Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverin uusi tyttöystävä saapui kesämökille bilevaatteet päällä

Vierailija
22.07.2020 |

Siis korkkarit, tiukka bilemekko ja täydet meikit. Oli meillä muilla sellainen vieno sisäinen hymy, mutta ei viitsitty sanoa mitään. Muilla siis sortsia, kesämekkoa ja crocseja päällä.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kuulostaahan tuo pukeutuminen vähän erikoiselta. Mutta itselleni tuli mieleen, että mitä tälle tyttöystävälle on sanottu mökkeilystä ja mökistä? Jos on kerrottu, että lähdetään mökille bileisiin, on saattanut ajatella, että kyseessä on enemmänkin huvila/talo kaikilla mukavuuksilla ja tosiaankin bileet, ja pukeutunut sen mukaisesti. Jos hän ei ole tavannut teitä muita aiemmin, eikä ole voinut kysyä asiasta tarkemmin. Voi olla, että hän on itsekin tajunnut olevansa ylipukeutunut johonkin perusmökille verkkareiden sekaan, ja ollut nolostunut tästä. Päälle vielä muiden kyräilevät katseet. 

Näin juuri. Ehkä se hänen kumppaninsakin olisi voinut sanoa, että voi pukeutua rennommin, että on ihan perus mökki...

Vierailija
22/60 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiukka bilemekko ja korkkarit kuulostaa oudolta lähes yhteydessä kuin yhteydessä. Brittiläisten teinien jutulta ( ei Oxfordin)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ehkä hän pukeutui noin, kun joskus hänelle on käynyt niin, että on mennyt joihinkin "mökkibileisiin" mökkivaatteissa ja saanut silloinkin arvostelevaa kyyläystä, kun ei ole viimeisen päälle laittautunut..? Naisten kanssa on kyllä hiton vaikeeta... Kytätään ja arvostellaan.

Vierailija
24/60 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä sitten? Melko ilkeää alkaa toisen pukeutumisesta virnuilemaan, ihan sama oliko kyseinen henkilö yli- vai alipukeutunut jos kyseessä on illanvietto jonka osalta ilmeisesti kukaan ei ole viitsinyt tätä ulkopuolisena joukkoon tulevaa valaista pukukoodista.

Vierailija
25/60 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan tuollaista kyyläystä ja arvostelua. Meidänkin kaveriporukassa on muutama nainen, jotka ovat sellaisia, että vetäytyvät johonkin sivummalle supisemaan ja arvostelemaan varsinkin uusia tulokkaita. Meillä on siis iso kaveriporukka ja joidenkin kumppanit on vaihtuneet vuosien varrella ja kaikki näitä muutamaa lukuunottamatta ottavat uudet avosylin vastaan. Vaikka nämä muutama on minunkin hyviä ystäviä, niin en siedä heidän käytöstään tuollaisissa tilanteissa. Ja kun ollaan sellaisia kolmekymppisiä aikuisia lähes jokainen, niin hohhoijaa...

Vierailija
26/60 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunika ois pitäny olla kuten muilla ylipainoisilla siellä(elijokaisella)

Vierailija
27/60 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meidät kutsuttiin viime kesänä kaveripariskunnan mökille hääjuhlaan. Kyllä hävetti niiden vieraiden puolesta, jotka tulivat juhlaan verkkarit ja t-paita ja crocksit jalassa, ihan vain siitä syystä että juhlat olivat mökillä. Hääpari oli pukeutunut juhlavasti, morsian hääpukuun ja sulhanen mustaan pukuun. Miksi ihmiset aina ajattelevat, että mökillä kuuluu olla tukka pystyssä ja kauhtuneissa vaatteissa, vaikka kyseessä olisi vaikka tärkeä juhla? Valtaosa vieraista sentään oli pukeutunut siististi.

Vierailija
28/60 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä sitten? Melko ilkeää alkaa toisen pukeutumisesta virnuilemaan, ihan sama oliko kyseinen henkilö yli- vai alipukeutunut jos kyseessä on illanvietto jonka osalta ilmeisesti kukaan ei ole viitsinyt tätä ulkopuolisena joukkoon tulevaa valaista pukukoodista.

Niin, miehiä ei tuollaiset asiat kiinnosta, mutta olisi voinut sanoa, ettei tarvitse niin tälläytyä... Kyllä tämä nainen varmasti tunsi olonsa epämukavaksi niissä vaatteissa.

Vierailija
29/60 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten? Jos ei ollut kutsuttuna puutalkoisiin tai huussia tyhjäämään niin mikä ongelma vaikka ei ole homssuinen?

Itse olen käynyt normaalissa vaatetuksessani mökillä monesti ja vaatetukseen kuuluu siistien vaatteiden lisäksi korkokengät. Normaaliin aamurutiiniin kuuluu myös meikki ja hiustenlaitto. Ihanko oikeasti minun pitäisi pestä meikit pois ja kaivaa jotkut nuhjuvaatteet päälle, että on sopivaa mennä mökille istumaan ihmisten kanssa?

Vierailija
30/60 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sympatiat kyllä tän tyttöystävän puolella, jolle ei todennäköisesti kukaan viitsinyt kertoa millaiselle mökille oikeasti ollaan menossa. Varmaan kiva kun toiset kyräilee ja nauraa selän takana. Jos mulle sanottais et kaveriporukalla juhliin mökille, varaisin muitakin kuin ne 60-luvun pieruverkkarit ellei erikseen sanota.

Vierailija
31/60 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin että mökille saapuessa pitäisi näyttää jo metsässä asuvalta? Itse saavun aina mökille nk. hyvissä vaatteissa, etenkin, jos tapaisin ensimmäistä kertaa mieheni suvun. Toisena mökkipäivänä voi vedellä jo rennommin. Pitäisin enemmänkin outona, jos joku tulisi mökille kaupungista ja näyttäisi herra heinähatulta.

Vierailija
32/60 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten? Jos ei ollut kutsuttuna puutalkoisiin tai huussia tyhjäämään niin mikä ongelma vaikka ei ole homssuinen?

Itse olen käynyt normaalissa vaatetuksessani mökillä monesti ja vaatetukseen kuuluu siistien vaatteiden lisäksi korkokengät. Normaaliin aamurutiiniin kuuluu myös meikki ja hiustenlaitto. Ihanko oikeasti minun pitäisi pestä meikit pois ja kaivaa jotkut nuhjuvaatteet päälle, että on sopivaa mennä mökille istumaan ihmisten kanssa?

Esim. meidän mökillä ei oo sähköjä eikä juoksevaa vettä niin pitäisin kyllä melko outona jos joku haluaisi hengailla siellä viikonlopunkin täydessä tällingissä. Sopivampi vaatetus siellä on vaikkapa retkeilyvaatteet, suojaa myös hyttysiltä ja paarmoilta, ja puitakin on kivempi kantaa lenkkarit jalassa ku korkkareilla. Yleisesti ottaen ihmiset osaa pukeutua olosuhteiden mukaisesti, mutta aina löytyy pari joille ei niiden ääripäiden (ykköset tai nuhjuvaatteet) välillä oo mitään.

Vierailija
33/60 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No meidät kutsuttiin viime kesänä kaveripariskunnan mökille hääjuhlaan. Kyllä hävetti niiden vieraiden puolesta, jotka tulivat juhlaan verkkarit ja t-paita ja crocksit jalassa, ihan vain siitä syystä että juhlat olivat mökillä. Hääpari oli pukeutunut juhlavasti, morsian hääpukuun ja sulhanen mustaan pukuun. Miksi ihmiset aina ajattelevat, että mökillä kuuluu olla tukka pystyssä ja kauhtuneissa vaatteissa, vaikka kyseessä olisi vaikka tärkeä juhla? Valtaosa vieraista sentään oli pukeutunut siististi.

No ne vuodesta toiseen paskaisena naulassa roikkuvat mökkivaatteethan ovat usealle se ainoa oikea vaatetus mökillä, vähän saippuavedessä silloin tällöin huljautetaan ”puhtaaksi”🤮

Sama porukka rahtaa mökilleen sisustuksen ja käyttötavarat kotinsa rikki menneestä ja kuluneesta roinasta joka ilman mökkiä menisi roskiin, tyyliin vaihdetaan keittiökaapisto ja se iänkaikkisen vanha ja repsottava raahataan vielä mökille koska ”kyllä se sinne kelpaa”.

Vierailija
34/60 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai niin että mökille saapuessa pitäisi näyttää jo metsässä asuvalta? Itse saavun aina mökille nk. hyvissä vaatteissa, etenkin, jos tapaisin ensimmäistä kertaa mieheni suvun. Toisena mökkipäivänä voi vedellä jo rennommin. Pitäisin enemmänkin outona, jos joku tulisi mökille kaupungista ja näyttäisi herra heinähatulta.

Kyllähän niitä on siistejä kesämekkoja, shortseja, toppeja, trikoita, huppareita jne. Mielestäni ihan perus siistejä mökkivaatteita. Ei sitä tarvitse mikään resupekka olla, vaikka pukeutuukin mukavasti sään mukaan.

Vierailija
35/60 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitä kaikki nämä vttuilevat vastaajat ovat? Jotain horopöksyjä jotka eivät osaa mitään muuta kuin ilmestyä tyrkyttämään itseään kaikille turuille? Onnea vain teille.

Vierailija
36/60 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. meidän mökillä ei oo sähköjä eikä juoksevaa vettä niin pitäisin kyllä melko outona jos joku haluaisi hengailla siellä viikonlopunkin täydessä tällingissä. Sopivampi vaatetus siellä on vaikkapa retkeilyvaatteet, suojaa myös hyttysiltä ja paarmoilta, ja puitakin on kivempi kantaa lenkkarit jalassa ku korkkareilla. Yleisesti ottaen ihmiset osaa pukeutua olosuhteiden mukaisesti, mutta aina löytyy pari joille ei niiden ääripäiden (ykköset tai nuhjuvaatteet) välillä oo mitään.

Ensimmäisenä ajatuksena laittaa kaverin kumppani tekemään vieraaksi kutsuttuna mökin arkihommat? Puiden kantoon ja pitempiaikaiseen mökillä oleiluun voi olla toiset kengät mukana ja pitkät housut tms, mutta jos on kutsuttuna vaikka illaksi mökille niin oikein hyvin pärjää hameessa ja korkokengissä.

En ymmärrä mitä juoksevanveden ja sähkön puute liittyy epäsiistiin ulkonäköön? Tokikaan hiuksia ei voi kääntää tai kuivata, mutta meikata pystyy ilman sähköäkin ja hiukset muuten siististi laittaa. Olen kyllä lomaillut mökeillä joista nuo mukavuudet puuttuu ja joka päivä olen päässyt huoliteltuna liikenteeseen ilman suurta vaivaa.

Tässä vielä se, että mitä ketään toista vaivaa jonkun muun vaatteet ja laittautuminen? Mukavuus on suhteellinen käsite ja tarkoittaa eri ihmisille eri asioita.

Vierailija
37/60 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kuulun siihen poikkeukselliseen ihmistyyppiin että meikkaan päivittäin myös mökillä ja puen siistit vaatteet joskin rennot. Vähän kuten kotona omakotitalossanikin. En koe että mökillä kuuluisi olla rumempi tai nuhjuisempi. En viihdy sillä tavalla missään enkä osaa olla rennosti jos en voi olla oma itseni.

Mutta mitä häihin tulee niin tuo ei ole minusta vieraiden moka jos tulevat ns mökkeilemään rennosti. Ehdottomasti hääparin asia esittää kutsussa selkeät toiveet pukeutumiselle. Olisin itsekin vähän hämmentynyt mitä puen jos kutsu kävisi häihin mökille eikä kutsussa olisi tietoa miten pukeutua.

Vierailija
38/60 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuvitella kuinka pidättelitte naurua ja välillä piti mennä hyysiin tirskumaan 😂

Vierailija
39/60 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän mua kiinnostaa tietää, että mistä tämä tyttöystävä oli tulossa?

Itse usein lähden suoraan töistä mökille, että varmasti olen näky kun tiukassa jakkupuvussa, korkkareissa, meikattuna ja hiukset laitettuna pelmahdan pieneen maalaispuotiin ostoksille ja siitä sitten mökille.

Pari kertaa olen lähtenyt bileistäkin, että on ollut glitterimekkoa päällä. Meillä on tuo mökki suht lähellä (pääsee julkisillakin), etten mä sen takia käy ensin suihkussa ja vaihtamassa vaatteita.

Vierailija
40/60 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän niitä on siistejä kesämekkoja, shortseja, toppeja, trikoita, huppareita jne. Mielestäni ihan perus siistejä mökkivaatteita. Ei sitä tarvitse mikään resupekka olla, vaikka pukeutuukin mukavasti sään mukaan.

Entäpä jos sää olikin helteinen ja kireä pikkumekko käyttäjänsä päällä mukava? Eikös se silloin täytä kriteerit?

En ymmärrä tuollaista arvostelua. En minäkään käy arvostelemassa ihmisiä jotka julkisesti liikkuvat nuhjuisena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi