Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensin odotan viikonloppua ja kun perjantai-ilta koittaa,

Vierailija
14.06.2013 |

huomaan että minulla onkin tylsää. Pe ilta ihan samanlainen kuin arki-ilta. Paitsi että huomenaamuna saan nukkua.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikset keksi jotain mukavaa? Hyvää ruokaa ja viiniä? Elokuva ja karkkia? Baari-ilta kavereiden kanssa? Syömään ravintolaan perheen kanssa?

Vierailija
2/10 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko samantyyppinen kuin minä? Odotan viikonloppuja ja lomia kuin kuuta nousevaa. Sitten perjantaina väsyttääkin, ei oikein saa mitään aikaseksi. Lauantai on aika kiva, mutta  se hurahtaa pakollisten hommien takia kuin siivillä. Sunnuntai on jo tuskailua tulevasta työviikosta. Maanantaita vasten aina uneton yö. 

Lomissa on parasta se odotus, ja ne viimeiset/ se viimeinen työpäivä. Loman odotus on niin onnea. Mutta sitten kun se loma pääsee alkamaan, ei ensin oikein pääse irti työn paineista. Ei saa mitään ihanaa ja rentouttavaa tehtyä, ja ennenkuin huomaakaan, alkaa jo olla ne loppupäivät ja paluu orjasorvin ääreen ahdistaa ihan mielettömästi.. Olen tämän ja ensiviikon lomalla, ja nyt on jo pieniä kaikuja siitä, että tämä on kohta ohi ;( 

Olen yrittänyt purkaa ahdistusta siivoamalla kotia yltiöpäisesti joka päivä tällä viikolla. Silti on salainen, sisäinen tunne, että soitanko töihin ja pyydän, että saako keskeyttää loman ja palata töihin....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmonen kysyy teiltä muilta: miten te osaatte rentoutua vkl:na ja lomilla? Minusta tuntuu, että olen sen taidon tässä elämässä menettänyt kokonaan :(

Vierailija
4/10 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa mitään keinoa miten se onnistuu. Työasiat pitää vaan jättää töihin ja olla ajattelematta niitä. Tee vaikka itsesi kanssa sopimus, että et ajattele töihinpaluuta kun vasta toiseksi viimeisenä ja viimeisenä lomapäivänä. Ja aina kun työt tulee mieleen laitat ne syrjään ja muistutat itseäsi, että mietit sitä ihan loman lopussa vasta.

Lomaksi kannattaa kehitellä jotain mukavaa tekemistä. Jos loma on vaan kotitöitä ja kotona olemista, ei se oikein lomalta tunnu. Keksi jotain kivaa tekemistä vaikka kaksi kertaa viikossa. Ja jos on rahaa niin joku hiukan pitempi reissu yhdelle viikolle.

Vierailija
5/10 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta, nro 5. Yritän painaa työhönpaluuasian alas ja ajatella sitä aikaisintaan ensiviikon lopussa. Helpommin tosin sanottu kuin tehty, mulle hermokimpulle ;) Ja en pääse täältä kotoa yhtään millekään reissulle, koska mulla ei ole eläimille hoitajaa. Ne on mulle tosi rakkaita, mutta joskus mietin että miksi otin. Välillä tunnen itseni karjakoksi ;)

Vierailija
6/10 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 20:40"]

Odotan viikonloppuja ja lomia kuin kuuta nousevaa.
Lauantai on aika kiva, mutta  se hurahtaa pakollisten hommien takia kuin siivillä. Sunnuntai on jo tuskailua tulevasta työviikosta. 

Lomissa on parasta se odotus, ja ne viimeiset/ se viimeinen työpäivä. Loman odotus on niin onnea.
Olen tämän ja ensiviikon lomalla, Olen yrittänyt purkaa ahdistusta siivoamalla kotia yltiöpäisesti joka päivä tällä viikolla. [/quote]

Voi sinua, kolmonen! Sun elämänrytmi tuntuu olevan aika sekaisin. Ei käy ilmi, oletko sinkku, perheellinen, yksinhuoltaja vai lapsettomassa parisuhteessa. Jotenkin tuli olo, että pakenet nykyistä hetkeä aina jonnekin muualle.

Loman odotus onkin kivaa. Ehkä lataat tulevaan vapauteen kovasti odotuksia, joista on ihana haaveilla etukäteen. Mutta sitten käytät ne lomapäivät yltiöpäiseen kodin siivoamiseen? Tiedätkö tuohon itse syytä? MInulle terapeutti joskus kauan aikaa sitten sanoi, että kun oma henkilökohtainen elämä on tarpeeksi sekaisin tunnetasolla, niin siihen yrittää saada jotain järjestystä niillä keinoilla mihin on helpoin tarttua - kuten vaikka siivoaminen.

Lauantaipäiviä ei myöskään kannata uhrata pelkkään kodinhoitoon. Tekemisiä pitää porrastaa eri viikon päiville, jotta lauantain voi pyhittää virkistäytymiseen. Itselläkin oli sitä vikaa, että jätin aina kaikki hommat viikonloppuun, perjantaina ei vielä jaksanut ja koko lauantai menikin sitten kaikissa ikävissä töissä: vessan kuurausta, imurointia, kaupassa jonottamista. Enää en tee niin. Viikossa on kuusi muutakin päivää.

Loman lähestyessä loppuaan tuntuuhan se kurjalta. Mutta jos työt alkavat esim. maanantaina, niin perjantai-iltana sanon itselleni: normaalina työaikana olisin todella iloinen - ihanaa, kokonainen viikonloppu edessä! :)

Tsemppiä kolmonen ja oikein hyvää loman jatkoa sinulle!

T. Yksi turhautunut sinkku

Vierailija
7/10 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, musta se pointti on just vain se kiireettömyyden fiilis, kun seuraavana aamuna ei ole kiirettä mihinkään. Kaukana on ne ajat, että pe-iltana olisi pitänyt lähteä johkin baariin tai bileisiin tukka putkella. 

On vain ihanaa, kun tietää, että aamulla ehti nauttia kunnon aamiaisen kahveineen lukien lehden rauhassa. Aaaah. 

Vierailija
8/10 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yritän nauttia siitä arjestakin -koska pitäisi aina muistaa elää NYT eikä "sitku", mutta huomaan, että sitku-elämänasenne jotenkin pukkaa koko ajan jostain:

Sitku on lomaa..
Sitku palkka tulee...
Sitku lapset saa hoitoon...
Sitku lapset on isompia ja on vihdoin aikaa itselle...
Sitku kesä tulee / joulu tulee / viikonloppu alkaa...

Mutta kun arki on sitä, että raskaan ja intensiivisen työpäivän jälkeen raahaudut lähi-Siwaan ostamaan eines-pihvejä lapsille ja itse syöt kylmiä karjalanpiirakoita ja roikut netissä että selviäisit iltaan. "Sitku lapset menee nukkumaan..." on aikaa istua hiljaisuudessa ja ajatella :) Mutta silti yritän jokainen päivä kun käännyn kotitielle muistaa ihastella, miten ihanan vihreältä se näyttää kesällä, miten ihanalta näyttää kotipihan pionit (vaikka en muistakaan kastella niitä säännöllisesti, ovat jotain sissi-lajia selvästi), miten suloiselta lapset näyttää nukkuessaan (vaikka justiinsa revit niitä irti toistensa kurkusta), miten ihanalta tuntuu kun mies makaa lähellä, vaikka ei puhutakaan mitään. Miten komealta se näyttää tukka sekaisin ja parta ajamatta -huolimatta 15kg ylimääräisestä mahasta-, miten hyvältä tuoksuu kesä kun seisoo illalla sateessa terassilla

Jos arjestakin saisi edes jotain irti niin ei kasautuisi kaikki viikonloppuihin. Niitä on vaan 52kpl ja päiviä kuitenkin se 365.

Vierailija
9/10 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sille koiraihmiselle/eläinihmiselle sanon: lemmikkihotelleja löytyy ja rahalla saa varmasti hoitajan, oli kyseessä kissa-koira-kani-hevonen... tuotantoeläimet sitten asia erikseen. Lähimarkettiin vaan mainos, että etsit hoitajaa elukalle viikolle 31, palkka 50eur. Kyllä siihen joku teinilikka tarttuu!

Vierailija
10/10 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 22:21"]

[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 20:40"]

Odotan viikonloppuja ja lomia kuin kuuta nousevaa.
Lauantai on aika kiva, mutta  se hurahtaa pakollisten hommien takia kuin siivillä. Sunnuntai on jo tuskailua tulevasta työviikosta. 

Lomissa on parasta se odotus, ja ne viimeiset/ se viimeinen työpäivä. Loman odotus on niin onnea.
Olen tämän ja ensiviikon lomalla, Olen yrittänyt purkaa ahdistusta siivoamalla kotia yltiöpäisesti joka päivä tällä viikolla. [/quote]

Voi sinua, kolmonen! Sun elämänrytmi tuntuu olevan aika sekaisin. Ei käy ilmi, oletko sinkku, perheellinen, yksinhuoltaja vai lapsettomassa parisuhteessa. Jotenkin tuli olo, että pakenet nykyistä hetkeä aina jonnekin muualle.

Loman odotus onkin kivaa. Ehkä lataat tulevaan vapauteen kovasti odotuksia, joista on ihana haaveilla etukäteen. Mutta sitten käytät ne lomapäivät yltiöpäiseen kodin siivoamiseen? Tiedätkö tuohon itse syytä? MInulle terapeutti joskus kauan aikaa sitten sanoi, että kun oma henkilökohtainen elämä on tarpeeksi sekaisin tunnetasolla, niin siihen yrittää saada jotain järjestystä niillä keinoilla mihin on helpoin tarttua - kuten vaikka siivoaminen.

Lauantaipäiviä ei myöskään kannata uhrata pelkkään kodinhoitoon. Tekemisiä pitää porrastaa eri viikon päiville, jotta lauantain voi pyhittää virkistäytymiseen. Itselläkin oli sitä vikaa, että jätin aina kaikki hommat viikonloppuun, perjantaina ei vielä jaksanut ja koko lauantai menikin sitten kaikissa ikävissä töissä: vessan kuurausta, imurointia, kaupassa jonottamista. Enää en tee niin. Viikossa on kuusi muutakin päivää.

Loman lähestyessä loppuaan tuntuuhan se kurjalta. Mutta jos työt alkavat esim. maanantaina, niin perjantai-iltana sanon itselleni: normaalina työaikana olisin todella iloinen - ihanaa, kokonainen viikonloppu edessä! :)

Tsemppiä kolmonen ja oikein hyvää loman jatkoa sinulle!

T. Yksi turhautunut sinkku

[/quote]

Kiitos vastauksista. Ja tälle turhautuneelle sinkulle, että kyllä olet aivan oikeassa. Kiitos tsempeistä! Olen sisältä aivan rikki, siivoan myös sitä sisäistä kaaostani. Sulla oli monta hyvää pointtia. En osaa toistaiseksi relata. Ja sille joka kirjoitti eläinhoitoloista, vastaan että tiedän niitä olevan. Tarkoitit, että roudaamalla eläimet hoitolaan pääsisin itse lomalle. Noh, tehtävä mahdoton. Ei ole ajokorttia, autoa, eikä varaa maksaa. Ei vielä moneen vuoteen, huoh ;(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi