Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin Tangle Teezerin ja se on ihan paska!

Vierailija
12.06.2013 |

Vai enkö osaa käyttää sitä oikein? Täällä AV:lla sitä kovasti kehuttiin jossain ketjussa. Meillä kaksi tyttöä, joilla paksut hiukset, aika pitkätkin. Hiusten harjaaminen on hirveää huutoa ja taistelua, kun niitä takkuja väkisinkin tulee. Tuolla Tangle Teezerillä piti onnistua kivutta, mutta ei meillä ainakaan? Ne piikit on niin lyhyet, ettei niillä saa yhtäkään takkua selvitettyä. Ja yhtä paljon se kiskoo ja repii hiuksia. Eilen meni hermot kun yritin taas kerran saada takkutukkaa selvitettyä, lopulta kaivoin tavallisen harjan ja sillä sentään takut lähti!

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiuksia ei kannata harjata märkänä. Itsellä pitkät paksut hiukset ja piikit aivan liian lyhyet. Ensin suihkutan takkujen setvimisainetta ja sitte harjaan TT'llä päältä ja normiharjalla saan sitte altakin. Sen jälkeen kostutan hiuksia hieman ja harjaan paikoilleen.

Vierailija
22/44 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä yritä väkisin harjata takkuja, kokeile painaa teezeriä vain vähän.. silleen että jos paha takku on, niin avaa ihan jokusen hiuksen kerralla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin juuri vinkin, että parhaiten hiukset saa selvitettyä hoitoaineen huuhtelun yhteydessä harvapiikkisellä harjalla veden valuessa alhaalta ylös hiuksia pitkin.

Vierailija
24/44 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ilmeisesti osaa käyttää kyseistä harjaa. Sillä kuuluu harjata hiukset osissa eikä painaa liikaa. Hyvin toimii 4-vuotiaan tyttöni pitkissä ja paksuissa hiuksussa yllämainitulla tekniikalla. Enää ei tarvitse taistella takkujen kanssa vaan tyttö antaa harjata hiukset, koska takkujen selvityäminen käy helposti.

Vierailija
25/44 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä olisi paras selvityssuihke, mitä te käytätte?

Vierailija
26/44 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee kuopuksen paksu kiharapehko aina ihan rastalle. Kyllä toi Tangle Teezer meillä on siihen toiminut hyvin. Sitä, xz:tan niiskuneiti hoitoainetta (suihkittavaa) ja harjaamaan. Tuon harjan hellävaraisuus perustuu juuri siihen, että ensinnäkään harjan päissä ei ole palloja, jotka takertuu hiuksiin ja katkoo niitä. Toiseksi ne harjakset on niin lyhyet juuri siksi, että et kerralla revi kaikkia takkuja auki vaan harja harjaa takkuja ikään kuin kerroksissa kun ei yltä kaikkiin takkuihin. Kun päältä hiukset suoristuu niin se yltää aina vaan alempiin kerroksiin avaamaan takkuja. 

Saa kyllä olla aivan todella paljon tukkaa jos harja ei yllä, koska esim. mulla on todella paksu tukka ja mulla oli yhessä vaiheessa pidennykset (200 micro looppia) ja silti mun tukan sai harjattua hyvin Tangle Teezerillä.

Hitaampaahan se voi olla, mutta on paljon hellempi hiuksille. Saattaa tuntua siltä, että se repii kun tarttuu takkuihin ihan niinkuin muutkin harjat, mutta se ei tartu niin lujasti kun palloja ei ole ja repii hiuksia siksi hellävaraisemmin.

Ohje tuosta hiusten harjaamisesta märkänä tai kuivana on muuten vähän niin ja näin, koska se liittyy hiuslaatuun. Esimerkiksi jos harjaisin omat hiukseni vasta kuivana niin tuloksena olisi kasa katkenneita hiuksia ja hamppulatvat. Sama siskollani, kun taas tunnen monia, joiden tukka kestää kuivana harjauksen paremmin kuin kosteana. Mutta kosteana ja märkänä harjauksellakin on ero. Märkänä on kai turha yrittää harjata mitään hiuksia. =)

Vierailija
27/44 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiuksia ei kannata harjata märkänä, vaan antaa osan kuivaa hieman ensin. Minulle TT ei toiminut, repi hiuksia ja tuntui inhottavalta. Mutta minulla onkin pitkät,karheat ja luonnonkiharat hiukset. Käytän nykyisin ihan vaan luonnonharjaa. Joutuu vähän pidempään tosin harjailemaan sen kanssa.

Vierailija
28/44 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 15:45"]

Luin juuri vinkin, että parhaiten hiukset saa selvitettyä hoitoaineen huuhtelun yhteydessä harvapiikkisellä harjalla veden valuessa alhaalta ylös hiuksia pitkin.

[/quote]

Täähän on muuten vanha juttu :D Tuli oikein flasbäkki ysärin loppuun. Sillon juuri neuvottiin laittamaan hoitoaine hiuksiin ja kampaamaan se suihkussa!!

Vierailija
29/44 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei tangle teezer oikein toimi: sillä selviää kyllä hiukset, mutta se on hidasta, ja aina siihen harjaan ja pelotttava määrä hiuksia. Jos selvitän harvalla kammalla hiukset, niin ei lähde kuin jokunen hius.

Vierailija
30/44 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tangle Teezerilläkin pitää harjata oikeaoppisesti eli latvoista aloitetaan ja pidetään tukkaa toisella kädellä kiinni.

Wet brush on mielestäni kuitenkin parempi. Teezer suoristaa kiharat joten se sopii sellaisille, jotka haluavat tikkusuoran tukan.

Oikein pahat takkutukat ja paksut hiukset setvii parhaiten afrokampa.

Vierailija
31/44 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti riippuu hiuksista. Omalle hieman laineikkaalle, mutta sileälle, hiuskuontalolle loistava. En ole vuosiin käyttänyt toista harjaa.

Vierailija
32/44 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan teillä ollut aidot tangle teezerit kenellä ei ole toiminut? Ostin nimittäin sellaisen halpiksen käsilaukkuun ja se repii hiuksia ihan hirveästi. Aidon teezerin kanssa päinvastoin hiukset paremmat kuin ikinä.

Vierailija
33/44 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käyttäny yli pari vuotta jo, paljon parempi se on kuin tavallinen harja. Itku tuli silmään kun kerran porukoilla käydessäni unohdin TT:n kotiin ja jouduin harjata hiukset tavallisella harjalla.

Tosiaan mullakin on paksu tukka ja täytyy harjata osissa jos on pahoja takkuja, mutta paljon vähemmän lähtee hiuksia kuin tavallisella.

Vierailija
34/44 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se nyt mikään maata mullistava tuote omalla kohdalla ole ollut, mutta toimii kuitenkin paremmin kuin muut harjat. Mun hiukseni menee aina pesun jälkeen aivan järkyttävään takkuun ja TT:llä ne saa edes jotenkin kohtuullisessa ajassa selvitettyä. Tosin tuntuu kyllä usein siltä, että aika paljon hiuksia TT:kin katkoo. Ainakin kun katsoo vaatteitaan hiusten selvittelyn jälkeen.

Vierailija
35/44 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

TangleTeezerillä ei tosiaan ole tarkoitus aloittaa hiusten harjaamista päälaelta, silloin se vain sutii eikä selvitä mitään. Tukkaa nippu käteen ja pienillä liikkeillä latvatakut selväksi. Tässä se koko harjan pointti onkin, että _TAKUT_ ja sotkut saa auki helposti ja sitten voi harjata koko tukan, kun on saanut takut auki. Ihan paras harja tällaiselle ohuelle, lasimaiselle tukalle, joka menee etenkin niskasta ja latvoista solmuun kahdessa sekunnissa. Niiskuneidin selvityssuihke on onni omiaan tämän harjan kanssa.

Miehellä on tosi paksu tukka ja hänelle TangleTeezer on turha, koska harja ei yllä hiuspohjaan asti. Toisaalta miehen paksu tukka on aika jyhkeää mallia muutenkin, joten eipä siitä tarvitsekaan ikinä mitään takkuja selvitellä.

Vierailija
36/44 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri "pelastin" erään TT:llä viikkoja harjatun lapsen hiukset. Olivat alta sellaista hamppua että... Lapsella on pitkät ja paksut hiukset ja vain päällikerrosta on harjattu. Pesin hiukset hyvällä shampoolla ja kunnollisella hoitoaineella ja harjasin sitten tavallisella harjalla, olipas homma!

Vierailija
37/44 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 16:41"]

Juuri "pelastin" erään TT:llä viikkoja harjatun lapsen hiukset. Olivat alta sellaista hamppua että... Lapsella on pitkät ja paksut hiukset ja vain päällikerrosta on harjattu. Pesin hiukset hyvällä shampoolla ja kunnollisella hoitoaineella ja harjasin sitten tavallisella harjalla, olipas homma!

[/quote]

No se nyt ei liity itse harjaan mitenkään, jos joku ei ole harjannut hiuksia kuin päältä. 

Vierailija
38/44 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, mutta TT:llä on helpompi tehdä niin, että harjaa vain päällikerroksen.

sama kokemus, kun lapsi sai harjata itse

Vierailija
39/44 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 16:55"]

Juu, mutta TT:llä on helpompi tehdä niin, että harjaa vain päällikerroksen.

sama kokemus, kun lapsi sai harjata itse

[/quote]

Eiköhän se ole kuule ihan yhtä helppo tehdä millä harjalla tahansa :D Niin lapsen kuin aikuisenkin. 

Vierailija
40/44 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko kokeilleet luonnonharjasharjoja? Itse tykkään niistä eniten, ei sati eikä katko hiuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän