Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälaiset/mitkä vaatteet eivät yksinkertaisesti sovi juuri sinulle?

Vierailija
23.07.2020 |

Itsellä poolopaidat. Ovat tulleet uudelleen muotiin, mutta eieiei, minulle ei sovi. Pään muoti jotenkin sellainen kuin olisi iso kananmuna puskettu reiästä läpi.

Toisena maksihameet. Ehkä tavallaan sopivat mutta en vain osaa niitä pitää. Jotenkin näytän vain pöhköltä.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Graafiset kuviot.

Vahvat värit, isot konstraktit. 

Jäykät kankaat.

Runsas materiaali. 

Vierailija
22/42 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venepääntie, olen rintava ja leveäharteinen. Näytän paksulta matamilta, vaikka olen hoikka vatsasta ja lantiosta,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin kerran sellaisia jegginsejä, olen hoikka xs/s -kokoinen ja saivat jalat näyttään jotenkin muhkeloilta. Vähän kuin lapsella on tiukat potkuhousut.

Muuten kapeissa housuissa tai legginseissä ei ole tätä ongelmaa.

Vierailija
24/42 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian naftit, kaipaan liikkuvuutta ja ilmaa. Joskus muokkautin mekon ompelijalla ja vaikka yritin ohjeistaa että pitää olla tilaa "liikkua" niin lopputulos olikin "tilaa hengittää" eli muodinmukainen muttei tämän käyttäjän mieleen

Lyhyet, esim. 7/8 housut tai vajaamittaiset hihat paidoissa, palelee yms ja tekee mieli nykiä hieman liian lyhyet hihat ranteiden suojaksi

Omituisena otuksena ja vahvan oman maun omaavana opettelen ompelemaan omat vaatteeni. Ei niinkään muodin ja sen mukaan miltä se loppupelissä näyttää vaan miltä se tuntuu päällä

Vierailija
25/42 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksihame. Haluaisin käyttää sellaista, mutta en vain pysty, koska näytän ihan värikkäältä pökäleeltä se päällä. En kuitenkaan ole ihan pätkä (168 cm) ja mulla on tissit ja vähän lantiokin erottuu. Silti (vai juuri siksi??) näyttää tosi pahalta päällä. Kuka maksimekkoja voi käyttää? Sopiiko ne vain pitkille ja tikkulaihoille

Vierailija
26/42 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vartalonmyötäiset yläosat (topit/t-paidat) eivät yleensä sovi. Hartiani ovat kapeat ja povi olematon, mutta lantio leveä. Jos paita on ylhäältä hyvän kokoinen, lantion kohdalta usein liian tiukka. Jos taas lantion kohdalta sopiva, ylhäältä pussittaa.

Ja siis vyötärö myös kapea, se jäi tästä mainitsematta. Lantio ikään kuin eri paria yläkropan kanssa, joka selkeästi sirompi. Myöskään tiukat mekot eivät tästä syystä yleensä kropalleni sovi.

Vierailija
27/42 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pipo. Ei, en kulje paljain päin pakkasella kun onneksi on muitakin talvihattuja olemassa.

Mullekaan ei sovi mutta pidän silti. Kypärän alle ei saa järkevästi survottua mitä tahansa nättejä hattuja.

Vierailija
28/42 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuubitopit ja sellaiset ei-tukevat rintsikkatopit. Olisivat kesällä kivoja käyttää, mutta helekkarin rumia pienilläkin eriparirinnoilla.

Vierailija
29/42 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkokengät koska en osaa kävellä kunnolla niillä

Vierailija
30/42 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksimekot, näytän sellaisessa paksulta kääpiöltä vaikka olen hoikkarakenteinen. Tykkäisin kyllä kovasti pitää sellaista kesällä, mutta minkäs teet kun en omista sopivaa pitkää ja laihaa runkoa. Mekkojen pitää muutenkin olla muotoonommeltuja tai kietaisumallisia, laatikkomaiset halatit ovat suorastaan katastrofaalinen näky allekirjoittaneen päällä :D

Vierailija
31/42 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekko, jossa rypytys vyötäröllä. Erehdyin ostamaan, ei ollut kallis. Mutta silti vtuttaa, kun näytin pönäkältä muorilta siinä, oli niin nätti kuosi.

Sensijaan lievästi kellomallit istuvat sentään hyviin.

Vierailija
32/42 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rintava, joten poolopuserot, puhvihihat, sellaiset lyhyet hihat jotka päättyvät lähellekään rintojen korkeinta kohtaa, vain vyötärön tienoille ulottuvat leveät puserot, vaatteet, joissa on sauma rintojen alla (paitsi jos siitä ylöspäin poimutusta, laajaa kaula-aukko  tms, ei kuitenkaan röyhelöä), leveät vyöt (vyötäröni on suht. korkealla, joten syntyy dirndl-vaikutelma).

Vierailija
33/42 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustat, puhtaan valkoiset sekä kirkkaat värit. Malliltaan mulle sopii mitkä vaatteet vain, koska mulla on hyvin sopusuhtainen vartalo. No, avara kaula-aukko ei sovi, koska rintani eivät ole tarpeeksi isot pitämään sitä paikallaan.

Vierailija
34/42 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuminauhavyötäröiset hameet, koska ne tykkäävät asettua pyöreän alavatsan päälle ja oikein huutavat, että katsokaapas tätä mahaa. Olen normaalipainoinen ja hoikka, mutta valitettavasti vatsarasva on sijoittunut juuri navan alle.

Matalavyötäröiset farkut, perze vilkkuu.

Vierailija
35/42 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki maksijutut. Olen 165 cm mutta aivan liian tappi niihin. Näyttää kivalta siroilla ja pitkillä, minä en ole sitä.

Vierailija
36/42 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkatoppaukset, puhvihihat, muodottomat, löysät mekot ja tunikat, alaspäin levenevät yläosat eivät käy mulle. Olen rintava ja harteikas, en halua korostaa massiivista yläkroppaani. Ei laatikkomallisia yläosia. Pitkät hameet, erilaiset hameet sopii, kietaisupaidat, tarpeeksi avarat kaula-aukot (en kuitenkaan halua esitellä rintojani) sopivat. Monenlaiset housutkin käyvät, porkkanamallia vierastan kuitenkin, en käytä sellaisia housuja. En ole lyhyt (170 cm), mutta haluan vähän pidentää ja keventää olemustani. En kiellä, etteikö 20 kg painonpudotus olisi hyvä juttu, olen selkeästi ylipainoinen. Se onkin tähtäimessäni, vähän pyöreä voin olla, mutten tällainen.

Vierailija
37/42 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynähame tms. pömppömahan takia.

Trenssi, jossa on kaksirivinapitus, koska näytän siinä arpakuutiolta.

Vajaamittaiset housut eivät imartele, mutta pakko pitää kesällä, koska kaupoissa oli vaihtoehtoina leveälahkeisia jättihousuja, ohuesta kankaasta tehtyjä kuminauhalahkeisia jogging-housuja tai kireitä farkkuja. Leggingseissä en kehtaa liikkua ihmisten ilmoilla, koska en ole muotovalio.

Kaikki kauppojen hameet ja mekot ovat yleensä liian pitkiä ja mittasuhteet pielessä, koska olen 162 cm pitkä.

Ostan vaatteet marketeista, kirppiksiltä ja urheiluliikkeistä.

Vierailija
38/42 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Aikuisten” vaatteet. Minusta tulee se keski-ikäinen täti joka pukeutuu edelleen kuten teininäkin. Tässä on kyse siis puhtaasti ihan habituksesta. En tiedä miten muut vaihtavat tyyliään aikuismaisempaan suuntaan, esim. pellavaiset caprit, vaaleat nappipaidat, kukkahameet, jakkumalliset takit.. ei vaan pysty! :D Plus vielä nuo jo mainitut poolot, olen myös melko rintava, niin poolo näyttääkin päälläni siltä että yritän ahdistaa rintani väkisin pieneen tilaan.

Vierailija
39/42 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuubitopit. Rinnat niin pienet että liiskaavat ne aivan kadoksiin.

Vierailija
40/42 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksihame. Haluaisin käyttää sellaista, mutta en vain pysty, koska näytän ihan värikkäältä pökäleeltä se päällä. En kuitenkaan ole ihan pätkä (168 cm) ja mulla on tissit ja vähän lantiokin erottuu. Silti (vai juuri siksi??) näyttää tosi pahalta päällä. Kuka maksimekkoja voi käyttää? Sopiiko ne vain pitkille ja tikkulaihoille

Minulle sopii, saan aina kehuja. Olenkin kyllä 180 cm pitkä, en erityisen hoikka edes. Vyötäröä korostavat mallit sopivat, niitä säkkimäisiä maksimekkoja varten pitäisikin olla tikkulaiha.