Rahan nostaminen Briteissä
Onnistuuko rahan nostaminen omalta käyttötililtä Briteissä pankkiautomaatista? Espanjassa se nimittäin ei onnistunut pari vuotta sitten vaan piti nostaa Visalta. Kaverini taas saattoi nostaa omalta säästötililtään. Eli pitääkö nostaa Visan luottorajaa ennen lomamatkaa, koska hotellit maksan kuitenkin Visalla? Omalta tililtä voi varmasti maksaa kuten Irkuissakin mutta turvallisuuden vuoksi mieluummin ei.
Kommentit (5)
minä olen ainakin pari vuotta takaperin nostanut Lontoossa paikalliselta käteisautomaatilta ihan karvahattu-Visa-elektronilla rahaa. muutenkin käytän matkoilla mieluummin käteistä, luottokortin kanssa aina vähän mietityttää, että paljonkohan sieltä loppujen lopuksi menee.
Riippuu kortista. Jos sinulla on electron tai visa debit, onnistuu. Jos luottokortti niin ei tietenkaan onnistu.
Onnistuu. Se kylläkin pankista riippuen maksaa jonkin verran. (Joskus aikoinaan oli että pankki velottaa nostosta jotain pari euroa + tietyn prosentin noston määrästä.)
Varminta ja halvinta rahan nostaminen on Electronilla. Yhdistelmäkorttien ollessa kansainvälisesti harvinaisuuksien puolella on tämä osoittautunut parhaaksi tavaksi nostaa käteistä, tämän takia ainoastaan pidänkin Electronia edes olemassa. Joissain pankkiautomaateissa tililtä nostaminen on hieman hankalaa välillä kun yrittää arvata mitä kunkin pankin pankkiautomaatti mahtaa tulkita tiettyjen asioiden tarkoittavan.
Minulla on Visa Credit/Debit eli tililtä nostonkin pitäisi siis onnistua. Meillä täällä "maalla" ei nimittäin voi vaihtaa rahaa punniksi omassa pankissa ja Forexin kanssa asiointi on turhan rahaa vievää (siis noin etukäteen). Kiitos vastauksista!