Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helsinki vai Porvoo parempi asuinpaikka lapsiperheelle?

Vierailija
14.06.2013 |

Vanhempien työmahdollisuudet molemmissa.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumpikin ihan kivoja, itse helsinkiläisenä muutin Porvooseen lapsen ollessa 10 v. koska halusin kokea, miltä pikkukaupungissa asuminen tuntuu. Hyvältä tuntuu, viihdyn hyvin, mutta pitkä työmatka hitusen harmittaa (keskimäärin tunti/suunta, ruuhka-aikana pitää varautua enempään).

Porvoossa toki edullisemmat asunnot, joten samalla hinnalla sieltä saa kivemman kämpän kuin Helsingistä. Itse olen ajatellut joskus muuttaa takaisin stadiin, mutta vasta kun lapset muuttaneet pois kotoa, jotta voin ostaa pienemmän asunnon

Vierailija
2/3 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopeutuiko lapsesi hyvin 10-vuotiaana Porvooseen? Kuinka lapsen elämä poikkesi Porvoossa asuessa kuin Helsingissä asuessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin sopeutui, sai heti kavereita ja aloitti uuden harrastuksen, ratsastuksen, joka onkin siitä lähtien pysynyt (tyttö nyt 16 v, täyttää 17). En ehdi nyt isommin noita eroja miettiä (olen töissä), mutta kyllä pienessä kaupungissa jotenkin tuntuu turvallisemmalta kasvattaa lasta, ja esim. teini-iässä kun ainakin meillä oli vähän onglelmia esim. kotiintuloajoissa, oli tyttö helpompi hakea kotiin, kun tiesi ne muutamat paikat, joissa nuoriso kokoontui. Toisaalta Porvoossa ei ehkä ole ihan kaikkia harrastusmahdollisuuksia, mitä Helsingissä on, eikä koulutarjonta ole niin monipuolista. Uskon, että kumpikin paikka on ihan hyvä lapselle kasvaa. Tai huono, ihan miten nyt saattuu käymään...