Päiväkoti työ on paskaa. Hyvät perustelut;
1. Kamalat juoruilevat kusipää ämmät työkavereina.
2. Jatkuva flunssakiere
3. Paska palkka
4. tylsää
Kommentit (9)
Vittumaiset asiakasperheet
Paska pomo
Helvetinmoinen työmäärä
Kuulostaa pahalta, mutta ei kai nyt voi olla mikään yleinen totuus että päiväkodeissa on töissä kamalia kusipää-ämmiä?
Itsekin olen vahvasti naisvaltaisessa työpaikassa, mutta eivät työkaverini ole mitenkään järjestään kamalia tai kusipäitä.
Minuissa on varmaan jotain vikaa koska minusta niissä päiväkodeissa, joissa minä olen ollut töissä niin on ollut
mukavia, auttavaisia, ystävällisiä ja ammattitaitoisia työkavereita. Jotkut toki juoruilevat, mutta tätä oli enemmän niillä miesvaltaisilla työpaikoilla, joilla olin nuorena kesäisin töissä-
Toki jotkut päiväkodin lapsista on lähes aina flunssassa. Its olen jo pöpöihin turtunut.
Heikohko palkka toki on. Toisaalta on paljon muitakin pienipalkkaisia.
työ on mielenkiintoista, hauskaa, välillä väsyttävää, ahdistavaa ja surullistakin. Työssä voi koko ajan halutessaan kehittyä, erilaisia teemoja kehitellä. Toisaalta väsyneinä päivinä voi panostaa vain rutiiniin.
no mun mielestä päiväkoti on ihana paikka olla töissä! Ja yksinkertainen syy on se, että ne hoidettavat lapset on niin ihania!! Juoruilevat työkaverit voi jättää omaan arvoonsa ja nauttia siitä lasten kanssa olosta :) Ja töitä on monessa muussakin paikassa paljon, se on vaan kestettävä. Ehkä ap sun ei kannattais olla töissä päiväkodissa?
Minulla on yhdeksän päiväkotityövuoden aikana ollut kerran tauti, jonka vuoksi olen ollut pois töistä, ja sekin kai tarttui yövieraaltamme.
Mutta paska palkka ja tylsyys, kyllä piinaavat toisinaan. Itsellänikin on kyllä suurin osa työkavereista tosi mainiota väkeä:) lapset ja perheet, parhaasta päästä.
Huonoa:
- Meteli ja ylisuuret ryhmät, niin ettei hiljaisimpia kuule eikä kaikkia ehdi kohdata
- Palkka (todellakin vastuuseen ja työmäärään nähden)
- Ne vanhemmat, joilla ei ole todellisuudentajua
... ja siinäpä se.
Hyvää:
- Ihanat työkaverit ja yhteisöllisyys
- Lapset (useimmiten)
- Avoimet vanhemmat
- Mahdollisuus vaikuttaa pedagogiikkaan ja päivien sisältöön/kulkuun
- Mahdollisuus ulkoilla, leikkiä, taiteilla, tutkia, musisoida, liikkua ja keksiä kaikkea iloista ja ilahduttavaa
-> Rakastan työtäni sen miinuspuolista huolimatta
Lasten hoidoksi riittää, kun huolehtii omistaa lapsista, jonkin verran myös lapsenlapsista sekä hiukan ja vaistolla muiden lapsista. Työkseen ei kannata valita!
On se silti parempaa kuin autonkuljettajan hommat....