Miten ton neidin 13vee saisi muistamaan, että pikkuhousunsuojat
vessan ämpäriin, ennenkuin heittää vaatteensa pyykättäväksi??
Kiva, kun ottaa pyykkiä koneesta, niin joku pikkuhousunsuoja tai side on takertuneena johonkin toiseen vaatteeseen..
Vähän aikaa muistaa, kun sanon, sitten taas unohtaa..
Kommentit (59)
Miksi pitää käyttää pikkuhousunsuojaa??
Meillä hankittiin tytölle kestosuojat heti kun kuukautiset alkoivat. Ekojen kuukautisien aikana hän käytti minun suojiani, mutta yhdessä katsottiin netistä hänelle kivat kuosit ja tilattiin Igu*leelta. Kaikenlaista säätöä niiden kanssa aluksi oli, mutta aika pian tyttö oppi ne huuhtomaan käytön jälkeen ja ripustamaan patterille kuivumaan. (Pyykkikoriin ei viitsi märkänä laittaa.)
Kuukautissienetkin hankin silloin saman tien valmiiksi, ajattelin että jossain vaiheessa niille on käyttöä. Niiden kanssa tyttö pärjäsi ensimmäiset uintikerrat, mitä koulussa tuli vastaan. Kun oli oppinut sieniä käyttämään, oli pienempi askel siirtyä Lunetteenkin. Olin tytöstä niin ylpeä, kun hän jo 12-vuotiaana oppi Luneten käyttäjäksi! Siteet on edelleen back up -käytössä, kupista vuotaa joskus yli jos sitä ei tyhjennä tarpeeksi usein.
Kankaiset siteet on nättejä eikä ne haise samalla tavalla kuin kertakäyttöiset siteet. Ja kun ne on kerran hankittu, niin koko asian voi unohtaa moneksi vuodeksi eikä tarvitse kaupassa pysähtyä siellä kuukautishyllyn kohdalla. Ihan hautaan saakka nuo eivät näytä kestävän, mutta 5-10 vuotta kevyesti.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 21:44"]
[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 21:35"]
Mua sitten ärsyttää, kun joku kutsuu tytärtään neidiksi!
[/quote]
Miksi ärsyttää, neitihän Se on.
[/quote]
nokun se neiti sanotaan aina sillä tietyllä ärsyttävällä äänensävyllä
[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 01:37"]
Meillä hankittiin tytölle kestosuojat heti kun kuukautiset alkoivat. Ekojen kuukautisien aikana hän käytti minun suojiani, mutta yhdessä katsottiin netistä hänelle kivat kuosit ja tilattiin Igu*leelta. Kaikenlaista säätöä niiden kanssa aluksi oli, mutta aika pian tyttö oppi ne huuhtomaan käytön jälkeen ja ripustamaan patterille kuivumaan. (Pyykkikoriin ei viitsi märkänä laittaa.)
Kuukautissienetkin hankin silloin saman tien valmiiksi, ajattelin että jossain vaiheessa niille on käyttöä. Niiden kanssa tyttö pärjäsi ensimmäiset uintikerrat, mitä koulussa tuli vastaan. Kun oli oppinut sieniä käyttämään, oli pienempi askel siirtyä Lunetteenkin. Olin tytöstä niin ylpeä, kun hän jo 12-vuotiaana oppi Luneten käyttäjäksi! Siteet on edelleen back up -käytössä, kupista vuotaa joskus yli jos sitä ei tyhjennä tarpeeksi usein.
Kankaiset siteet on nättejä eikä ne haise samalla tavalla kuin kertakäyttöiset siteet. Ja kun ne on kerran hankittu, niin koko asian voi unohtaa moneksi vuodeksi eikä tarvitse kaupassa pysähtyä siellä kuukautishyllyn kohdalla. Ihan hautaan saakka nuo eivät näytä kestävän, mutta 5-10 vuotta kevyesti.
[/quote]
mikä ihmeen kuukautishylly?
Hahahaha, repesin tuolle kuukautishyllylle! :D Ei meilläkään täällä maalla sellaisia ole.
Pesee sitten jatkossa omat pyykkinsä.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 21:33"]
vessan ämpäriin, ennenkuin heittää vaatteensa pyykättäväksi??
Kiva, kun ottaa pyykkiä koneesta, niin joku pikkuhousunsuoja tai side on takertuneena johonkin toiseen vaatteeseen..
Vähän aikaa muistaa, kun sanon, sitten taas unohtaa..
[/quote]
Laitat sen itse pesemään omat vaatteensa
[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 00:33"]
[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 21:41"]
Mä olen 49 v ja toisinaan unohtuu vieläkin. Arvaa hävettikö, kun täällä opiskelija pyykkäili ja tuli sanomaan, poika siis, 20-v....pojat siis pyykkää ihan luonnollisena asiana koko porukan pyykkejä kun ovat kotona.
[/quote]
No ei tuo kovin luonnolliselta kuulosta.
[/quote]
Että meillä pojat tekee samoja kotitöitä kuin muutkin on luonnotonta?
Miksi muka pikkuhousunsuojien käyttö jatkuvasti olisi haitallista? Minä ainakin tarvitsen niitä päivittäin, tai housut on jatkuvasti märät. Eikä ole mitenkään edes tavatonta, tai epänormaalia, toisilla vaan sattuu olemaan enemmän valkovuotoa kuin toisilla.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 08:23"]
Miksi muka pikkuhousunsuojien käyttö jatkuvasti olisi haitallista? Minä ainakin tarvitsen niitä päivittäin, tai housut on jatkuvasti märät. Eikä ole mitenkään edes tavatonta, tai epänormaalia, toisilla vaan sattuu olemaan enemmän valkovuotoa kuin toisilla.
[/quote]
No onko se oikeasti ihan normaalia, että housut on jatkuvasti märät? Ei mun korvaan kuulosta ihan terveeltä, jos se on oikeasti päivittäistä ja jatkuvaa. Itse en edes voisi käyttää päivittäin, paikat ärsyyntyy niin helposti. Siksi minäkin käytän osittain kestosuojia.
Kyllä se on normaalia, jos on runsasta ja päivittäistä valkovuotoa, kyse on sytolyysistä. Se on normaali tila, jossa puhdas sauvabakteerifloora ja hapan emätinerite hajoittavat glykogeenipitoisia levyepiteelin keskikerrossoluja aiheuttaen runsasta valkovuotoa. Tärkeää on informoida potilasta tilan harmittomuudesta. Pikkuhousunsuojien käytöstä päivittäin ei myös ole mitään haittaa, jos ei niistä aiheutu ärsytysoireita.
t. Gyne
[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 08:52"]
Kyllä se on normaalia, jos on runsasta ja päivittäistä valkovuotoa, kyse on sytolyysistä. Se on normaali tila, jossa puhdas sauvabakteerifloora ja hapan emätinerite hajoittavat glykogeenipitoisia levyepiteelin keskikerrossoluja aiheuttaen runsasta valkovuotoa. Tärkeää on informoida potilasta tilan harmittomuudesta. Pikkuhousunsuojien käytöstä päivittäin ei myös ole mitään haittaa, jos ei niistä aiheutu ärsytysoireita.
t. Gyne
No tämä "gyne" on ihan suoraan netistä googlettanut ja kopioinut tuon tekstin tänne. :D
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 09:16"]
[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 08:52"]
t. Gyne
No tämä "gyne" on ihan suoraan netistä googlettanut ja kopioinut tuon tekstin tänne. :D
[/quote]
[/quote]
"potilas" :DD
Sinä joka kestositeitä ostit tytöllesi, olet ihan turhaan tuollaisen epämiellyttävän lutraamisen opettanut... Siteet laitetaan sellaisenaan (jos jotain limakalvonpalaa löytyy, niin se vessapaperilla pois) pyykkikoriin pesupussiin, ja pesupussi vähintään joka toinen päivä, mieluummin joka päivä 60 asteen pesuun. Ei haise ja puhdasta tulee.
Kestovaippakauppa.com
Royalkestot.fi
Tyttö vaan itse paikalle irrottelemaan pyykkiin laitetuista alushousuista pikkuhousunsuojat, niin ei varmaan kauan mene kun muistaa jo irrottaa käytön jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 21:35"]Mua sitten ärsyttää, kun joku kutsuu tytärtään neidiksi!
[/quote]
Samoin! Lisäksi on ällöttävää ilmoittaa ikä "13 vee" Aargh! Se on 13-vuotias.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 21:41"]
Mä olen 49 v ja toisinaan unohtuu vieläkin. Arvaa hävettikö, kun täällä opiskelija pyykkäili ja tuli sanomaan, poika siis, 20-v....pojat siis pyykkää ihan luonnollisena asiana koko porukan pyykkejä kun ovat kotona.
[/quote]
No ei tuo kovin luonnolliselta kuulosta.