Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käskyttäminen, miniä sanelee mitä mun kuuluu tehdä

Vierailija
14.06.2013 |

Siis ongelma on tämä, miniäni on ottanut tavakseen ilmoittaa mitä minun pitää tehdä, milloin pitää ottaa lapsenlapset ja milloin pitää lainata rahaa, käydä heille kaupassa. Itselläni on kuitenkin työ jossa käyn säännöllisesti, harrastukset joihin olen nyt vasta päässyt käsiksi, 20-vuoden lapsielämän jälkeen, parisuhde jonka haluan säilyttää ja nuorimmat lapset vielä ala-ikäisiä joiden kanssa haluan viettää myös aikaa ja kuunnella heidän toivomuksia.

Tuntuu pahalle kun minulta ei koskaan kysytä voitko? Vaan määrätään tekemään asioita ja tekoja. Oletetaan että olen valmis aina hyppään kun pyydetään, kysyn vain kuinka korkealle hyppäisin.

Onko mummo teille joillekin vain piika? Itse en ole saanut apuja mummoilta ja suoraan minulle on sanottu hoitele itse omasi. En tosin olettanutkaan että kukaan toinen hoitelisi lapsiani

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että nyt on toisen mummon vuoro auttaa! Vai onko häntä olemassa? Joka tapauksessa oma perheesi menee poikasi perheen edelle kun ei aikasi, jaksamisesi ja rahasikaan (?) riitä. Sinulle on osunut harvinaisen härski miniä mutta et voi muuta kuin laittaa sen aisoihin.

Vierailija
22/32 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalleni minä olen itkenyt ja sanonut että en jaksa enää ja poikani onkin sanonut että ei tuo lapsiaan minulle kun vain silloin kun minulle sopii. En edes tiedä tietääkö poikani kaikista rahanlainauksista ja muusta. 

Kai tämäkin on keino saada ajatukset järjestykseen ja päästä hyppäämään pois juoksupyörästä joka vaan kiihtyvällä tahdilla pyörii. 

Toinen mummo, on niin huonoissa väleissä tyttärensä kanssa että eivät ole puhuneet keskenään pariin vuoteen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika on isyyslomalla ja silti miniä tuo salaa ne lapset joka viikonloppu?

[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 10:09"]

Pojalleni minä olen itkenyt ja sanonut että en jaksa enää ja poikani onkin sanonut että ei tuo lapsiaan minulle kun vain silloin kun minulle sopii. En edes tiedä tietääkö poikani kaikista rahanlainauksista ja muusta. 

Kai tämäkin on keino saada ajatukset järjestykseen ja päästä hyppäämään pois juoksupyörästä joka vaan kiihtyvällä tahdilla pyörii. 

Toinen mummo, on niin huonoissa väleissä tyttärensä kanssa että eivät ole puhuneet keskenään pariin vuoteen

[/quote]

Vierailija
24/32 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No ei ole ihme, että miniäsi on äitinsä kanssa huonoissa väleissä, jos on noin käyttäytynyt myös häntä kohtaan. Huolimatta tlanteesta voit sanoa, että nyt on välillä toisen mummon vuoro, hoitakoon miniä välinsä kuntoon.

Maksaako miniäsi lainansa takaisin? Jos ei, seuraavalla lainausyrityksellä sano, että et lainaa yhtään ennen kuin entiset on maksettu.

Miniänkin on vain aikuistuttava vaikka aika myöhäänhän tuo tulee eteen. Seuraavan kerran kun hän "ei jaksa enää yhtään" ehdota MLL:n hoitajaa tai jotain muuta sukulaista. Tai älä vastaa puhelimeen, laita se äänettömälle, jos et muuten voi olla vastaamatta.

Vierailija
25/32 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpa surkea stoori, ei kukaan ole noin munaton kuin ap, ei vaan voi olla...

*silittää*

Vierailija
26/32 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juupa juu. Sen sijaan että opettelisi sanomaan "ei", suunnittelee "pakoa turvaan" toiseen maahan. Kuinka avutonta.

Vierailija
27/32 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 10:20"]

Poika on isyyslomalla ja silti miniä tuo salaa ne lapset joka viikonloppu?

[/quote]

[/quote]

Nyt ei ole tuonut, kun poika on ollut kotona kaksviikkoa, mutta valitusta on kuulunut että ovat molemmat niin väsyneitä. Odotan vaan kauhulla kun poika lähtee töihin ja tekee 3-4 päivän pituisia työreissuja. 

Ei maksa takaisin, ei ole vielä kertaakaan maksanut. 

Joo, olen munaton, kun en halua menettää yhteyttä lapsenlapsiini. Mutta jos tämä homma menee näin niin, kamalaa tämä on myöntää. Mutta parempi menettää yhteys kokonaan

Vierailija
28/32 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse tietää kuinka raskasta pienten lasten kanssa elämänin saattaa olla (2lasta ja yh:na heidät hoidin) , niin olen halunnut helpottaa heidän taakkaa ja elämää, mutta se että minusta tulikin lastenhoito -ja raha-automaatti ei ollut tarkoitukseni.

Vierailija
29/32 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet aikuinen ihminen. Samoin miehesi. Kutsut miniän ja pojan kahville ja nostatte miehesi kanssa kissan pöydälle. Kerro, että autat mielelläsi, mutta rajansa kaikella. Myös rahan antamisella. Selkeät pelisäännöt helpottavat tilannetta. Ei miniä sinulta lapsenlapsia vie, koska tarvitsee sinua. Riita voisi puhdistaa ilmaa.

Vierailija
30/32 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 11:22"]

Olet aikuinen ihminen. Samoin miehesi. Kutsut miniän ja pojan kahville ja nostatte miehesi kanssa kissan pöydälle. Kerro, että autat mielelläsi, mutta rajansa kaikella. Myös rahan antamisella. Selkeät pelisäännöt helpottavat tilannetta. Ei miniä sinulta lapsenlapsia vie, koska tarvitsee sinua. Riita voisi puhdistaa ilmaa.

[/quote]

Komppi. Ja miettikää asiaa riittävästi etukäteen, että ette itse kiihdy vaikka miniä ottaisi miten paljon kierroksia!

Miten miniä käyttäytyy poikaasi kohtaan? Toivottavasti ei ole parisuhteessaankin kuin hemmoteltu curling-lapsi!

Vierailija
31/32 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin voit sanoa, ettei sovi, kun ei kerran sovi. Mummolla ei todella ole velvollisuutta hoitaa lapsenlapsiaan, mukavaa, jos hoitaa, mutta aivan hyvin voit sanoa, ettet jaksa. En ikinä kehtaisi painostaa anoppiani tai äitiäni hoitamaan meidän lapsia, jos he edes rivien välistä antaisivat ymmärtää, ettei se oikein sovi!

Minusta vaikutat uupuneelta ja voisi olla hyvä, ettet ottaisi lapsia lainkaan esim. kuukauteen tai pariin. Tämä katkaisisi tuon uupumuksen, syyllistämisen ja ahdistelun kierteen. Voisit sanoa ystävällisesti miniälle, että et nyt vähään aikaan jaksa hoitaa lapsenlapsia ja olet siitä pahoillasi, mutta näin vaan on. Ja sitten et edes vastaa puheluihin tai viesteihin mitään vähään aikaan.

Jos sinulla on hyvät välit poikaasi, et menetä yhteyttä lapsenlapsiin. Ja vaikea uskoa, että väsyneelle miniälle ei myöhemmin kelpaisi lastenhoitoapu, vaikka nyt pitäisitkin taukoa.

Vierailija
32/32 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aivan omituinen tilanne teillä. Nyt pyydät sekä miniän että poikasi paikalle ja kerrot heille että tämä loppui tähän, jos he eivät pääse kauppaan itse, olkoot nälässä tai tilatkoon kotiinkuljetuksen niille sapuskoilleen, ja jos eivät jaksa hoitaa lapsiaan, niin sitten kannattaa antaa ne pois kokonaan, sinä voit hoitaa SILLOIN TÄLLÖIN, max 1x kk (tai minkä koet järkeväksi, 1x kahdessa kuussa) jaksamisesi mukaan. Sulla on työ ja kaksi LASTA, vaikka eivät nyt mitään vauvoja enää olekaan, niin lapsia kuitenkin, koti ja tosiaan se parisuhdekin. Eli ihan sama setti kun miniälläsi, paitsi että hän vissiin ei ole töissä tällä hetkellä? Eli eikö tuon pitäisi mennä niin päin, että SÄ viet sen 9v sinne välillä hoitoon?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä