Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulosottokirje...

Vierailija
14.06.2013 |

Kun ulosottovirastosta tulee vireilletuloilmoitus ja maksukehotus, jos maksaa ennen eräpäivää, tuleeko merkintä?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä mietin juuri samaa tällä viikolla, jolloin eräs tuttuni sanoi että tulee. Eli maksuhäiriömerkintä tulee joka tapauksessa. Tosin tämä tuttuni ei aivan varma ollut asiasta, joten en täysin luota hänen sanomaansa.

Vierailija
2/4 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei ainakaan tullut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule. Ja kokemusta on: mulla oli 90-luvulla opiskelijana hankaluuksia verojen kanssa, sain sivutöistä mätkyt, joita en pystynyt kerralla hoitamaan pienistä tuloistani. Ulosottovirastosta tuli voutilta maksukehoitus, soitin sinne ja sovin maksuerät. Erät hoidettiin ja parin vuoden päästä siitä olikin kunnon tulot ja asuntolaina.

Mutta jos jätät hoitamatta, homma meneekin sitten käräjille ja tulee merkintä.

Vierailija
4/4 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu.

jos kyseessä on sellainen maksu, joka on ulosottokelpoinen illman käräjäoikeuden päätöstä, ja maksat sen  ulosottomiehen kirjeen kukana tulevan laskun ennen eräpäivää, ei siitä seuraa luottotietomerkintää.

jos ulosottokelpoisuuteen on tarvittu käräjäoikeuden päätös, olet saanut merkinnän jo sen käräjäoikeuden päätöksen perusteella, eikä sitä sitä enää poista muu kuin maksamisen jälkeen kuluva 3 vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi