Keitä paheksut salaa?
Tai vaikka ihan avoimestikin? Itse:
- niitä, jotka menevät naimisiin oltuaan 10 vuotta kimpassa ja pari muksia tehtynä. siihen sitten prinsessahäät päälle.
- niitä, jotka vievät lapsen hoitoon (pp tai päikky) alle vuoden ikäisinä
- tatuoinnin ottaneita
- selvästi ylipainoisia, jotka lastaavat kaupassa kärryt täyteen karkkia ja sipsejä ja muita herkkuja
Kommentit (51)
- Erästä tuttua paheksun joka hankkiutui raskaaksi jottei tarvisi käydä töissä kun siellä ei ollut kivaa. Ja toki hyvin pian tyyliin viikolta 12 jäi sairauslomalle raskausvaivojensa vuoksi. muutenkin työmoraali täysin nolla, mikään työpaikka ei ole vielä kelvannut.
- paheksun yhteiskunnan tukien varassa tarkoituksella eläviä monilapsisia (ja muitakin) perheitä, joissa vanhemmat eivät edes yritä työllistyä. Ja lapsia pukataan maailmaan jotta saadaan lisää tukia.
- paheksun homofoobisia ja muutenkin ennakkoluuloisia ihmisiä
- paheksun lapsiaan laiminlyöviä vanhempia
- paheksun niitä lihavia jotka ruikuttaa sipsi huulessa eivätkä tee mitään omalle ylipainolleen. Pahimmassa tapauksessa haukkuvat liikunnallisia hoikkia ihmisiä, koska ovat kateellisia.
- varttomuutta teeskenteleviä rahanahneita ihmisiä, varsinkin lestadiolaisia
- himourheilevia tekopirtsakoita keski-ikäisiä
- koiranomistajia
- ihmisiä, jotka eivät lue, seuraa ajankohtaisia ilmiöitä ja osaa keskustella muusta kuin omista saavutuksistaan
- juoruilijoita, takinkääntäjiä
-niin sotkuisessa ja rojuntäyteisessä kodissa asuvia, ettei lapset mahdu muuta kuin pelaamaan pleikkaa
-sellaisia ihmisia jotka sysäävät lasten kasvisten syömisen esim koululle, "kyllähän ne koulussa syö kasviksia" ja kotona voi hyvin syöttää kalapuikkoja päivästä toiseen. Itse ei juurikaan syödä mitään esimerkkinä lapsille ja kun lapset nukkuu niin tilataan pitsaa. Ihmetellään ylipainoa ja sitä kun ala-koululainen lapsi kutsutaan kolesterolitesteihin kun ollaan huolissaan.
Eli epäterveellisiä ruokatapoja lapsilleen opettavia jotka eivät ymmärrä että ne aiheuttavat lihavuutta ja sairauksia.
- vanhempia, jotka sysäävät lastenhoitovastuun isovanhemmille vähintään pari kertaa kuussa (isovanhemmat ei ole mikään ilmainen päivähoito!)
- mammoja, jotka jäävät aikaisin äippälomalle vaikka voivat erittäin hyvin tai tekevät istumatyötä (samaa istumista se on kotonakin)
- itseään parempina pitäviä äitejä, jotka hoitavat muksujaan kotona kouluikäiseksi "lasten parasta ajatellen"
- vanhempia, jotka eivät rankaise lapsiaan tai antavat rangaistuksen, mutteivät valvo sen toteutumista
- näitä hääfanaatikkoja, joiden työtä on moittia toisten häitä täällä keskustelupalstoilla
-osaa niistä, jotka vievät lapsen pienenä päiväkotiin ja valittavat sitten kuinka ei ollut varaa olla pidempään kotona. Ymmärrän, että joidenkin tilanne on pakottava, mutta minua ärsyttääkin ne, joiden rahankäyttö on törsäilevää ja sitten lapsen vuoksi ei olla valmiita muuttamaan kulutustottumuksia. En tarkoita, että pitäisi elää askeettisesti, mutta jos isällä on varaa pistää monta tonnia moottoripyörään ja äidillä merkkisohvaan ( moottoripyörällä ei kuljeta töihin ja vanhassa sohvassa ei ollut muuta vikaa kuin väärä merkki) ennemmin kuin lapsen hoitamiseen kotona, on turha itkeä, ettei ollut varaa olla kotona pidempään. Myöntäisivät edes suoraan, etteivät ole valmiita tinkimään omista kulutustottumuksistaan
- Niitä, jotka vievät lapsen päiväkotiin, vaikka itse ovat kotona (työttömät yms)
- Niitä, jotka pettävät puolisojaan
- Niitä, jotka ryhtyvät suhteeseen, vaikka tietävät toisen olevan varattu
- Niitä, jotka syrjivät toisia jonkun ulkoisen seikan tai esim uskonnon takia
- Rikollisia
[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 09:13"]
- Niitä, jotka vievät lapsen päiväkotiin, vaikka itse ovat kotona (työttömät yms)
- Niitä, jotka pettävät puolisojaan
- Niitä, jotka ryhtyvät suhteeseen, vaikka tietävät toisen olevan varattu
- Niitä, jotka syrjivät toisia jonkun ulkoisen seikan tai esim uskonnon takia
- Rikollisia
[/quote]
Ainiin unohtui vielä:
- Niitä naisia, jotka luulevat että äitiys vasta tekee naisesta naisen (todella törkeää lapsettomien syrjintää!!!)
Sivistymättömiä ihmisiä, jotka katsovat maailmaa hyvin pienen reiän läpi.
Laihoja, jotka selittävät lihaville ystävilleen kuinka helppoa on laihduttaa, vaikka eivät itse ole koskaan joutuneet taistelemaan painon kanssa, joten eivät edes tiedä mistä puhuvat.
Aikuisten poikien äitejä, joiden mielestä miniät ei koskaan tee mitään oikein.
Ihmisiä, joiden mielestä on ok loukata toista, koska hehän ovat vain suorapuheisia.
Olipas tylsiä noi aloittajan paheksunnan kohteet...
[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 09:08"]
- vanhempia, jotka sysäävät lastenhoitovastuun isovanhemmille vähintään pari kertaa kuussa (isovanhemmat ei ole mikään ilmainen päivähoito!)
- mammoja, jotka jäävät aikaisin äippälomalle vaikka voivat erittäin hyvin tai tekevät istumatyötä (samaa istumista se on kotonakin)
[/quote]
Reps :D Ootko kuullut koskaan, että monet isovanhemmat oikeasti haluavat olla lastenlastensa kanssa?
Tarkoitatko nyt sairaslomalle vai äitiyslomalle jäämistä? Äitiyslomalle saa jäädä ennenaikaisesti, mutta se äitiysloma ei ole yhtään pitempi. Töissä oleminen ei todellakaan ole sama asia kuin kotona oleminen, harvassa istumatyössä voi kuitenkaan maata silloin kuin haluaa tai kävellä välillä. Enkä mä ainakaan kotona ollessani istu koko päivää tietokoneella tekemässä töitä, joten ei se oikein ole samaa kuin istumatyö...
- Välinpitämättömiä koiran ulkoiluttajia (ei hihnaa, annetaan koiran kakkia minne lystää)
- Ylimielisiä, minä-minä-minä ihmisiä jotka ei muuta nääkkään ja käytös on sen mukaista..
- Kaikkia joilla on huonot käytöstavat iästä riippumatta
- Narkkareita, juoppoja kadulla
- Ihmisiä jotka pettää kumppaniaan
- Naisia/miehiä jotka alkaa suhteeseen varatun kanssa
- Sellaisia ihmisiä jotka varta vasten haluavat pahoittaa toisen mielen tahalteen
Paheksun kaikkia jollain tasolla. En pidä oikeastaan kenestäkään. Täytän sosiaalisia kiintiöitä internetissä, kun ei teitä siviilissä jaksa.
Saikohan viestini alapeukkua lastenlasten kanssa mielellään olevien isovanhempien takia :D
- aikuisia naisia, jotka pukeutuvat pissis-tyyliin
- koiranulkoiluttajia, jotka jättävät lemmikkiensä paskat teiden varsille muiden siivottaviksi
- vanhempia, jotka antavat lastensa lihoa
- tupakoitsijoita
- naisia, jotka pihtaavat ja kohtelevat miestä lähinnä huonekaluna ja sitten vetävät päälle marttyyrivaihteen kun mies lopulta pettää
- naisia, jotka tietävät miehensä pettävän mutta sulkevat silmänsä siltä
- yhtä työkaveria, joka on saikulla mut jaksaa luuhata tuntikausia stockalla
- vanhempia, jotka tavoittelee erikoisuutta antamalla lapsilleen outoja etunimiä
- aikuisia, jotka ottavat vastaan vanhemmiltaan rahaa
- rasisteja (en salaa paheksu vaan avoimesti ihmettelen)
- perussuomalaisia
- ahdasmielisiä (itsekin olen monessa asiassa)
- homofobisia
- viilieläinten tappajia (metsästys huvin vuoksi)
- tupakoivia
- roskaruuan, sipsien, marinoitujen lihojen ja muiden valmisruokien suurkuluttajat
- huonosti käyttäytyviä (sanat kiitos, anteeksi sekä toisen huomioon ottaminen kuuluu kaupunkilaiseen käyttäytymiskoodistoon)
-
Sanoisin, että paheksun ihmisiä, jotka paheksuvat palstoilla inhimillisiä ihmisiä heidän tekemistään virheistään ja puutteistaan.
Mutta en paheksu edes heitä. Ymmärrän oman puutteellisuuteni ja sen, ettei minulla ole varaa paheksua ketään.