa tullut phs:n käytöstä. Niitä pitää vain vaihtaa riittävän usein. Ei ole vuoto lisääntynyt, tullut tulehduksia, ihottumaa tai hankaumia. Ja on tilanteita, joissa ei kyllä halua alkkareiden likaantuvan ja vaihtaa housuja. Eikä alapäätä saisi edes pestä jatkuvasti aamuin illoin.
14 ei ainakaan ole kiinnostut kuukupista, kiitos vaan tyrkytyksestä kuitenkin. Yksi tilanne muistui vielä mieleen, konisaatioiden jälkeen jouduin 2x3 viikon ajan käyttämään phs:a koko ajan, silloin alapää ärtyi kyllä aika pahasti. Onneksi ei yleensä tartte käyttää.
Suojaamaan pikkuhousuja lialta.