Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ÄRSYTTÄÄ lapsen ison koon päivittely!!!

Vierailija
14.06.2013 |

Joo,iso on.Oli syntyessään 4500g ja nyt 3kk iässä 7kg.

Jopa neuvolan tätsykkä taivasteli että jotkut ne on 6kk iässäkin pienempiä jne.

Niin että mitä sitten ja minkäs minä asialle mahdan? En ollut raskausdiabeetikko enkä lihava odotusaikana ja lapsi myös kasvaa omalla käyrällään tasaisesti.

Että mua korpeaa kun kaikki vaan keskittyy tuohon asiaan ja koko ajan hokee kuinka iso vauva on!

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

4500g !!!

That's a fuking 4,5 kg !!!!!!! In ya' face

Vierailija
2/39 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä kaikki vauvat 3 kpl menneet tyyliin, että paino alkaa samalla lukemalla kuin kuukausi:) Rajoita vähän?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul oli ihan sama ongelma. Kolmas lapsi, painoi syntyessään 4660g. Nyt keskikokoinen 3v, kukaan ei usko kun sanon minkä kokoisena syntyi.

Vierailija
4/39 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli siis 3 kk iässä alkanut kolmosella, 4 kk iässä nelosella, 5 kk iässä vitosella, 6 kk iässä kutosella jne.

Vierailija
5/39 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa sullakin ongelma...mun pojat ovat olleet myös reilusti yli 7kg 3kk ikäisenä, mitä ihmeellistä siinä on? Hienoahan se on että lapsi kasvaa hyvin.

Vierailija
6/39 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin,mullahan ei ole mitään ongelmaa mutta muilla tuntuu olevan.ap

Vierailija
7/39 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ongelmana oli pienipainoisuus ja neuvolantäti tokaisi sitten 2 kk:n ikäisestä lapsestamme, joka painoi hikisesti sen 4 kg, että jotkut ne syntyykin tuon painoisena. Minä hormonihuuruinen äiti muistan tuon vieläkin, vaikka nyt tietysti mietinkin, miksi se loukkasi niin paljon. Tavallaan siis tulkitsin tuon neuvolantädin tokaisun siten, että olen huono äiti, kun en ole saanut ruokittua lastani paremmin jo kohdussa.

Vierailija
8/39 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, oliskos nyt AP siitä kyse et sinä loukkaannut koska vauvasi näyttää läskiltä? Onko hän sellanen michelinukkelin näköinen, pelkkää makkaraa?

On ihan eri asia olla iso vauva ja lihava vauva vaikka jotkut väittääkin ettei vauva voi olla ylipainoinen niin kyllä niitä ihrakasoja vaan näkee. 

Eihän se tietenkään kenenkään vika ole mut eihän iso vauva ole kovinkaan kaunis.

Vierailija
9/39 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näytä läskiltä koska on myös tosi pitkä,syntyessäänkin jo 56cm.ap

Vierailija
10/39 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 21:08"]

No, oliskos nyt AP siitä kyse et sinä loukkaannut koska vauvasi näyttää läskiltä? Onko hän sellanen michelinukkelin näköinen, pelkkää makkaraa?

On ihan eri asia olla iso vauva ja lihava vauva vaikka jotkut väittääkin ettei vauva voi olla ylipainoinen niin kyllä niitä ihrakasoja vaan näkee. 

Eihän se tietenkään kenenkään vika ole mut eihän iso vauva ole kovinkaan kaunis.

[/quote]

Vauva vaan laihikselle? ;)

Vierailija
11/39 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä. Minun pientä vauvaani on ihailtu syntymästä asti (nyt jo 4v ja yhä pienehkö) ja taas kaverini isoa vauvaa kauhisteltu/ällötelty vuosikaudet. Ihme yhtälö...

Vierailija
12/39 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöreät vauvat on ihania!!! Meidän kuopus oli suunnileen samoissa mitoissa ap: n vauvan kanssa ja musta se on pelkästään positiivista.. Tsemppiä!

Vierailija
13/39 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän syntyessään yli neljä kiloinen lapsemme sairastui vain viikon ikäisenä aivokalvontulehdukseen. Hän selvisi siitä hyvin, mutta lääkäri tokaisi, että moni pienempi ei olisi selvinnyt.

On myös tutkittu, että suuret vauvat keskimäärin pärjäävät elämässään paremmin kuin kovin pienenä syntyneet. Toki poikkeuksiakin.

Suomessa nyt on vain niin ällä kulttuuri, että jopa vauvoilla ihaillaan laihuutta ja pienuutta! Senhän huomaa jo tämän ketjun vastauksista. Aivan sairasta touhua. Nauti vauvastasi ja anna hölmöjen kommenttien mennä toisesta korvasta sisään toisesta ulos.

T: kolmen yli 4kg vauvan äiti (joka myös on saanut kuulla kyllästymiseen asti noita päivittelyitä joka suunnasta!)

Vierailija
14/39 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen.

Meillä poika oli syntyessään myöskin tuo 4,5kg.  Kahden kuukauden iässä painoa oli melkein seitsemän kila (eli aika reilusti). Th ei asiasta mitään sanonut, totesi vain että hyvin kasvaa omalla käyrällään.

Ja toisaalta mitä asialle edes olisi voinut tehdä kun toinen syö rintamaitoa...laihikselle on hippasen hankalaa laittaa tuon ikäistä...

No nyt poika on 7v. ja valituksia tulee siitä, kuinka laiha lapsi on....

Vierailija
15/39 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain ison vauvan ja koin menettäneeni sen vauva-ajan. Olisin halunnut pidellä ja hoivata VAUVAA enkä 1v kokoista jöötiä. En koskaan saanut sitä pikkuista vauvelia... Ja todellakin vauvani kokoa on päivitelty siitä asti. Nytkin tuo on melko "raamikas" tyttö...

Vierailija
16/39 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö olla huomaamatta kokoa? Jos vauva on iso, niin tietenkin sitä tulee sanottua että onpa iso.  Jos vauvastasi sanotaan että onpa sillä pitkät hiukset tai isot silmät tai harvinaisen söpö, niin onko tuokin sinusta jotenkin _negatiivista_ päivittelyä? 

Harva vauvoja tarkoituksella haukkuu. Sen sijaan on ihan normaalia todeta että iso on jos vauva kerran on iso.

Vierailija
17/39 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin poika 4,4kg ja ärsytti se koon päivittely. Nyt 5-vuotiaana on edelleen isokokoinen, mutta kasvaa omalla käyrällään tosi tasaisesti eli kaikki kunnossa. Ja sitten taas tyttäreni on minikokoinen, hänestä saa kuulla päinvastaista...-.-

Vierailija
18/39 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän! Me jouduttiin odottamaan vauvauintiin pääsyä, kun 3kk ikäisenä 3kg tuli juuri täyteen. Ja vauvaa on ihailtu kovasti. Itse en pidä jättivauvoista ja kamalaahan tuo on tunnustaa.

Vierailija
19/39 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö miltä tuntuu, kun lapsi on näkyvästi vammainen? Se alituinen tuijottaminen, kysely, huonosti piilotettu katseen kääntäminen pois ihan liian myöhään?

Siihen tottuu. Kun joskus tulee se päivä, että kukaan ei katsokaan eikä kysy mitään, on vuorossa tyhjyys ja näkymättömyys. Vammaisen lasen kautta myös vanhempi saa aina erityistä huomiota.

Vierailija
20/39 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 21:19"]

Itse sain ison vauvan ja koin menettäneeni sen vauva-ajan. Olisin halunnut pidellä ja hoivata VAUVAA enkä 1v kokoista jöötiä. En koskaan saanut sitä pikkuista vauvelia... Ja todellakin vauvani kokoa on päivitelty siitä asti. Nytkin tuo on melko "raamikas" tyttö...

[/quote]

Jaa a, kyllä minä pidin sitä liki viisikiloisena syntynyttä pikkuisena vauvana, vaikka esikoinen oli ollut paria kiloa kevyempi. Eipä tullut pieneen mieleenkään valittaa tuollaisesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi