Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin/miten laittaisin tilitäni 2000 euroa

Vierailija
11.06.2013 |

kun nuo ovat jääneet säästöinä keväältä ja joudun syksyllä luultavasti sossun asiakkaaksi kun siirryn opiskelijaksi eli tuloina on opintotuki ja -laina + asumistuki, niin nehän katsovat siellä 2 kk taaksepäin niin vielä ehtisin tuon siirtää jonnekin, mutta minne? Säästötilille en voi laittaa kun näkevät sen mutta käteinenkö sitten ainoa vaihtoehto. Jos vaikka mennään joulun alla jonnekin lomamatkalle niin pystynkö sellaista maksamaan käteisenä?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tarvitse, etkä luultavasti edes saa toimeentulotukea. Rahoja kannattaa siis käyttää ihan elämiseen syksyn aikana.

Vierailija
2/13 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 16:08"]

Et tarvitse, etkä luultavasti edes saa toimeentulotukea. Rahoja kannattaa siis käyttää ihan elämiseen syksyn aikana.

[/quote]Kyllä mä saan toimeentulotukea. Siis jos eivät saa tietää tuosta summasta. ap

Vierailija
4/13 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoita vaikka peräaukon valkaisuun tai herkkuhissiin.

Vierailija
5/13 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseasiassa katsovat yleensä 3 kk taaksepäin. suosittelisin nostamaan käteisenä, sossut kyllä löytää toisen tilin jos sellainen on. ja kyllä, lomamatka onnistuu käteisenä. jos ei, anna rahat jollekkin tuttavalle joka maksaa sinun osuutesi

Vierailija
6/13 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 16:10"]

[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 16:08"]

[/quote]Kyllä mä saan toimeentulotukea. Siis jos eivät saa tietää tuosta summasta. ap

[/quote]

Miksi ihmeessä? Lienet lapseton kuitenkin.

Vierailija
7/13 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostaisin sen rahan, ja kertoisin, että ne ovat menneet laskuihin. Säilyttäisin niitä rahoja sitten fyysisesti vaikka kotona varmassa tallessa, josta pahanpäivän varalta sitten voisi ottaa, eli sukanvarteen tallettaisin

Vierailija
8/13 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä siis välttämättä ole tuhlaamassa sitä mihinkään lomamatkaan, tuli vaan mieleen että voiko sellaisia maksaa käteisellä, mutta kun yleensä aina puhutaan että pitäisi olla puskuri huonoja päiviä varten, niin enhän mä näitä elämiseen tuhlaa kun kerran oikeus toimeentulotukeenkin on ja puskuri säilyy oikeasti sinne pahan päivän varalle. Monen vuoden opinnot alkamassa eli sitä varmastikin tarvitaan! ap

Vierailija
9/13 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 16:13"]

Enkä siis välttämättä ole tuhlaamassa sitä mihinkään lomamatkaan, tuli vaan mieleen että voiko sellaisia maksaa käteisellä, mutta kun yleensä aina puhutaan että pitäisi olla puskuri huonoja päiviä varten, niin enhän mä näitä elämiseen tuhlaa kun kerran oikeus toimeentulotukeenkin on ja puskuri säilyy oikeasti sinne pahan päivän varalle. Monen vuoden opinnot alkamassa eli sitä varmastikin tarvitaan! ap

[/quote]

Monen vuoden ajan ajattelit nostaa tt-tukea sitten...

Vierailija
10/13 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa lainattua tuota yhtä mutta miksi oletat että olen lapseton?! ap

Vierailija
11/13 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 16:15"]

[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 16:13"]

[/quote]

Monen vuoden ajan ajattelit nostaa tt-tukea sitten...

[/quote]Opintojen ajan. ap

Vierailija
12/13 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Lapsesi ovat niin vanhoja, että lapsilisä ei ole enää tuloa? Elät parisuhteessa, miksei kumppani elätä? 

Vierailija
13/13 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 16:18"]

[/quote]

Lapsesi ovat niin vanhoja, että lapsilisä ei ole enää tuloa? Elät parisuhteessa, miksei kumppani elätä? 

[/quote]Toki lapsilisät ja elarit ovat tukea, mutta nuo jäävät alle toimeentulotuen. Tarkoitin opintotuesta + lainasta + as. tuesta kun puhuin omaa osuuttani tuloista, siis kun nyt saan päivärahaa, niin sen tilalle tulevat nuo. ap