Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä pakata sairaalakassiin?

Vierailija
23.07.2020 |

Synnytys lähenee ja pitäisi pakata sairaalakassi. Mitä itse pakkasit mukaan kun se oli ajankohtaista? Esikoinen tulossa joten ei kokemusta mitä kannattaisi olla mukana..

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteita, itelle ja vauvalle

Hygieniatarvikkeet

Puhelin ja laturi

Vierailija
2/42 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainaki neuvolakortti ja vauvalle vaatteet. Ja pakkasin myös terveyssiteitä ja kännykän laturin. En tosin kerenny napata kassia mukaan kun kiirus yllätti mut onneks mies toi kassin mulle sit myöhemmin :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jotain naposteltavaa jos haluaa, lukemista jne.

Vierailija
4/42 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalasta saa paksut siteet kotiin mukaan, terveyssiteillä ei tee mitään.

Vierailija
5/42 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ollu mitään. Tavallisen käsilaukun otin, jossa siis oli jo epämääräistä rompetta kuten hiusharja, ponnareita jne.

Kännykän laturin ja korvatulpat lisäsin. Thats it, kaiken tarvittavan saa sieltä.

Isä toi mulle ja lapselle vaatteet kun päästiin pois.

Vierailija
6/42 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaloviinaa ja aromilasi. Savukkeita, sytytin ja pelikortit.

Vierailija
7/42 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaloviinaa ja aromilasi. Savukkeita, sytytin ja pelikortit.

Juujuu tottakai..

Vierailija
8/42 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainaki neuvolakortti ja vauvalle vaatteet. Ja pakkasin myös terveyssiteitä ja kännykän laturin. En tosin kerenny napata kassia mukaan kun kiirus yllätti mut onneks mies toi kassin mulle sit myöhemmin :D

Nyt ei mies tuokaan yhtään mitään, kiitos koronan! :)

Vierailija
9/42 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan sen verran kaukana sairaalasta, että mulla oli laukku omille tavaroille, jossa oli mm. kotiutumisvaatteet, sekä laukku vauvan tavaroille, jossa oli hänelle vaatteet ym. mukana. Toisella kerralla pakkasin myös vauvalle sairaalaa varten jotain tavaraa, esim. silkkimyssyn ja pienet sukat, jotka sai laittaa käsiin tumpuiksi.

Mutta itse sairaalaa varten mulla oli nlakortti, puhelin, laturi, kirja, meikkipussissa harja, rasvaa, hammasharja, bepanthenia, ulostuslääkettä (MOvicol, tätä ei sairaalassa ollut), rintakumit (tiesin tokalla kerralla, että tarvitsen). En tarvinnut sairaalassa paljonkaan tavaraa.

Vierailija
10/42 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei mies tuokaan yhtään mitään, kiitos koronan! :)

Vierailut, ultrissa käynnit ja synnytys on sallittuja myös isälle. Purkivat rajoitukset :)

Vierailija
11/42 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei kannata kysyä mitään lapsiin tai vauvoihin liittyvää, koska täällä ollaan nykyään niin lapsivastaisia ja suorastaan nimikin pitäisi olla jokin muu kuin vauva palsta.. Saat osaksesi vaan trollia, haukkuja ja pitkän listan saarnausta siitä miksi ei kannata tehdä lapsia joko sen takia että ilmastonmuutos tulee tai sen takia että lapset pilaa elämäsi. Suosittelen kysymään neuvoa vaikka kaksplussalta..

Vierailija
12/42 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaalasta saa paksut siteet kotiin mukaan, terveyssiteillä ei tee mitään.

Karkasiko sulla uloste?

Vierailija
13/42 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Passi ym. Paperit

- salmiakkia ja suklaata

- hiusharja

- kotiutumisvaatteet itselle ja vauvalle

- kännykkä ja laturi

- kevyttä lukemista esim. Lehti tai sarjakuva

- omat sukat / tossut voi myös olla mukavammat kuin sairaalan löllösukat

- käteistä kahviautomaattiin

En muista oliko muuta mukana mutta näitä kaikkia ainakin käytin. Jotkut tykkää ottaa myös imetystyynyn jo heti alkuun. En pukenut vauvaa koko sairaalassa olon aikana, kapalossa oli. Ja turvakaukalon toi mies vasta kun lähdettiin.

Vierailija
14/42 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Särkylääkettä ja tenoja. Myös ommel tarvikkeet sillä monikaan kätilö ei kunnolla viitsi ommella :(

Vierailija
15/42 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
16/42 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvalle vaatteet vaan kotimatkaa varten, samoin itsellesi, muuten voi pukeutua sairaalan vaatteisiin. Tutti, imetysliivit, rintakumit, liivinsuojat kannattaa ottaa mukaan, rintakumeja ei aina riitä kaikille ja aluksi noi on hyvä apu imetykseen.

Hammasharja, hammastahna, kauneudenhoito tuotteet, hiusharja, shampoo, hoitoaine yms. (sairaalassa on yleensä tarjolla vaan joku yksi pesuneste hiuksille ja vartalolle, myös ne sairaalan hammasharjat ovat sellaisia kertakäyttö roinia, että ei voi sähköharjaan edes verrata ). Pikkuhousuja ja siteitä saa sairaalasta, noita on ihan hyvä käyttää, kun vuoto on synnytyksen jälkeen runsas, eikä ainakaan omiin pöksyihin ois tenat mahtuneet..

Panadolia ja Buranaa (saa toki sairaalasta myös, mutta jos olet pitkästä matkasta niin mukaan).

Omat lääkkeet jos niitä on.

Kännykkä, kannettava, laturit, kuulokkeet, lehtiä /kirja....

Vierailija
17/42 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvakaukalo vauvalle, ilman sitä ei edes pääse lähtemään sairaalasta.

Vierailija
18/42 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just aloin pakkailla omaa kassiani. Ensimmäisestä kerrasta oppineena pidän tavaramäärän hillittynä. :D

Tällä hetkellä laukussa on; kotiutumisvaatteet ja hattu vauvalle, imetysliivit ja suojia (jos maito nouseekin nopeasti, viimeksi olin ilman liivejä sairaalassa, mutta eipä sitä maitoa oikein tullutkaan) ja kotiutumisvaatteet muutenkin itselle.

Shampoo, dödö, hiusharja ym.

Laturi kännylle, kuulokkeet.

Olen ostamassa vielä jotain suklaapähkinöiden tapasta mukaan. Omia tohveleita mietin vielä, viimeksi sairaalan tohveleista oli oma koko loppu. Ehkä jotku pörrösukat ajaisi asian.🤔

Viimeksi nännit meni verille nopeasti, nännirasva pitää muistaa ottaa, nännisuojia/kumeja harkitsen vielä otanko sairaalaan...

Paksuja siteitä tosiaan saa sairaalalta, samoin kuin siellä on sairaalavaatteet missä hengailla, viimeks olin varannut omia mukaan, jäi käyttämättä. En myöskään malttanut lukea mukaanottamaani kirjaa vaikka luulin että tulisi tylsää.

Vierailija
19/42 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turvakaukalo vauvalle, ilman sitä ei edes pääse lähtemään sairaalasta.

Isä voi tuoda turvakaukalon kunhan sairaalasta pääsee lähtemään. Ei sitä tarvitse sairaalakassin mukana sinne viedä vielä :D

Vierailija
20/42 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just aloin pakkailla omaa kassiani. Ensimmäisestä kerrasta oppineena pidän tavaramäärän hillittynä. :D

Tällä hetkellä laukussa on; kotiutumisvaatteet ja hattu vauvalle, imetysliivit ja suojia (jos maito nouseekin nopeasti, viimeksi olin ilman liivejä sairaalassa, mutta eipä sitä maitoa oikein tullutkaan) ja kotiutumisvaatteet muutenkin itselle.

Shampoo, dödö, hiusharja ym.

Laturi kännylle, kuulokkeet.

Olen ostamassa vielä jotain suklaapähkinöiden tapasta mukaan. Omia tohveleita mietin vielä, viimeksi sairaalan tohveleista oli oma koko loppu. Ehkä jotku pörrösukat ajaisi asian.🤔

Viimeksi nännit meni verille nopeasti, nännirasva pitää muistaa ottaa, nännisuojia/kumeja harkitsen vielä otanko sairaalaan...

Paksuja siteitä tosiaan saa sairaalalta, samoin kuin siellä on sairaalavaatteet missä hengailla, viimeks olin varannut omia mukaan, jäi käyttämättä. En myöskään malttanut lukea mukaanottamaani kirjaa vaikka luulin että tulisi tylsää.

Tutti noin pienelle??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä