Ajattelin aloittaa lifestyleblogin, mutta en ehkä sittenkään.......
Juteltiin työkavereiden kanssa blogeista tänään ruokatunnilla, ja olen miettinyt oman aloittamista koska olen kiinnostunut muodista, kauneudesta, sisustuksesta, matkustamisesta, ruuanlaitoista ja muusta kivasta, mutta ennenkuin ehdin mainita ajatuksestani kellekään, niin eräs näistä kommentoi kuin pyssyn suusta että "eikö se bloggaaminen ole sellaisten naisten harrastelutouhua joiden miehet käy hyväpalkkaisissa töissä ja maksavat kaikki näiden merkkihullujen eukkojen ostokset" johon seuraava sanoi "eihän niillä raukoilla ole varmasti edes muuta tekemistä elämässään kuin esitellä muiden maksattamia ostoksiaan netissä kaikille". Kun olivat siinä aikansa pohtineet näitä ja myös merkkivaatteisiin puetut lapset vedettiin mukaan soppaan ja heihin viitattiin blogiäitien asusteina, niin joku väläytti vielä että eikö nuo blogit ala jo olemaan ihan out. Siinä vaiheessa mietin että olipa hyvä etten kertonut heille mitään aikeistani, mutta nyt aloin miettimään että mitä jos joku tällainen kollega "löytää minut" netistä blogista joidenkin vaatteiden tms perusteella vaikken naamaani kuvissa näyttäisi, kertoo muille työkavereille asiasta ja sitten minua aletaan pitämään jonain salaisena rikkaan miehen elättinä tai alkavat kuvittelemaan että saan parempaa palkkaa kuin muut koska varaa esitellä jotain ostosta, sisustusjuttua tai matkaa muille :(
Onko teillä tai teidän tutuilla kokemusta tällaisesta, että työkaverit saavat blogin selville ja kääntyvät mahdollisesti vastaan tai alkavat spekuloida kaikkea ikävää?
Onneksi omassa ystäväpiirissäni ei olla noin tuomitsevia kuin naisvaltaisella työpaikallani.
Lifestyle blogin pitäminen on mielekästä jos pitäjällä on taiteellista silmää ja tyyliä. Jos hänen ammtti jollain tavalla liittyy aiheisiin: pitää sisustusmyymälää, on valokuvaaja, valokuvamalli, freelance sisustussuunnittelija tai joku muu taiteilija. Blogi voi toimia tavallaan heidän portfolionaan.
Surkuhupaisaksi homma menee kun tavallinen tatjaana alkaa pitämään "lifestyle" blogia jos kaapista löytyy hermesin vyö ja luikkarin laukku ja parit manolot. Lähjikuvat melonisalaateista ja uusimmista drinkeistä nyt eivät vai ole niin kauhean viihdyttäviä.