Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten maltatte matkustaa kesällä?

Vierailija
12.06.2013 |

Asutteko kerrostalossa, eikä ole mökkiä?

Mua ei saa kyllä Suomen suvesta helpolla minnekään kaukomaille. Tykkään mökkeillä ja piipertää omassa puutarhassa. Sitten loka-huhtikuussa voi mennä minne vaan. Joulu pitää olla aina kotona.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi "matkustaminen" on aina ulkomaille menemistä? Me matkustellaan paljon kotimaassa.

Vierailija
2/19 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

helposti. Nytkin reilu 10 astetta ulkona, oisin ziljoona kertaa mieluummin vaikka välimerellä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoilla linjoilla ap:n kanssa. Minä olen aina kesän Suomessa, tosin aina töissä. Lomat säästän talvelle ja lähden silloin kaukomaille palmun alle.

Vierailija
4/19 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maltan ihan hyvin, tykkään Suomen kesästä, mutta ei se ihan aina pelkkää ihanutta ole säiden puolesta... Kaukomaille mua ei kyllä saa kirveelläkään, enää,  Eurooppa riittää minulle.

Vierailija
5/19 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pihaa eikä mökkiä, eikä myöskään mitään mielenkiintoa viettää kesääni rikkaruohoja kitkiessä. Onhan se käsittämätöntä, että me ihmiset ollaan erilaisia?

Mä matkustan kesällä, koska muina vuodenaikoina ei ole mahdollista olla kahta kuukautta pois töistä ja matkustaa. Ja mä en tykkää mistään yhden viikon Espanjan matkoista, vaan lähden kahdeksi kuukaudeksi kiertelemään Afrikkaa.

Vierailija
6/19 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-Eurooppa on parhaimmillaan alkukesästä, makuasia tosin, joten maltan oikein hyvin. Suomen kesä on vähän semmoinen paljon melua tyhjästä, ja liikaa hyttysiäkin on. Ja öiden kuuluu mielestäni olla pimeitä, ei valoisia kuten ne täällä on. Voisin viettää vaikka kaikki kesäkuukaudet matkoilla etelämpänä, jos se siis olisi mahdollista, ei se tuottaisi mitään ongelmaa. :) Ja juuri kun sää on täällä tarpeeksi lämmin, alkaa vedet olla sinileväisiä, joten se sitten siitäkin kesäilosta, Suomessa.

Vierailija
7/19 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti, mökkeily ei voisi vähempää kiinnostaa. Olen saanut oman kiintiöni täyteen tätä epävakaata Suomen kesää, joten hyvällä omalla tunnolla matkustan Välimerelle joka kesä.

Uskon kuitenkin, että iäkkäänä en jaksa enää matkustaa samalla tavalla, silloin täytyy olla kotoSuomessa.

Vierailija
8/19 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikein maltakaan, mulla puutarha syynä. Säästän kesälomaa sitten syksyyn ja mennään silloin.

Vierailija
9/19 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 11:01"]

Mua ei saa kyllä Suomen suvesta helpolla minnekään kaukomaille. Tykkään mökkeillä ja piipertää omassa puutarhassa. Sitten loka-huhtikuussa voi mennä minne vaan. Joulu pitää olla aina kotona.

[/quote]

Meillä on iso (250m2) uudehko okt ja iso hieno tontti, uima-allas pihalla ja rannat (meri ja järvi) lähellä. Silti vietämme ulkomailla n 4 vkoa kesässä. Miksi - pakko saada takuuaurinkoa ja lämpöä kaiken muun kivan lisäksi. Suomen kesä on kaunis mutta kylmä!

Aiemmin matkustimme touko-kesäkuussa mutta mies ei saa enää lomaa tuohon aikaan joten heinäkuu ainoa mahdollisuus. Sopii meille loistavasti. Tullaan sitten marja-aikaan takaisin kun täällä on jo kohtalaisen lämmintä (hetken)

Vierailija
10/19 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 11:01"]

[/quote]

No ei asuta kerrostalossa, mutta ei ole mökkiäkään. Toiset nyt pitävät matkustelusta ja haluavat nähdä jotain muitakin paikkoja välillä. Ja itse henk.koht. vihaan puutarhanhoitoa. Haluan tehdä lomallani jotain mukavaa :)

Vierailija
11/19 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä periaatteessa. Meillä iso tontti ja viihdymme kesän kotona; elämme käytännössä pihalla.

Joulu, Uusi Vuosi ja Loppiainen (3 vkoa) kaukomatkalla.

Vierailija
12/19 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällä hetkellä vettä tulee, siksi matkustetaan joka kesä täältä pois

Vierailija
13/19 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun kerrostalossa, ei ole mökkiä, ja matkustan myös kesällä. Syyt:

-Rakastan lämpöä, oiken siis kunnon hellettä ei mitään +20C, ja Suomessa ei ole lähemmäs +40C helle kelejä kesällä.

-Rakastan sitä että saa vain olla aurinkotuolissa hyvää kirjaa lukemassa, välillä mereen pulahtaen, ja hieman haahuilla kaupungilla ilman aikautauluja sinne minne nokka näyttää. Minulle ei ole lomaa se että peppu pystyssä kitkee kasvimaata hyttysparven keskellä, tuo vastaa enemmän "helvettiä".

-Kesällä matkustaminen ei poissulje sitä etteikö voi matkustaa myös muina vuodenaikoina.

Vierailija
14/19 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En matkusta säiden takia. Minulle on ihan sama mihin vuodenaikaan matkani ajoittuu, jos kesällä on jotain kiinnostavaa ulkomailla, menen sinne, jos tapahtumia tai lomafiilistä on talvella, menen talvella. Puutarhat ja mökit ei minua kiinnosta.

Vierailija
15/19 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin maltetaan. Tehdään ulkomaanreissu ranta- tai kaupunkikohteeseen ja kotimaanreissu mökille, kyllä siinä jää vielä monta viikkoa aikaa nauttia Suomenkin suvesta ihan kotipihalla. Ja maistuu kotonaolokin taas paremmalta, kun on välillä poissa. 

Vierailija
16/19 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juuri tuon hemmetin pihan ja kuopsuttelun vuoksi. Jos olisi mökki, niin varmaan tekisi mieli olla vielä pidempään poissa.

Veri vetää kaupunkilomalle!

Vierailija
17/19 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun rivitalossa ja minulla on kaksi mökkiä. Käyn molemmilla mökeillä kerran kesässä. Yöksi en sinne jää. Mökkeily ei ole minun juttuni. Tykkään nauttia lämpimästä auringosta ja lämmitetystä uima-altaasta. Suomen epävakainen kesä hyttysineen ei kuulu mielestäni rentouttavaan lomaan. Tavella taas sitten voin mennä laskettelukohteisiin nauttimaan lumesta.

Vierailija
18/19 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa asutaan eikä ole mökkiä mutta viihdytään silti kotona. 

Meillä asiaan vaikuttaa paljon se, että asutaan ihan meren vieressä (lähimpään rantaan noin 50 metriä). Eli ei asuta missään betonilähiössä. Ollaan paljon ulkona (veneillään, kalastellaan, joskus lähdetään telttailemaan yhteen saareen tuolla hieman kauempana). Tekemistä siis piisaa.

Vierailija
19/19 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me sekä matkustetaan että mökkeillään. Joka kesä tehdään lomamatka, yleensä johonkin päin Etelä-Eurooppaa, jotta saadaan takuuvarmasti lämmintä hellekeliä ja lapsetkin tarkenee uida. Mökkilomalla sitten värjötellään pirtissä villasukat jalassa ja kuunnellaan sateen ropinaa ikkunoihin, ellei satu ihan sikamainen tuuri säiden suhteen.