Mies haluaisi lapsen, minä en. Harkinnassa lapsen "tekeminen" jonkun muun kanssa
Meillä on kinkkinen tilanne. Minulla on edellisestä liitosta kaksi lasta ja enempää en halua. Mies on tiennyt tämän alusta asti. Kolme vuotta ollaan oltu yhdessä. Aina välillä aihe nousee esiin ja mies on tuntunut olevan varma, että saa pääni käännettyä tässä asiassa. Olen asian selittänyt rautalangasta vääntämällä, että minun kanssani lapsia ei lisää tule- vaikka se tarkoittaisi parisuhteen päättymistä. Olen häntä myös pyytänyt vilpittömästi miettimään, haluaako silti olla kanssani ja että ymmärrän täysin, jos haluaa etsiä jonkun muun, sellaisen joka haluaa saada lapsia.
Pitkään aikaan aihe ei noussut esille ja ajattelin miehen jo tottuneen ajatukseen, että jää ilman omia biologisia lapsia.
Tänään se taas nousi esiin, ja olen ahdistunut. Hänestä tulisi loistava isä, enkä haluaisi hänen jäävän siitä paitsi. Minun kanssani se vain ei tule tapahtumaan.
Kysyin häneltä, mitä mieltä hän olisi, jos etsisi vaikka jonkun naisparin, joka haluaisi lapsen ja olisi halukas tekemään sen hänen kanssaan. Hän ei tyrmännyt ajatusta.
Miten lähtisitte etenemään asiassa? Ihan yleisillä palstoilla ei ehkä viitsi asiaa kailottaa, sen verran herkkä aihe kuitenkin.
Asiallisia vastauksia pyydän.
Kommentit (19)
Se joku telkkukanavahan taas mainostaa asiaa eli ovat varmaan tekemässä uutta kautta kumppanuusvanhempisarjasta.
Tuo kumppanuusvanhemmuus kuulostaa varteenotettavalta vaihtoehdolta. Täytyypä tutkiskella.
Kumppanuusvanhemmat ryhmä löytyy facebookista.
Vau, teidän suhde kuulostaa tosi tasapainoselta ja rakastavalta.
Olisko sulle kuitenkin jees, että lapsi asuisi teilläkin?
Tuohan ei poista sitä ongelmaa että luvassa on valtavan laaja ja vastuullinen projekti, jossa sinä et ole lainkaan mukana. Eli miehesi aika menee siltikin isänä toimimiseen, vaikka äiti olisikin joku toinen kuin sinä. Omaa lasta ei myöskään voi jättää oman onnensa nojaan. Eli yhteiset suunnitelmanne tulevat peruuntumaan lapsen menojen vuoksi, lapsi tulee viettämään teillä paljon aikaa (ja sinun oletetaan passaavan häntä), lapsi tulee olemaan aina miehelle ykkösenä. Omat lapsesi jäävät syrjään.
Mieti tarkkaan ennen kuin suostut.
Vierailija kirjoitti:
Tuohan ei poista sitä ongelmaa että luvassa on valtavan laaja ja vastuullinen projekti, jossa sinä et ole lainkaan mukana. Eli miehesi aika menee siltikin isänä toimimiseen, vaikka äiti olisikin joku toinen kuin sinä. Omaa lasta ei myöskään voi jättää oman onnensa nojaan. Eli yhteiset suunnitelmanne tulevat peruuntumaan lapsen menojen vuoksi, lapsi tulee viettämään teillä paljon aikaa (ja sinun oletetaan passaavan häntä), lapsi tulee olemaan aina miehelle ykkösenä. Omat lapsesi jäävät syrjään.
Mieti tarkkaan ennen kuin suostut.
Parisuhteestanne puhumattakaan.
Älä suostu apuripelleksi. Loppu slut sille häiskälle.
Miehesi haluaa nimenomaan poikalapsen. Kun nykyajajn nuoria isiä seuraa, jos lapsi on tyttö niin oman onnensa nojaan jää, 100% äidin vastuulle.
Vierailija kirjoitti:
Miehesi haluaa nimenomaan poikalapsen. Kun nykyajajn nuoria isiä seuraa, jos lapsi on tyttö niin oman onnensa nojaan jää, 100% äidin vastuulle.
Huomannut saman.
Kiitos vastauksista, hyviä pointteja toitte esiin. Tiedostan, että hänen aikaansa kuluisi vauvan kanssa ja se on minulle ok. Emme asu yhdessä, enkä näe meitä tulevaisuudessakaan asumassa yhdessä, erilliset asunnot sopivat meille hyvin. Toki hän olisi vauvan kanssa tervetullut ja lapsi olisi "osa pakettia." Ei kuitenkaan minun vastuullani, kuten eivät minunkaan lapseni ole hänen vastuullaan, vaikka pakettiin kuuluvatkin.
Se on tosi kiva ettei kukaan ajattele asioita lapsen kannalta. Minusta teidät kaikki lasten haluajat pitäisi panna johonkin karanteeniin. Ihan käsittämättömän itsekästä menoa. Ihan kuin lapsi olisi hankinta niin kuin sohva. Täydentämässä omaa narsismia ja niin pois päin. Hyi. Yök.
Omalta osaltani näen tämän päin vastoin. En itse hanki lisää lapsia, koska en koe jaksavani aloittaa alusta ja ottaa täyttä vastuuta hänen hyvinvoinnistaan. Mieheni puolestaan olisi loistava isä, ja jos kävisi niin hyvä tuuri, että löytyisi esimerkiksi se naispari, jonka kanssa saada lapsi, niin silloinhan lapsella olisi elämässään kolme vanhempaa plus minä välittävänä aikuisena.
Tämä tarina on ollut täällä ennenkin.
Miehelle lapsia kirjoitti:
Kiitos vastauksista, hyviä pointteja toitte esiin. Tiedostan, että hänen aikaansa kuluisi vauvan kanssa ja se on minulle ok. Emme asu yhdessä, enkä näe meitä tulevaisuudessakaan asumassa yhdessä, erilliset asunnot sopivat meille hyvin. Toki hän olisi vauvan kanssa tervetullut ja lapsi olisi "osa pakettia." Ei kuitenkaan minun vastuullani, kuten eivät minunkaan lapseni ole hänen vastuullaan, vaikka pakettiin kuuluvatkin.
Jos mies ryhtyy hommiin tosissaan tullakseen isäksi, teillä ei enää ole pakettia.
Itse en alkaisi koko hommaan vaan lopettaisin suhteen jos mies aivan välttämättä haluaa lapsen. Miehet eivät ymmärrä ditä 24/7 työtä ja vastuuta mikä lapsesta tulee eivätkä sitä jaksa kantaa, joten lapsi jäisi varmasti ap:n kontolle.
Mieti ap nyt tarkkaan!
Miehenä lähtisin kiitämään tuosta suhteesta ja etsisin naisen joka haluaa äidiksi.
Lähtisin siitä, että ottaisin yhteyttä johonkin asiaan liittyviin järjestöihin ja selvittelisin, onko esim. jotain kumppanuusvanhemmuustapahtumia tms tiedossa.