Tunnetko ketään joka vastustaa Nato-jäsenyyttä?
Kommentit (30)
Tunnen, itseni ja mieheni ja monta muuta. Suomella on pitkä yhteinen raja Venäjän kanssa ja mielestäni aiheuttaa suuremman todennäköisyyden sodalle tms. mikäli Naton tukikohtia rajan tuntumaan alettaisiin perustamaan. Silloin jenkit ja iivanat voi uhitella toisilleen ihan niin paljon kuin tykkäävät, ei niitä kiinnosta se Suomen tilanne siinä ollenkaan.
EikäNatossa mukana olo ole ilmaista, nytkin ollaan EU:ssa nettomaksajia ja oma talous kuralla, siihen vielä Nato kulut päälle...joo..
Minä, en halua että meidän nuoria miehiä voidaan lähettää sotaan minne vain. Se on kallista ja VENÄJÄ on meidän naapuri valtio ei USA. Siksi
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 22:07"]
Joo tunnen. Ovat niitä samoja jotka eivät äänestä, seuraa uutisia, osaa vieraita kieliä...[/quote]
Kuvaa hyvin sinun tuttavapiiriäsi, mutta ei kannata sen perusteella yleistää. Minun tuntemani ovat koulutettuja, käyvät aina äänestämässä, seuraavat uutisia, matkustavat paljon, osaavat vieraita kieliä, avoimia ja silti ei Natolle!
Minä sekä mieheni olemme molemmat aktiiveja eri puolueissa, kumpikaan ei kannata NATOa, eikä kumpikaan puolue. Minä en itseasiassa myöskään ole koskaan kuullut että joku kannattaisi NATOa. Varmaan olen tuolla politiikassa asioinut sellaisten kanssa mutta ei ole tullut puheeksi (kokoomuslaisia).
Minä ja uskon että myös mieheni, olemme äänestäneet aina vaaleissa. Minä sain äänestää ensimmäisen kerran silloin kun Ahtisaari valittiin presidentiksi.
Meidän perheessä oli viimeksi kuntavaaleissa kolme jäsentä ehdolla, kukaan meistä ei päässyt läpi, mutta pääasia että mukana ollaan.
Kannatan Nato-jäsenyyttä. Suomen on aika siirtyä samaan leiriin liki kaikkien muiden länsimaiden kanssa. Toisaalta Venäjä on uhka pidemmällä aikavälillä, Nato tarjoaa suojaa vakuutuksen tavoin. Suomi on ollut mukana mm. Afganistanin operaatiossa, joten ero nykytilanteeseen tuskin on suuri, jos Suomi Natoon liittyy. Sinänsä Puolustusvoimat lienee jo melko lailla täysin Nato-yhteensopiva.
Tuntemani Nato-vastustajat ovat pääosin kv-politiikasta mitään tietämättömiä taviksia. Lisäksi tunnen erään vasemmistolaisen, jonka mielestä Yhdysvallat on paha ja Venäjä hyvä.
Vastustan ja mieheni vastustaa. Itse asiassa en tiedä tuntevani montaakaan, joka kannattaisi Natoa.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 13:01"]
Minä, en halua että meidän nuoria miehiä voidaan lähettää sotaan minne vain. Se on kallista ja VENÄJÄ on meidän naapuri valtio ei USA. Siksi
[/quote]
No kerrohan, montako NATOn hyökkäysoperaatiota tiedät?
Niitä ei nimittäin ole ollut yhtään.
Nato on erinomainen pelote itäiselle diktatuurivaltiollemme ja jokainen NATOn vastustaja on diktaattorin persettä nuolevan maanpetturi.
Jo tilastollisesti on mahdotonta, että en tuntisi.
Jokainen muukin suomalainen tuntee vääjäämättä ison määrän ihmisiä, jotka eivät kannata Suomen liittymistä Natoon, sillä tuoreen (30.3.2014) tutkimuksen mukaan jäsenyyttä kannattaa vain 22 prosenttia kansalaisista.
Up