Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä pakata sairaalakassiin?

Vierailija
23.07.2020 |

Synnytys lähenee ja pitäisi pakata sairaalakassi. Mitä itse pakkasit mukaan kun se oli ajankohtaista? Esikoinen tulossa joten ei kokemusta mitä kannattaisi olla mukana..

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä passi?

Vierailija
22/42 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aborttipilleri. Säästyy pakkaaminen sekä reissu ja rahat. T. Proabort

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turvakaukalo vauvalle, ilman sitä ei edes pääse lähtemään sairaalasta.

Isä voi tuoda turvakaukalon kunhan sairaalasta pääsee lähtemään. Ei sitä tarvitse sairaalakassin mukana sinne viedä vielä :D

Se riippuu siitä, käykö isä välillä kotona vai ei. Jos ei käy, niin sitten pakataan kaikki tarvittava mukaan.

Vierailija
24/42 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitseeko henkilökortin/ajokortin mukaan? Passia ei ole

Vierailija
25/42 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Passi ym. Paperit

- salmiakkia ja suklaata

- hiusharja

- kotiutumisvaatteet itselle ja vauvalle

- kännykkä ja laturi

- kevyttä lukemista esim. Lehti tai sarjakuva

- omat sukat / tossut voi myös olla mukavammat kuin sairaalan löllösukat

- käteistä kahviautomaattiin

En muista oliko muuta mukana mutta näitä kaikkia ainakin käytin. Jotkut tykkää ottaa myös imetystyynyn jo heti alkuun. En pukenut vauvaa koko sairaalassa olon aikana, kapalossa oli. Ja turvakaukalon toi mies vasta kun lähdettiin.

Miksi suklaata ja salmiakkia? Eikö raskauskiloissa ole jo tarpeeksi että pitää lisää vain lihoa?

Vierailija
26/42 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaa!! Mulla oli ties mitä juniorpilttejä ym, koska ekalla kerralla sai olla nälissään klo 20-08. Kuitenkin valvoi koko yön, niin oli pakko tankata. Saa sairaalasta jotain mehukeittoa ja näkkileipää öisin, mutta mä kaipasin kunnon ruokaa!

Vierailija
27/42 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitseeko henkilökortin/ajokortin mukaan? Passia ei ole

En ole tarvinnut papereita kummallakaan kerralla.

Vierailija
28/42 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviiko vauvalle vaippoja mukaan?

Vierailija
29/42 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarviiko vauvalle vaippoja mukaan?

Ei.

Vierailija
30/42 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiyskortti

Puhelin

Laturi

Hygieniatarvikkeet

Vaihtovaatteet (kotiutumiseen) sulle sekä vauvalle

Jotain puuhaa mm käsitöitä tai lukemista (kännykälläkin pärjää)

Liivinsuojat

Mukavat sukat

Vierailija
31/42 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koppa kaljaa ja buranaa

Vierailija
32/42 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omia pikkuhousuja, omia sukkia, omia siteitä (kyllä todellakin, sairaalan siteet ovat isoja, mutta fuskaavat läpi), huulirasva, silmätipat, normaalit hygieniatuotteet (pesuneste, hammasharja, -tahna, hiusharja, shampoo), omia ibuprofeenitabletteja ja parasetamolia (ettei tartte anella), ummetuslääkettä esim. Laxoberon tipat (sitäkin joutuu anelemaan), minulla oli myös oma aamutakki, omat crocsit, omat vaatteet muutenkin, omat imetysliivit ja esim. Sloggi-liivit, kylmä/lämpöpakkaus "maidonnousukipuun", rintakumit ... ja mitä nyt haluaa vauvalle (vaatteita, tutteja, maitoa varalle?)

Vierailija
33/42 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko siis ekan kerran ikinä kotoa pois? Onko lapsesi isä sinun isäsi?

Vierailija
34/42 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma yöpuku ja aamutakki! Sairaalan kamppeissa näytät kamalalta ja olokin on kamala. Lapselle vaatteet, itsellesi meikit ja fööni, jos koskaan, niin silloin haluat ehostaa itseäsi. Hammasharja ja tahna. Korvatulpat. Kännykkä ja kuulokkeet ja laturi. Ai niin, omat suihkutossut ellet halua tuliaisiksi jotain jalkasientä.

Vierailija
35/42 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko siis ekan kerran ikinä kotoa pois? Onko lapsesi isä sinun isäsi?

Kukas sinun muroihisi on virtsannut?

Vierailija
36/42 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitiyskortti

Puhelin

Laturi

Hygieniatarvikkeet

Vaihtovaatteet (kotiutumiseen) sulle sekä vauvalle

Jotain puuhaa mm käsitöitä tai lukemista (kännykälläkin pärjää)

Liivinsuojat

Mukavat sukat

Sisäkengät/tossut. Sairaalassa kyllä on sisäkenkiä potilaille, mutta omat ovat mukavammat/sopivammat jalkaan.

Vierailija
37/42 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just aloin pakkailla omaa kassiani. Ensimmäisestä kerrasta oppineena pidän tavaramäärän hillittynä. :D

Tällä hetkellä laukussa on; kotiutumisvaatteet ja hattu vauvalle, imetysliivit ja suojia (jos maito nouseekin nopeasti, viimeksi olin ilman liivejä sairaalassa, mutta eipä sitä maitoa oikein tullutkaan) ja kotiutumisvaatteet muutenkin itselle.

Shampoo, dödö, hiusharja ym.

Laturi kännylle, kuulokkeet.

Olen ostamassa vielä jotain suklaapähkinöiden tapasta mukaan. Omia tohveleita mietin vielä, viimeksi sairaalan tohveleista oli oma koko loppu. Ehkä jotku pörrösukat ajaisi asian.🤔

Viimeksi nännit meni verille nopeasti, nännirasva pitää muistaa ottaa, nännisuojia/kumeja harkitsen vielä otanko sairaalaan...

Paksuja siteitä tosiaan saa sairaalalta, samoin kuin siellä on sairaalavaatteet missä hengailla, viimeks olin varannut omia mukaan, jäi käyttämättä. En myöskään malttanut lukea mukaanottamaani kirjaa vaikka luulin että tulisi tylsää.

Tutti noin pienelle??

Joskus tarttee jo pienelle. Mun lapsille hoitajat opettivat tutin syönnin: yhdellä oli kova imemistarve ja toinen oli keskoskaapissa. Alunperin olin ajatellut, ettei lapsilleni tule tuttia ollenkaan, mutta toisin kävi. Mitään haittaa siitä ei ollut. Imetin pitkään.

Vierailija
38/42 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin varmaan jotain todella voimakkaita lääkkeitä. Sairaalasta saat vaan Buranaa vaikka häntäluu murskattu, vuodat verta, toinen jalka ei ota alle jonkin hermopinteen/selkä ongelman tms. Vuoksi. Varmaan ottaisin myös jonkun vahtimaan vauvaa että saisin itse nukuttua edes hetken.

Vierailija
39/42 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaisin varmaan jotain todella voimakkaita lääkkeitä. Sairaalasta saat vaan Buranaa vaikka häntäluu murskattu, vuodat verta, toinen jalka ei ota alle jonkin hermopinteen/selkä ongelman tms. Vuoksi. Varmaan ottaisin myös jonkun vahtimaan vauvaa että saisin itse nukuttua edes hetken.

Ei sinne nukkumaan kuule mennä. Aloitat heti vauvasi hoitamisen kunhan olet hänet synnyttänyt. Sillähän sitä sanotaankin, että loppu kolmanneksella nuku ja lepää niin paljon kun voit. Ja vierailuaikoina isä tai tukihenkilö tulee kyllä vierailulle, silloin voit vaikka käydä pesulla. Oliko sulla hernekin patjan alla?

Vierailija
40/42 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aattelin pakata skumppapullon täl kertaa. Pikkolon. Vaihtoehtoisesti passittaa mies hakemaan sitten synnytyksen jlk baakkelssien kera. Periaattees ois hyvä olla heti mukana, mut sit todnäk jäis baakkelssonit uupumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä