En ymmärrä miksi mies haluaa olla kanssani. Tunnen olevani vain kodinhoitaja.
Olen kadottanut itseni enkä tiedä olemmeko suhteessa oikeista syistä.
Hoivaan ja huolehdin kodista mielelläni, tein/tekisin näin myös sinkkuna yksin asuessani.
Tai ehkä tein sitä mielelläni kunnes huomaan olevani vain robotti, jota liikutellaan.
Ahdistaa kun ennen koko suhdetta minulla oli töitä, oma ihana elämäni ja paljon päämääriä.
Nyt tunnen olevani työttömänä loukussa, jossa hoidan kotia ja miellytän henkilöä, joka tuo rahaa kotiin ja maksan myös pienistä tuloistani osan tähän asumisjärjestelyymme.
Sivussa ruokin jokseenkin itseni, maksan myös oman osuuteni miehen talosta.
Hoidan miehelle joka päivä ruoan pöytään, pesen pyykit, siivoan huushollin jne. Mukaan lukien hänen lapsiensakin osuuden.
Muuten olen jo niin köyhytynyt mielenmaisemistani, että viikonloput menee dokaillen (ei lapsien läsnäollessa), olen hauskaa seuraa ja elän mukavasti pienessä sievässä. Arki menee tylsistyneenä, masentuneena ja ahdistuneena, kyrsii, on levoton olo ja miehen seurakin ahdistaa. Kommentoi jatkuvasti millainen minun tulisi olla ja jos olen huonolla tuulella on käyttäytymiseni muututtava.
Itsekin juo viikonloput, myös arkisin muutaman. Joten siitä ei kyse.
Töitä haen koko ajan, aivan jatkuvasti. Tarvitsen oman elämän ja töitä, liikuntaa ja mielenkiinnonkohteita.
Nyt olen vain pysähtynyt ja kyrsiintynyt kaikkeen ja vaipunut outoon pelokkaaseen kotiorjan rooliin vaikka en todellakaan ole sellainen tai tahtonut tällaista.
Koko nuori hölmöläinen vain kuluu toisen piikana ja maksankin siitä vielä kaiken huipuksi.
Joskus tekisi mieli antaa tulla ihan kunnolla mutta päädyn olemaan hiljaa ja olen varautunut.
Kertokaa nyt oikeesti, ettei tämä ole ok? Että minä olen arvokas eikä sen lunastamiseen tarvitse jatkuvaa muiden miellyttämistä. Ihan kuvottaa joskus, että nauraako nuo minulle selän takana.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Eroa. Ansaitset parempaa. Nyt oma kämppä hakuun.
En mä voi kun elän sen tuloilla.
Olet piika, muuta pois ja siivoa vain omat sotkusi.
Vierailija kirjoitti:
Itse kysyy ja itse vastaa niin saa mieleisensä vastauksen. Tai ainakin oikean, mutta ehkä et itse huomannut otsikon sisältävän jo vastauksen kysymykseesi.
Eli sama toisin sanoin: mies on sinun kanssasi, koska tarvitsee kodinhoitajan. Sinä tulet paljon halvemmaksi kuin palkollinen, ja vielä itse maksat osan kuluista. Miehelle tulisi paljon kallimmaksi palkata joku tekemään ne kaikki työt, jotka sinä teet nyt ilmaiseksi.
Toivottavasti mies on kuitenkin sen arvoinen, että sinun on kannattanut luopua hänen vuokseen työstäsi, elämästäsi, unelmistasi.
Huonomminkin voisi olla. Mies voisi olla alkoholisti ja väkivaltainen, vaikka kaikki olisi päällisin puolin hyvin. Lisäksi hän saattaisi tuhlata sinunkin säästösi ja hänen lapsensa saattaisivat olla ilkeitä ja kiusata sinua ja sinun lapsiasi.
Mitä sinulle on tapahtunut, kun et enää voi olla oma itsesi? Rakastuminen, nuoruus ja hölmöys voivat olla selityksiä, mutta nyt sinun aika pelastaa itsesi, muuttua taas omaksi itseksesi ja ryhtyä elämään omaa elämää.
Tästä olen samaa mieltä, että vastaus kysymykseesi on jo otsikossa.
Vierailija kirjoitti:
Se on naisen tehtävä jos mies töissä ja nainen kotona. Varmaan rankkaa vähän siivota kotona ja tehdä ruokaa. Mies tekee kumminki töitä 8h päivässä ja sä et varmasti siivoa 8tuntia joka päivä.
Voin kertoo sulle että kun eroat niin sä teet sitä samaa omassa kodissa vai meinaatko lopettaa syömisen ja siivoomisen?
Parempi erota niin miehenki on kivempi palata kotiin kun siellä ei tule heti ekana hapan naama vastaam millä on kaikki pielessä ja ollu niin rankkaa kotona
Aah, aivan. No puhutaanpa nyt sitten suoraan mikä tässä mättää.
Tosiaan mies käy töissä (niinkuin minäkin vielä ennen koko pandemiaa) ja työ on epäilemättä rankkaa.
Sillä välin hoidan kaikki kotona, pääsee seisovaan pöytään, pyykit puhtaina ja viikattuina, koko koti kiiltävänä koska olen nyt tässä kaikessa laiskuudessani jaksanut hoitaa oman osuuteni elämisestäni hänen kanssaan. Hänen lapsensa tottakai pääsevät osalliseksi tähän ja kohtelen heitä kunnioittavasti, tottakai ja pyrin auttamaan heitä pyydettäessä.
Maksan noin puolet tuloistani asumiseen(hänen lainanlyhennykseen) ja lisäksi osallistun kustannuksiin elintarvikkeissa. Kun myy talonsa saa voittoa sen verran, että voi helposti rakentaa uuden haluamansa, se on jo nyt selvää.
Tulee töistä kotiin, valittaa jos ruoka ei ole lämmintä. Valittaa kaikesta ja etenkin siitä jos olen itse huonolla tuulella. Uhkailee väkivallalla (vitsillään kuulemma) jos ei minun käytökseni muutu.
Toisinaan pyytää hieromaan. Hieron koko kropan. Harvoin pyydän hieromaan, hierooko? Ei, koska on liian väsynyt.
Humalassa haukkuu, joskus käy käsiksi, nöyryyttää. KOSKA minä olen ärsyttävä ja kohta pyytää anteeksi.
Arki tulee, minä hoidan, mies tulee töistä ja elää kuninkaaksi. Viikonloput ovat mukavia jos ei näitä välikohtauksia oteta huomioon. Sekin koska mies on väsynyt, stressaantunut ja olen ärsyttävä.
Enkä edes mäkätä mutta huonoa oloa on vaikea piilottaa hymyn taakse toisinaan vaikka yritän.
Lisäksi tähän kaikkeen olen päätynyt kun suhde oli alkuun upea mutta hiljalleen on minut kouluttanut tähän. On sen sanonut itsekin, että kouluttaa minua.
Tuhansia kilometrejä olen kulkenut edestakas tämän miehen vuoksi, jättänyt työt ja vaihtanut paikkakuntaa. Nyt olen tässä.
Että kai nyr saan vähän avautua, että vähän kyrsii.
Ap
No voi hitto, lähde jo menemään. Parisuhteen tarkoitus on olla onnellinen toisen ihmisen kanssa. Sinä et ole. Muuta jonnekin työn perässä. Jos olet ollut vastuullisessa työssä aiemmin, luulisi olevan sen verran meriittiä, että joku homma aukeaisi, jos olet valmis lähtemään mihin tahansa. Muutenkin maisemanvaihdos auttaa.
No jos olet nuori nainen niin ehdit vielä vaikka mitä, tuo alkoholisoituminen kannattaa nitistää aivan ensiksi. Ja miksi tuhlaisit nuoruuttasi muiden lasten hoitoon tämän enempää, lähde reippaasti nostelemaan!
Eli hyväksikäyttäjä ja eri tavoin väkivaltainen ja manipuloiva kumppani. Jätä se, yksinkin on parempi.
Voimia ap:lle ratkaisuun ja virtuaalihalaus!
Mä nyt sanon tän mitä itse olisin halunnut kuulla aikoinaan kun hajotin pääni paskassa suhteessa. Mikä siinä on niin vaikeaa mennä nettiin? Klikata sieltä mikä tahansa budjettiin sopiva lumon kämppä ja mennä siihen. Ihan mikä tahansa kaupunki. Lähdet hieman seikkailulle. Ties mitä löytyy uudesta elämästä. Samalla heittää asumistukihakemuksen kelaan jos saa sen verran pientä ansiosidonnaista. Jos kerran työssäoleva aikuinen ihminen olet ollut niin sinulla on varmaan luottokortti jos tälle hetkelle ei käteistä löydy. Käytä sitä. Lähde. Se on oikeasti noin simppeliä. Et maksa enää yhtään mitään, et osallistu mihinkään kuluihin vaan lähdet. Sitten kun tipahdat peruspäivärahalle, niin sitten sulla alkaa vasta ne kusiset paikat. Nyt vielä ehtii korjata tilanteen. Se on nyt hyvä vielä. Muutaman vuoden päästä näet enää itsemurhan ulospääsynä tilanteestasi. Siitä onkin sitten haastavampi ponnistaa vapauteen.
Miksi olet alentunut orjaksi? Niin tietenkin , sinähän rakastatat sitä miestä. Ketäpä muutakaan. Mutta kyllä sinä voisit rakastaa, vaikka et olisikaan ajanut tuhansia kilometrejä, et luopunut työstäsi ja elämästäsi etkä olisi miehen mielivallan kohteena.
Itse asiassa mies ehkä rakastaisi enemmän sinua, kun olisit pysynyt kauempana. Silloin ei olisi voinut alistaa sinua eikä moittia sinua.
Ja nyt tulee tärkeä neuvo: yritä edes löytää mies, joka rakastaa sinua sen sijaan, että tuhlaat elämäsi ikävän ja ilkeän miehen kanssa.
Miten ihmeessä sinä oletkin sortunut väkivaltaisen alkoholistin orjaksi? Ai niin, kyllähän minä sen tiedän, samalla tavalla kuin niin moni muukin: ei se alussa ollut tuollainen vaan aivan ihana.
No koska hän haluaa kodinhoitajan. Eksä oli ihan samanlainen. Teki tosi pitkiä työpäiviä ja oli tyytyväinen kun koti oli siivottu ja ruuat oli aina tehty. Olin itsekin töissä, joten alkoi pian ärsyttää, että toinen piti itsestään selvyytenä, että minä teen kaikki kotityöt, koska minulla on enemmän aikaa verrattuna hänen pitkiin työpäiviin.
Eromme jälkeen hän löysi hyvin pian uuden puolison ja nyt on oikein tyytyväinen, kun tämä uusi on todellinen kodinhengetär vaikka hänkin on päivätöissä.
Mies on kanssasi juuri siksi että hoidat kodin. Tutkitusti miehille on tärkein asia naisessa ja parisuhteessa se, että nainen tekee kotityöt.
Vierailija kirjoitti:
Olet piika, muuta pois ja siivoa vain omat sotkusi.
Mitähän naiselle vastattaisiin, jonka mies on työttömänä kotona tissuttelemassa ja hoitaisi kotia?
Nyt yhtäkkiä tämä tarina muuttui niin, että mies käy käsiksi. Vaikka ensimmäisistä viesteistä ei mitään tällaista käynyt ilmi.
Aika vakava juttu ja aika outoa, että et heti maininnut tästä?
Väkivalta on aina dealbreaker. Eli lähde suhteesta heti äläkä katso taaksesi. Menet vaikka turvakotiin, jos ei muuta.
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Jatkuva hyväntuulisuuden vaatiminen on henkistä väkivaltaa. Kukaan ei pysty siihen.
Oletko vielä lisäksi miehen lapsen ilmainen (automaattinen) lapsenvahti?
Lopeta kotitöiden teko heti. Tuhlaat aikaasi puuhasteluun joka ei hyödytä sinua. Keskity olennaiseen eli työpaikan löytämiseen tai aloita opiskelut. Sillä ei ole nyt mitään väliä, onko pöydässä omin kätösin pyöriteltyjä sämpylöitä.
Ajan tuhlaamisen lisäksi tuossa on se huono puoli että tunnet tekeväsi jotain merkityksellistä ja tärkeää vaikka et tee. Se vie motivaatiota keskittyä oikeasti tärkeään.
"Kertokaa nyt oikeesti, ettei tämä ole ok? Että minä olen arvokas eikä sen lunastamiseen tarvitse jatkuvaa muiden miellyttämistä. Ihan kuvottaa joskus, että nauraako nuo minulle selän takana."
Minä kerron sinulle. Ei ole ok. Olet arvokas ja sinulla on ihana tulevaisuus edessäpäin. Aina voit palata tuttuihin ympyröihin paikkakunnalle josta lähdit, niin pääset miehen vaikutuspiiristä pois. Voimaa ja rohkeutta!
Hep, olen ollut samassa tilanteessa ja kerron, että menee pahemmaksi. Vaikka saisit nyt heti töitä ja mitä sopisitte, niin mies ei enää tee kotitöitä jatkossa. On tottunut siihen että sinä hoidat ihan kaiken. Eikä kyse ole vain kotitöistä, vaan tuo että sinun pitää käyttäytyä kuin hän haluaa, olla oikealla mielialalla, tehdä niitä asioita mitä hän haluaa, lukea hänen ajatukset, olla aina valmiina palvelemaan miestä ja tiputtaa oma elämäsi täysin. Kotiorjarobotti.
Lue kirja Why does he do that, jonka löydät Googlella ilmaiseksi luettavaksi selaimessa. Minulla tuo avasi silmät. Mies ei pidä teitä samanarvoisina ja sinun olemassaoloa tarkoitus on olla vain palvelemassa miestä. Olet arvokas, etkä ansaitse tuota kohtelua. Kaikki käsiksi käyminen on väkivaltaa joka myös kertoo että hän pitää sinua alempana ihmisenä. Vähennä siivousta, ja käytä siitä jäävä aika päivisin siihen että valmistelet poislähtöä. Ole varautunut että mies saattaa olla väkivaltainen kun sanot lähteväsi, älä ole silloin yksin. Tarvitset myös muutroapua. Voimia tulevaan.
Niin, mitä? Ap:lla on paha olla, ja totta kai suhteesta kannattaa silloin lähteä.
Mutta ei Ap:n juominen, työttömyys ja masennus miehen aiheuttamaa ole.
Ei se köyhänä yksinasuvana työttömänä elelykään mitään herkkua ole. Yksin asiat voivat olla vielä huonommin, jos Ap ei tee selkeää muutosta elämäänsä.
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua