Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yrittäjä ulisee lehdissä

Vierailija
19.07.2026 |

Yrittäjältä raju avautuminen kotiseudulla rehottavasta harmaasta taloudesta: ”Otetaan kylältä Pena, Arska ja Jaska tekemään homma kympin tuntipalkalla”

https://www.iltalehti.fi/talous/a/b74ebe71-622e-4540-bef1-ff341c9ff370

Miksi tuo yrittäjä luulee että ihmiset tilais "palvelun" häneltä kun voivat tehdä sen itse tai kavereiden kanssa? Minä olen aina itse rakentanut omin käsin terassit kotiin ja mökeille sekä kaatanut ja halkonut polttopuut.

Outo käsitys että se on harmaata taloutta jos tekee itse eikä maksa yrittäjälle.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten mielestä samoista materiaaleista valmistettu ateria saisi maksaa kotona vain murto-osan siitä, mitä se maksaa ravintolassa. Se säästö löytyy ainoastaan sillä, että otetaan kotisohvalta Tiina tai Arska kokkaamaan ruokapalkalla.

Vierailija
2/22 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko penan palkkaaminen pimeänä mielestäsi itse tekemistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En maksa Penalle palkkaa mutta talkoo kaljat on saatavilla. Ne maksaa enemmän kuin 10€ tunnissa.

Vierailija
4/22 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo kutoi lapsille villasukat. Kyllä se on harmaata taloutta kun ei ostettu kaupasta yrittäjän myymiä.

Vierailija
5/22 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin asentamassa tutulle naiselle pesukoneen suihinottoa vastaan. Selvästi harmaata taloutta kun ei ostanut liikkeen asennuspalvelua.

Vierailija
6/22 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman satasen homma tulee pimeänä kun kotitalousvähennyskin on tapissa niin mitä sitä kuitilla. 
Tosin tutulta yrittäjältä, ei Penalta. 

Vierailija
7/22 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä teidän pitäisi jo uskoa että mitään ei saa tehdä itse vaan kaikki pitää tilata palveluna minulta Yrittäjältä. Et hae ruokaa kaupasta vaan wolttaat sen, et pyyhi persettäsi vaan kodinhoitaja pyyhkii sen maksua vastaan, jne.

Vierailija
8/22 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kun se että pyytää uimarappuset ja ne maksaa neljännesmiljoonan. Sellaset sais varmaan muutamalla sadalla oikeesti. 

Anyway, yrittäjän pitää myydä palvelua tai tuotetta mitä ihmiset haluaa. Jos ihmiset ei halua yrittäjän tuotetta, kannattaa ehkä vaihtaa myytävää, hintaa tai laatua eikä mankua kun ihmiset ei halua ostaa kallista paskaa.

Vierailija
9/22 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En maksa Penalle palkkaa mutta talkoo kaljat on saatavilla. Ne maksaa enemmän kuin 10€ tunnissa.

8 kaljaa tunnissa? Mikä on työjälki sen jälkeen, saati sitten loukkaantumisriski?

Vierailija
10/22 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

8 kaljaa tunnissa? Mikä on työjälki sen jälkeen, saati sitten loukkaantumisriski?

Pena juo vain artesaanioluita jotka on 12€ per tölkki

Vierailija
11/22 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukas yrittäjän terassin remppaa? Ostaako itseltään ja maksaa verot vai tekeekö itse?

Vierailija
12/22 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavat leikkaukset pitäisi tehdä yritystukiin. Siellä on sellainen tukiviidakko, että oksat pois. Ja verovähennystä yrittäjä saa pieraisustakin. On yrittäjävähennystä, työhuonevähennystä (mikä poistettiin palkansaajilta), poistoja ym. Jos yritys ei kannata, niin yritys lopettaa. Kannattamatonta yritystoimintaa on turha tukea. 

Vierailija
13/22 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummo kutoi lapsille villasukat. Kyllä se on harmaata taloutta kun ei ostettu kaupasta yrittäjän myymiä.

Joita se oli tilannut temusta 50 senttiä pari ja myi nyt itsekutominaan ja oman brändinsä nimissä 35 euroa pari. Paitsi ettei ole villaa, kun villalanka maksaa. 50 pinnaa akryyliä joukkoon, niin kannattaa edes joten kuten. 

Vierailija
14/22 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi ottaa yrittäjä tekemään jotain pienehköä hommaa kun voin itse valita tekijän joka sitten laskuttaa kevytyrittäjänä?

Vierailija
15/22 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän voi mennä töihin ja lopettaa vinkumisensa.

Vierailija
16/22 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin lapset hakemaan lähikaupalta maitoa ja juustoa, palkaksi saivat ostaa karkkipussit. Oli varmaan harmaata taloutta kun en woltannut.

Vierailija
17/22 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjien veroja voisi kiristää, koska on aikaa unista lehtiin.

Vierailija
18/22 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjillä on aina vähintään kaksi vinkumisen aihetta. Työntekijöille pitää maksaa palkkaa ja työntekijät eivät kuluta. 

Vierailija
19/22 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjä on hinnoitellut itsensä väärin, jos ei pärjää kilpailussa ja Arskat ja Upit saavat työt.

Vierailija
20/22 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjät eivät edes maksa  eläkettään, kuin osin. Silti vinkuvat eläkemaksuista, jotka ovat verovähennettäviä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä