Päästätkö lapsesi kouluun PK seutu
Korona ei ole hävinnyt mihinkään. Kouluja ei ilmeisesti suljeta, mutta miten suhtaudut. Otatko lapset kotiopetukseen vai päästätkö kouluun ”hakemaan tartunnan”? Perustele vastaus ja voit vastata myös toiselta paikkakunnalta.
Kommentit (151)
Itse lukitsin lapseni kellariin. Pääsevät pois vasta vuonna 2030.
Totta kai päästän. Lukiossa ei ole valinnanvaraa, neljännestä poissaolosta lentää pois kurssilta. Lisäksi koska poikani on abi, siellä opetuksessa olo on hyvin tärkeää, kaikkea ei voi lukea kirjoista etänä - etäopetus käytännössä loppuu nyt, opettajat eivät voi pitää samaan aikaan etäopetusta ja lähiopetusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvittele maskipakko noille vintiöille.🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Monissa maissa lapsetkin käyttää maskia. Ei se ole vaikeaa.
Ei vaikeaa, mutta pelleilyksi menee, etenkin pojanviikareilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvittele maskipakko noille vintiöille.🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Monissa maissa lapsetkin käyttää maskia. Ei se ole vaikeaa.
Ei vaikeaa, mutta pelleilyksi menee, etenkin pojanviikareilla.
No pitäisi olla sääntö, että jos et käytä maskia sinut määrätään eristyshuoneeseen tai etäopetukseen. Tiukat säännöt.
Mielenkiintoista! Meitä on siis paljon, ketkä emme laita lapsiamme kouluun! Ajattelin, että olisi vähemmän. Laittakaa kommentteja vielä! Minkä ikäiset lapset ja miten ajattelitte hoitaa opetuksen?
Onhan se mahdollista, että koulut menee kiinni kun tartunnat lähtee leviämään. Eihän siitä mitään tule, että luokka toisensa jälkeen on karanteenissa kuten keväällä nähtiin.
Ei ole musta kiinni. On tässä useamman kuukauden jo vinkunut, että tahtoo kouluun jo! Että sinnehän se sitten menee, kun vaan alkais.
Hän on 17v
Toivottavasti te jotka ette laske lasta kouluun, opetatte niitä sitten itse. Opettajilla on tarpeeksi tekemistä lähiopetuksessa joten siinä ei etäkoulua pidetä parille pikku räkänokalle.
Ei mene jos tilanne pahenee. E-P:n alue. Ei, en ota riskiä että kukaan perheestä sairastuu vakavasti tai kuolee. That’s it. Isoimmat lapset 12 ja 8 sekä taaperoikäisiä.
Sekä vielä. Mulle on ihan sama onko meillä riskiryhmäläisiä vai ei. Olen mukavuudenhaluinen sitten varmaan, mutta haluan suojata lapseni ja perheeni ihan varmuuden vuoksi jos tarve vaatii. Tiedän, olen kermaperse.
Vierailija kirjoitti:
Ei mene jos tilanne pahenee. E-P:n alue. Ei, en ota riskiä että kukaan perheestä sairastuu vakavasti tai kuolee. That’s it. Isoimmat lapset 12 ja 8 sekä taaperoikäisiä.
Sekä vielä. Mulle on ihan sama onko meillä riskiryhmäläisiä vai ei. Olen mukavuudenhaluinen sitten varmaan, mutta haluan suojata lapseni ja perheeni ihan varmuuden vuoksi jos tarve vaatii. Tiedän, olen kermaperse.
No et ole kermaperse...On työlästä pitää lapset kotona, joten minun mielestäni ne ovat kermaperseitä, ketkä eivät jaksa hoitaa lapsiaan ja tyrkkäävät ne kouluun vaikka saisivat kuolemantaudin...
19 up viestiä tässä ketjussa. Usko jo ketään ei aihe kiinnosta.
Lapsi menee kouluun luultavasti alkuun, mutta seuraan hyvin herkästi tilannetta ja jää etäopetukseen kotiin, jos tuntuu siltä. Joka tapauksessahan koulusta pitää olla pois, jos perheessä on pientäkään flunssaa tms, joten poissaolijoita tulee olemaan runsaasti pitkin matkaa joka tapauksessa.
THLn asiantuntija sanoi juuri haastattelussa, että rokote voi tulla jo alkuvuodesta, joten se ja toivomani maskipakko auttaisivat vähentämään riskiä. Vielä kun ei tiedetä, paranevatko kaikki koskaan, vaan jääkö virus elimistöön pysyvästi, niin pitäisin typeryyden huippuna sitä, että hankkisi sen nyt huolimattomuuttaan. Lapsilla ja nuorilla pitäisi olla tulevaisuus ja elämä vielä edessä, en halua ryöstää sitä lapseltani vain siksi, etten ollut niin varovainen kuin olisin voinut olla.
En päästä. Tripla Riskiryhmäläinen äiti.
Vierailija kirjoitti:
En päästä. Tripla Riskiryhmäläinen äiti.
Hoidatko opetuksen itse? Onko mahdollista saada etäopetusta jos on riskiryhmään kuuluva? Onko sinulla tietoa?
Kaikki kolme menevät ilman muuta kouluun. Kaksi alakoulussa ja yksi yläkoulussa. Oulu.
Sai vastata muutkin kuin pk. Lähinnä ajattelin kun pk seudulla enemmän. Mutta tosiaan ymmärrän kantasi kun Jyväskylässä parempi tilanne. Tosin se voi kyllä äkisti muuttua.