Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sais pojan tekemään työpaikkahakemuksen....

Vierailija
14.06.2013 |

On opiskelija ja kesätyön saanti on ollut takkuista, kun oli sairaana vielä kaiken lisäksi aika paljon =fyysistä sairautta, joutui olemaan pois ja sitten iski stressi. Nyt on palautunut ja löysi sähköpostistaan taas kerran mielenkiintoisen koulun kautta laitetun ilmoituksen ja oli ihan innoissaan, sillä hänellä on ilmoituksessa pyydettyä erikoisosaamista. Mutta kun sanoin, että teepä sitten hakemus, meni taas ihan jumiin. Lähinnä neuvoa kysyn teiltä, joilla itsellä sama tilanne. Itselleni kun tuo hakemusten teko on ollut aina niin helppoa. Poika haluaa töitä ja on saanut kovasti kehuja aina, kun on töissä ollut + hyvät arviot, mutta tuo hakemusten teko ja erityisesti sen aloittaminen on tosi takkuista. 

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootko ihan tosissas..?? Haloo!!! No menet sen viereen, sanot "nyt tehdään hakemus, kunnolla", varmistat ja autat poikaa että se tulee tehtyä kunnolla ja sitten poika tekee hakemuksen ja toivottavasti kutsutaan haastatteluun/saa paikan.. Olen itse auttanut näin siskoani, ex-avomiestäni ja muutamaa ystävääni, niin eiköhän vanhempi voi auttaa lastaan ihan yhtälailla. Toki jos tuollainen saamattomuus on jatkuvaa, niin sitten on eri juttu.. 

Vierailija
2/13 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 19:36"]

ootko ihan tosissas..?? Haloo!!! No menet sen viereen, sanot "nyt tehdään hakemus, kunnolla", varmistat ja autat poikaa että se tulee tehtyä kunnolla ja sitten poika tekee hakemuksen ja toivottavasti kutsutaan haastatteluun/saa paikan.. Olen itse auttanut näin siskoani, ex-avomiestäni ja muutamaa ystävääni, niin eiköhän vanhempi voi auttaa lastaan ihan yhtälailla. Toki jos tuollainen saamattomuus on jatkuvaa, niin sitten on eri juttu.. 

[/quote]

Ei jatkuvaa, vaan se täydellisyyden tavoittelu. Mutta kun koetan mennä viereen, poika sanoo, että anna keskittyä ja jää sitten vain miettimään. Yleensä tekee hyviä hakemuksia, kun pääsee alkuun, siihen nähden, että on vielä nuori ja kokematon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 19:46"]

[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 19:36"]

[/quote]

Ei jatkuvaa, vaan se täydellisyyden tavoittelu. Mutta kun koetan mennä viereen, poika sanoo, että anna keskittyä ja jää sitten vain miettimään. Yleensä tekee hyviä hakemuksia, kun pääsee alkuun, siihen nähden, että on vielä nuori ja kokematon. 

[/quote]

No sitten annat jonkun sopivan uhkauksen/porkkanan, eli jos et tee/teet niin sitten sitä/tätä.. Ja jos kyseessä on (lähes) aikuinen poika, niin silloin todellakaan ei anneta vaihtoehtoja...

Vierailija
4/13 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, parasta on kun annat sen sitten tehdä rauhassa itsekseen, kun niistä kerran ihan hyviäkin tulee. Älä painosta. Ei se painostus jumia aukaise. 

Jossain muussa yhteydessä ehkä kannattaisi puhua a)prosessikirjoittamisesta ja siitä, että tekstin ei ole tarkoitusnolla heti valmista, eikä sitä tarvitse aloittaa lusta ja b) täydellisyydentavoittelusta ylipäänsä ja siitä, että ne, jotka eivät koskaan tee virheitä, eivät yleensä tee mitään muutakaan ja että innovaatiot yleensä syntyvät virheistä ja ongelmista, joten hyödyllisintä ei ole välttää virheitä vaan korjata niitä.

Vierailija
5/13 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittakaa ansioluettelosta, se on helponpi

Nimi osoite puhelinnumero

Sitten koulutus

Työkokemus

Lupakortit

It- Taidot

Harrastukset

Sitten työhakemus:

Miksi hakee, koulutus (mitä osaa), lyhyesti työkokemus, oma luonnekuvaus ja tyylikäs lopetus.

Ystävällisin terveisin

työnantaja

Vierailija
6/13 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansioluettelo pojalla toki on jo ajantasalla, eli nyt pitäisi tehdä lyhyt ja ytimekäs hakemus. Nuo rutiiniasiat hän osaa kyllä ja hakemuspohja hänellä on. Mutta hän aina jämähtää sanaan vapaamuotoinen, ottaa sen liian kirjaimellisesti. 

Vierailija
7/13 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhakemuksen rakenne:

Omat yhteystiedot

Vastaanottajan yhteystiedot

OTSIKKO esim. Sähkömies

"kiinnostuskappale": Miksi hakee ko. tehtävää, Haen teillä olevaa sähkömiehen tehtävää, (huon! ei paikkaa eikä hommaa!) koska...

"osaamiskappale" Mitä osaan, miksi olen niin kiinnostava että minut pitäisi palkata, työkokemus lyhyesti: Työkokemusta minulle on kertynyt...

"Minä-kappale" Millainen olen luonteeltani ja työntekijänä

Tyylikäs lopetus

Vierailija
8/13 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 20:01"]

Ansioluettelo pojalla toki on jo ajantasalla, eli nyt pitäisi tehdä lyhyt ja ytimekäs hakemus. Nuo rutiiniasiat hän osaa kyllä ja hakemuspohja hänellä on. Mutta hän aina jämähtää sanaan vapaamuotoinen, ottaa sen liian kirjaimellisesti.

[/quote]

No nyt on se ongelma jo sitten sinussa, todellakin vain istut siinä vieressä ja painostat pojan tekemään sen hakemuksen, ilman mitään mölinöitä.. Oletko joku helvetin curling-mamma..?

Vierailija
9/13 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 20:11"]

[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 20:01"]

[/quote]

No nyt on se ongelma jo sitten sinussa, todellakin vain istut siinä vieressä ja painostat pojan tekemään sen hakemuksen, ilman mitään mölinöitä.. Oletko joku helvetin curling-mamma..?

[/quote]

Eikös ne curlingit nimenomaan istu siinä vieressä? On tuolla pojalla ollut vaikeuksia kyllä ihan riittävästi itsestäänkin. Mutta kaipaan neuvoja lähinnä niiltä, joilla on tai on ollut samanlaista ongelmaa, jotta voisin tsempata. 

Vierailija
10/13 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleta CV ja työhakemus. Löytyy valmiita malleja. Anna pojan katsoa niistä mallia.

Vierailija
11/13 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestin 5 kirjoittajalla on kokemusta ja teoreettistakin tietoa asiasta.

Vierailija
12/13 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo tekniset hommat on kyllä hallussa, mutta psyykkinen tsemppaus on juuri se, mihin hän kaipaa apua. Tarvitsisi siis tsempata holhoamatta liikaa. CV on ja hakemuspohjia on itselläänkin ja osaa etsiä niitä netistä kyllä, mutta yleensä hylkää suurimma osan huonoina...

Vierailija
13/13 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitosen viestin luin ensin huonosti, kun oli muitakin, mutta siinä oli eniten tarvitsemiani neuvoa, kiitti. Koetan nuo vain kääntää nuo asiat nuorisokielelle.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi