Missä maissa sinä/joku läheisesi on saanut turistiripulin?
Tiedätkö mistä tuli, esim. tietty ruoka tai juoma?
Kommentit (46)
Thaimaassa. Taisi olla kyllä oikein kunnon ruokamyrkytys. Kana-nuudeli -annoksesta, joka ei ehkä syötäessäkään maistunut oikein "kunnolliselta" eikä ollut tarpeeksi lämmintäkään.
Mutta eipä sitä kotimaata kauemmaksi noitakaan tarvi lähteä etsimään, kun viime vuonna sain ihan vain Tampereella kaksi ruokamyrkytystä :D Toinen tonnikalasalaatista ravintolassa ja toinen pehmiksestä.
Intiassa ja Tallinnan Olde Hansasta sain ruokamyrkytyksen kuten 10 muuta samasta seurueesta.
Intiassa ripuloitiin koko perhe, en osaa sanoa mistä tuli.
Minä en ole saanut missään, tätini joka ikisessä.
Maissa, jossa olen asunut eli Suomessa eniten (max. 5 krt), Ruotsissa ja Saksassa ehkä 1. krt/maa.
Vain kotikaupungissani Helsingissä 3x ruokamyrkytys.
Missään muualla en - on reissattu Indonesiassa, Thaimaassa, Egyptissä, Turkissa sekä parissakymmenessä muussa maassa. Intiaa ei olla kokeiltu
Kevyesti ruikulilla olen ollut monessakin maassa Afrikassa ja Aasiassa, ilman että se on haitannut oloa ja menoa. Intia on ainut paikka, jossa tuli niin karmea ripulitauti että luulin hengen lähtevän. Luultavasti ruokamyrkytys sen jälkeen kun söin Delhissä vähän hienommassa ravintolassa salaattia majoneesikastikkeella. Ihan hyvin maha on yleensä kestänyt kadulta ostetut sapuskat ja paikalliset, pullottamattomat vedet.
Miksi ihmiset matkustavat?!? Mitä iloa on noista kaukomatkoista, jos puolet matkasta istuu henkihieverissä vessanpytyllä ripuloimassa? Lentokoneessakin on tosi nautinnollista ripuloida.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 18:13"]
Miksi ihmiset matkustavat?!? Mitä iloa on noista kaukomatkoista, jos puolet matkasta istuu henkihieverissä vessanpytyllä ripuloimassa? Lentokoneessakin on tosi nautinnollista ripuloida.
[/quote]
Harva kai istuu puolet matkasta kuitenkaan pöntöllä ripuloimassa? Ei ainakaan mulla ole ollut läheskään näin pahaa.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 18:15"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 18:13"]
[/quote]
Harva kai istuu puolet matkasta kuitenkaan pöntöllä ripuloimassa? Ei ainakaan mulla ole ollut läheskään näin pahaa.
[/quote]
Tätä ketjua kun lukee, niin saa kyllä sen vaikutelman, että niitä tauteja on paljon
Kanadassa kamalin ikina, Afganistanissa tuli jostain paikallisesta herkusta.
Mä sain Kosilla, mies Bulgariassa, nämäkin 80-luvulla. Missään muualla ei ole koskaan saatu.
Berliinissä syödystä hampurilaisesta salmonella, Suomessa kotimaisesta kiinankaalista yersinia.
Itse olen saanut ruokamyrkytyksen Ruotsissa syödystä pyttipannusta.
Itse sain Ranskasta, varmaan jokin ruoka, en keksi muuta. Vettä join aina pulloista, ja harjasin hampaanikin pullovedellä.
Kyproksella. Varmaankin vedestä jota meni vahingossa suuhun suihkussa tms...
Latviasta vesipisteestä jossa oli teksti : juo tästä puhdasta vettä ja minä hölmö join sitä varmaan puoli litraa. Vatsa meni sekaisin ja nyt lomani on pilalla !
Olen saanut ihan kotimaassa, Helsingissä.
Egyptissä, Thaimaassa, Kiinassa, Miehellä oli joku lievä vatsapöpö Ranskassa, Nizzassa.