Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ostellut liian näyttäviä vaatteita joita en kehtaakaan pitää

Vierailija
11.06.2013 |

Olen ollut tyyliltäni todella tylsä. Talvella farkut ja pitkähihainen t-paita, mieluiten joku harmaa tai musta. Mustat matalakantaiset saappaat. Kesällä t-paidan kanssa hame tai caprit. Mustat ballerinat. Siinä vaatevarastoni.

Sitten aloin selailla kuvastoja ja ihastuin ihan erilaiseen tyyliin. Värejä, vähän eksoottisiakin kuvioita, aivan ihania vaatteita. Tilasin niitä, sovitin ja ihastuin. Näytin nuoremmalta, raikkaammalta, mielenkiintoisemmalta. Katsoin itseäni peilistä ja olin kuin "valaistunut". NÄIN haluan pukeutua. Ostin 8 uutta värikästä yläosaa.

No niin, mutta kun tulee aika laittaa niitä päälleni, en uskallakaan. Olen niin tottunut harmaahiirulaisuuteeni, etten kertakaikkiaan pääse eroon siitä. Vaatteet roikkuvat käyttämättöminä kaapissa. Joskus yksin ollessani kokeilen niitä peilin edessä ja muutun taas kuin taikaiskusta viehättäväksi ja raikkaaksi. Sitten taas mustaa ja harmaata päälle, turvallinen univormuni.

Tsempatkaa mua, että uskallan pukeutua noihin ihaniin vaatteisiin, jotka ostin. Niin ja jos joku haluaa tietää ikäni, olen keski-ikäinen nainen.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun vaan rohkeesti ulos raikkaassa asussa, pian se alkaa tuntua omalle. Tyyliä kannattaa välillä juuri tuosta syystä vaihtaa, ettei ihan kangistuisi kaavoihin. GO GIRL!

Vierailija
2/16 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on ollut sama ongelma. Olen nyt käyttänyt vähän näyttävämpiä mekkoja ja niihin tottuu hetkessä. Ongelma on vain se, että näytän omasta mielestäni rumalta kaikissa vaatteissa, on siis ihan sama mitä ylleni laitan. Voin siis käyttää niitä hienompiakin kun näytän silti aivan yhtä rumalta. Ei mua kukaan katso, olen kuin näkymätön nainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää tuli mieleen, kopsasin Positiivarien sivuilta.

"Tiedätkö mitä tapahtuu, kun nainen katsoo peiliin...

3 v.: Katsoo itseään ja näkee kuningattaren!!

8 v.: Katsoo itseään ja näkee Tuhkimon / Ruususen!

15 v.: Katsoo itseään ja näkee Tuhkimon / Ruususen / cheerleaderin, mutta jos kärsii PMS:stä: näkee läskin/finnejä/ruman. (Kääk! EN VOI MENNÄ KOULUUN tämän näköisenä!!!)

20 v.: Katsoo itseään ja näkee liian lihavan / liian laihan / liian lyhyen / liian pitkän / liikaa kiharoita / liian suorat hiukset – mutta päättää mennä kuitenkin.

30 v.: Katsoo itseään ja näkee liian lihavan / liian laihan / liian lyhyen / liian pitkän / liikaa kiharoita / liian suorat hiukset - mutta päättää, ettei ole aikaa tehdä asialle mitään, joten hän menee kuitenkin.

40 v.: Katsoo itseään ja näkee liian lihavan / liian laihan / liian lyhyen / liian pitkän / liikaa kiharoita / liian suorat hiukset - mutta sanoo "ainakin olen puhdas" ja menee.

50 v.: Katsoo itseään ja näkee "minä se olen" ja menee minne ikinä haluaakin mennä.

60 v.: Katsoo ja muistuttaa itseään niistä ihmisistä, jotka eivät voi katsoa itseään peilistä. Menee ja valloittaa maailman.

70 v.: Katsoo itseään ja näkee viisauden ja naurun, menee ja pitää hauskaa.

80 v.: Ei vaivaudu edes katsomaan. Laittaa vain päähänsä purppuranpunaisen hatun ja nauttii elämästä."

Nyt ne vaatteet päälle, selkä suoraksi ja pää pystyyn ja ulos ovesta! Ei tartte odottaa 80-vuotiaaksi hatun tai vaatteitten kanssa!!

Vierailija
4/16 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko lähiaikoina lähdössä matkalle? Jos pakkaat vain näitä uusia vaatteita mukaan, niitä on PAKKO pitää ja pitämällä vaatteitasi myös totut niihin!

Vierailija
5/16 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita rohkeasti päällesi vaan!

Mulla menee pupu pöksyyn jo vaatekaupassa. Katselen kaikkia ihania värikkäitä vaatteita, mutten uskalla ostaa mitään vaan lampsin kotiin tyhjin käsin. Nyt, kun olisi varaa ostella vaikka mitä, niin tyydyn näihin samoihin vanhoihin lumppuihin. Lisäksi kun omaan ongelmavartalon (paksut sääret ja allit) niin nykymuodin hihattomat topit ja slim fit -housut ei todellakaan ole tarkoitettu mun päärynävartalolle.

Vierailija
6/16 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla taitaa olla mielialan kanssa ongelmia? Miltä se sinusta tuntuu?

Vierailija
7/16 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 14:00"]

Minulla vähän sama ongelma, mutta olen alle kolmekymppinen. Olin pitkään hoikka, lihoin sairauden vuoksi n. vuoden ajaksi ja nyt olen taas ollut hoikka jo vuosia. Kuitenkin kehonkuva on jäänyt jotenkin sellaiseksi että ajattelen etten voi pitää esim. toppeja tai muita "liikaa" paljastavia vaatteita koska olisin niin kammottava näky. Pidän kesälläkin farkkuja, hameita ja toppeja vain kotioloissa. Häpeän näyttää yhtään paljasta pintaa... Välillä kiertelen vaatekaupoissa ja ajattelen vaikka nätistä mekosta, että se voisi sopia minulle, mutta sitten en kuitenkaan uskalla edes sovittaa kun ajattelen että minua katsotaan kieroon...

[/quote] Minulla myös jäänyt ylipainoisen kehonkuva päälle... ja oikeasti minulla on hyvin ihanteellinen tiimalasivartalo. Kätken sen :'(

Vierailija
8/16 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei värikkäät t-paidat ole näyttävä asu. Ei sitä huomaa kukaan muu kuin sinä, eli anna mennä. Ei siihen tarvita edes rohkeutta.

Vierailija
9/16 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on käynyt samoin. Etelän ja ulkomaanreissuilta tulee osteltua kaikenlaisia ihania ja seksikkäitäkin vaatteita ja sitten kun on koti Suomessa, niin jotenkin ne eivät sovi ympäristöön :D Minäkin keski-ikäinen.

Vierailija
10/16 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei heti osaa laittaa päälle, niin asusta vaatteita "neutraaleimmiksi". Esim. värikäs paita ja päälle yksivärinen (pitsi)neuletakki, bolero, huivi  tmv.

Itsekin olin aiemmin "mustiin pukeutuja", nykyään enemmän värejä ja oikeasti näyttää paljon paremmalta. Tyylini on aika klassinen mutta käytän värejä piristämässä, ja jälkikäteen hävettää miten kamalasti aiemmin pukeudun :(

Vierailija
11/16 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet hankkinut vaikka värikkäämpiä paitoja tai mekkoja, käytä aluksi mustan jakun tai neuletakin kanssa. Tylsä musta vähän hillitsee ja antaa turvallisemman olon.

Vierailija
12/16 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei miten söpöä ap:n ujoilu. Voit laittaa uuden vaatteen vaikka kauppareissulle. Käytä sitä jossain sellaisessa hetkessä, että et ole tuntikausia liikenteessä. Siitä vaan sitten pidentämään aikaa uusissa vaatteissa muiden silmien alla. Heti jos alkaa tuntua liian tukalalta, otat askeleen taaksepäin. Ole mieluummin välillä vähän näyttävämpi kuin koko ikäsi tapettia. t.mies

Vierailija
13/16 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun sä alat käyttää nyt niitä uusia vaatteita! Olin itse hyvin pidättyväinen pukeutuja ja meikkaaja ennen. Kun päätin, että muutkin saavat nähdä, että mä en oikeasti ole tylsä vanha hiiri, ja aloin pukeutua parhaita puoliani korostavasti ja naisellisemmin, sain huomata, että saan rutkasti myönteistä huomiota ulkonäköni vuoksi. Välittömästi seurasi se, että kun minuun on kiinnitetty huomio, halutaan seuraani hakeutua. En ole enää se jännittäjä, joka höläyttelee hölmöjä ja pelkää toisten arvostelua ja hiippailee taustalla. Mun ei tarvitse myöskään hakea huomiota. Se tulee mun luokseni.

Vierailija
14/16 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 13:47"]

Voi ei miten söpöä ap:n ujoilu. Voit laittaa uuden vaatteen vaikka kauppareissulle. Käytä sitä jossain sellaisessa hetkessä, että et ole tuntikausia liikenteessä. Siitä vaan sitten pidentämään aikaa uusissa vaatteissa muiden silmien alla. Heti jos alkaa tuntua liian tukalalta, otat askeleen taaksepäin. Ole mieluummin välillä vähän näyttävämpi kuin koko ikäsi tapettia. t.mies

[/quote]

Olet suloinen!

11

Vierailija
15/16 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita uudet kuteet kun olet menossa paikkaan, jossa et tunne muita ihmisiä tai joiden kanssa et ole ainakaan päivittäin tekemisissä.Hammaslääkäriin, vanhempainiltaan, alennusmyynteihin. Näytä uudet vaatteet ekaksi ihmisille, jotka eivät tunne sua eivätkä tiedä, että "oikeasti" ole harmaahiirulainen. Kun totut niihin, osaat käyttää niitä myös tutussa seurassa etkä säikähdä ensimmäistä kehua tai ihmettelyä.

Vierailija
16/16 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vähän sama ongelma, mutta olen alle kolmekymppinen. Olin pitkään hoikka, lihoin sairauden vuoksi n. vuoden ajaksi ja nyt olen taas ollut hoikka jo vuosia. Kuitenkin kehonkuva on jäänyt jotenkin sellaiseksi että ajattelen etten voi pitää esim. toppeja tai muita "liikaa" paljastavia vaatteita koska olisin niin kammottava näky. Pidän kesälläkin farkkuja, hameita ja toppeja vain kotioloissa. Häpeän näyttää yhtään paljasta pintaa... Välillä kiertelen vaatekaupoissa ja ajattelen vaikka nätistä mekosta, että se voisi sopia minulle, mutta sitten en kuitenkaan uskalla edes sovittaa kun ajattelen että minua katsotaan kieroon.

Tiedostan itsekin tämän ongelmani ja heikon itsetuntoni, mutten silti ole päässyt irti tylsästä pukeutumisesta. Mustia t-paitoja ja huppareita, tummia farkkuja, ehkä joku neule joskus. Vaatekaappini on todella tylsä ja kulahtanut. Välillä tuntuu että pitäisi hakeutua johonkin ohjelmaan, missä joku pakottaisi ryhdistäytymään...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme