Minä olen kyllä aihe vapaan paras provoilija
Monta sivua yleensä teidän provot tuottaa vastauksia?
Minun provot pyörii parhaillaan monta päivää etusivulla. Voisin kutsua itseäni huippuprovoilijaksi :)
Kommentit (27)
Kakkaketjun aloittaja on ehkä paras
Mitä väliä onko aloitus provo vai ei? Jos se on niin hyvä aihe että keskustelua syntyy, se sopii silloin hyvin keskustelupalstalle. Mikä tahansa juttu täällä voi olla keksitty, ei sitä kukaan voi tietää eikä sillä ole mitään väliäkään.
Joskus provot ovat niin hyviä, että niihin tulee asiavastauksia ja sitten provo on kyllä vähän pilallla.
Parhaillaan vai parhaimmillaan?
Jostakin kai kukin sisältöä saa elämäänsä, mun mielestä se on jotenkin säälittävää jos joku oikeasti saa tyydytystä siitä, että saa "huijattua" ihmisiä. Lainausmerkit siksi, että provoilija harvemmin tajuaa, että ne "tosissaan vastailevat mammat" puolestaan usein vedättävät provoilijaa itseään olemalla "tosissaan". Ja sitten provoilija tuntee säälittävintä mahdollista ylemmyydentuntoa kuvitellessaan, että on niin hirveän hyvä huiputtamaan ihmisiä.
Minä olen aloittanut pari tosi hyvää provoa. Eukot kävi jo todella kiihkeinä niissä. Huh huh, en olisi uskonut, että ne niin onnistuu.
Provoilijan käsikirja. Uskottavan raflaava aihe, mikä vetoaa äiteihin. Muutaman vastauksen päästä vastaat äkäisesti ollen eri mieltä. Siihen teet vasta-argumentin riitaisasti ja soppa on valmis. Sitten käyt lukemassa välillä ja hämmennät soppaa ja puolustat itseäsi, jos meinaa ketju loppua. Tai sitten jos menee liian myötäisesti, haukut vähän ap.ta.
Aihe vapaalla keskustellaan vapaasti valituista aiheista, milloin mistäkin, laidasta laitaan
höpsis...pari vuotta sitten vetäisin tänne yhden provon, johon vastattiin tuhansia kertoja. Nauroin itsekseni vatsa kippurassa ja yritin samalla nukuttaa vauvaa :)
Mahdatte olla vähän yksinkertaisia jos luulette että kaikkien muiden aloitukset ja vastaukset on todellisuutta, teidän vain keksittyjä. Varmaan 70% aloituksista on provoja tai ainakin vahvasti väritettyjä. Tämän palstan tarkoituskin on olla viihdyttävä juttupalsta, harva kai täällä oikeasti tosissaan on.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 18:55"]
Mahdatte olla vähän yksinkertaisia jos luulette että kaikkien muiden aloitukset ja vastaukset on todellisuutta, teidän vain keksittyjä. Varmaan 70% aloituksista on provoja tai ainakin vahvasti väritettyjä. Tämän palstan tarkoituskin on olla viihdyttävä juttupalsta, harva kai täällä oikeasti tosissaan on.
[/quote]
Aika moni varmaan muuntelee tai tekeytyy joissain hiekkalaatikkoriidoissa vastapuoleksi ja sitten katsoo miten kommentoidaan. Jotkuthan onkin tämän muutaman vastauksen jälkeen myöntäneetkin.
Pitkät provoketjut ovat joko sellaisia, joissa aihe on mielenkiintoinen ja on yhdentekevää, onko aloitus totta vai ei, tai sellaisia, jotka kärpäspaperin lailla vetävät puoleensa kiihkoilijoita, jotka ryhtyvät sättimään toisiaan. Jälkimmäisessä tapauksessa aihe jää joko kokonaan sivuseikaksi tai se liioitellaan ja vääristellään niin, ettei keskustelu lopulta enää liity aloitukseen ollenkaan.
Ensinmainituissa voi olla hyvää keskustelua, jälkimmäiset taas ovat ihan viihdyttäviä, kun voi kuvitella, miten joku kirjoittaa niin kiukkuisena, että näppis sauhuaa, vaikka koko tilanne on pelkkä keksitty vitsi.
Minusta on kyllä parasta, jos saan jonkun mamman istumaan koneella koko päivän ja sen unohtamaan, että sen pitäis lastakin hoitaa. Hahahaa, mamitsukka on tunkenut pennulle einekset eteen ja soittanut miehelle, että hae esikoinen hoidosta, kun on niin raskasta, eikä ehdi. Ja koko päivä on mennyt minun provoon kirjoittaessa. Se, jos mikä on valtaa *tirsk*
Minäkään en nyt oikein ymmärrä, miä on provo. Kirjoitan itse täällä omaa elämääni askarruttavia asioita, muutan tietoja ja joskus tapahtumiakin tunnistamisen vuoksi. Haluan saada erilaisia vastauksia peilatakseni omien ajatusteni kohtuullisuutta. En koe kirjoittavani provoja, vaikka totuutta on joskus vain nimeksi. Minusta palstan idea on pyöritellä aiheita ja suhtautumistapoja, vaihtaa mielipiteitä ja keventää sydäntä. Ärsyttää, kun joku,pulaa hyvän keskustelun huutelemalla provoa kun se ei ole tämän jutun ydin. Ydin on se, että saadaan aikaan hyvä keskustelu.
Kehuskele mieluummin, että teet hyvä aloituksia, joista keskustellaan runsaasti. Siinä saatat olla hyvä. Provohuutelut ja niiden tehtailu huijaamisen vuoksi osoittaa vaan sen, ettet oikein kykene keskusteluun vakavisa aiheista ja ne tekevät olosi epämukavaksi.
Joskus törmää huumoriprovoihin. Ne ovat hauskoja, koska homman tietää alusta asti. Hölmöä on sen sijaa aloittaa vakavasta aiheesta keskustelu ja sitten naureskella, että omasta hatusta tämän keksin, vaikka aihe on koskettanut monen ihmisen elämää kipeästi ja tarvetta keskusteluun selvästi on.
Täällä on yksi vastaprovoilija.
Menen ilmiselviin provoketjuihin kommentoimaan "kamalan tuohtuneena" ja jopa puolustan ap:ta jos joku väittää provoksi.
En minä vain ajattele, että minua on huijattu, jos osallistun provoketjuun. Tai jos aloitan provoketjun, en tee sitä siksi, että hihittelisin itsekseni, jos joku uskoo juttuni, vaan siksi, että on kiva saada keskustelua aikaan.
Taitaa monella nolottaa, kun menee retkuun ja tuhlaa päivänsä keksittyyn juttuun. Kyllä mullakin nolottaisi :)
[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 18:57"]
Minusta on kyllä parasta, jos saan jonkun mamman istumaan koneella koko päivän ja sen unohtamaan, että sen pitäis lastakin hoitaa. Hahahaa, mamitsukka on tunkenut pennulle einekset eteen ja soittanut miehelle, että hae esikoinen hoidosta, kun on niin raskasta, eikä ehdi. Ja koko päivä on mennyt minun provoon kirjoittaessa. Se, jos mikä on valtaa *tirsk*
[/quote]
Ja tiedät, että näin on käynyt mistä??
Taidat vain itse provoillessasi unohtaa hoitaa lapsesi ja projisoit sitä nyt muihin.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 19:04"]
Taitaa monella nolottaa, kun menee retkuun ja tuhlaa päivänsä keksittyyn juttuun. Kyllä mullakin nolottaisi :)
[/quote]
Eiköhän sillä provoilijalla itsellään kulu siinä ketjussaan eniten aikaa, kun pitää koko ajan seurata, mitä hänelle vastataan.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 18:57"]
[/quote]
Onko sulle Sieppari ruispellossa tuttu kirja?
Onko provo enää provo, jos se sisältää niin paljon asiaa, että siitä jaksetaan kirjoitella päiväkausia?