Miten kirka olisi suhtautunut Jammuun?
Nuo molemmat miehet ovat jo kuolleet pois, mutta jos Kirka Babitzin olisi elossaoloaikanaan pitänyt keikkaa jossakin ja Jammu olisi vankilasta vapauduttuaan mennyt Kirkan keikalle ja keikan jälkeen juttelemaan Kirkan kanssa, niin mitä luulette, olisiko Kirka ollut myös Jammulle yhtä ystävällinen kuin muillekin keikoilla kävijöille vai olisiko hän tehnyt Jammun kohdalla asiassa poikkeuksen? Olisiko esimerkiksi ollut Jammua kohtaan tyly ja vihamielinen tai kiusaantunut nähtyään Jammun? Vai olisiko hän sanonut kylmästi Jammulle:"Olet paha" tai että "Älä häiritse."
Mitä luulette? Kirka oli ystävällinen kaikille, mutta olisiko ollut Jammulle? Kirka tiesi sen mitä Jammu oli tehnyt ja lapsirakkaana miehenä oli varmasti tapauksesta järkyttynyt.
Kommentit (13)
Juu, olen sairas, mutta en todellakaan ole tehnyt enkä aiokaan tehdä mitään semmosta mitä Jammu teki. Minun on vaikea hahmottaa tilanteita jos ne ei ole minulle tuttuja. Mietin paljon erilaisia asioita, myös järkyttäviäkin asioita, kuten tätä aihetta mikä tässä on. Ainut hyvä ja minulle riittävä vastaus tässä viestiketjussa oli se, kun joku vastasi asiallisesti että todennäköisesti Kirka olisi elämänkokemuksensa perusteella pystynyt suhtautumaan Jammuun kuin keneen tahansa. Kiitos tuosta vastauksesta, nyt ei ole enää tarvetta tätä pohtia koska tuo vastaus oli tyhjentävä.
Kysyin asiaa siksi kun minun on vaikea ymmärtää ja hahmottaa asioita oikeissa mittasuhteissa ja realistisesti tarkastella asioitten suhteita toisiinsa. Saatan pohtia jotakin todella kummallistakin asiaa ja kysellä siitä. Tarvitsen siihen silloin asiallisen vastauksen, en mitään ivaa enkä irvailua kuten useimmilta tässä viestiketjussa sain. Enkä varsinkaan kysymystä "oot aika sairas, ap?" tiedän että kyllä olen aika sairas. Se on totta. Mutta kukaan järkevä ihminen ei irvaile toisen sairaudella.
Käyttäydyn asiallisesti ja puhun asiallisesti jos joku johon minulle on päässyt kehittymään turvallinen ja luottamuksellinen yhteistyö, voi minua neuvoa ja opastaa. muun muassa terveyskeskuslääkäri ja sairauteeni erikoistunut psykologi ja jotkut sairaanhoitajat ovat olleet tämmöisiä minun ongelmaan asiallisesti suhtautuvia ihmisiä.
Anteeksi jos loukkasin teidän tunteitani kysymällä näin omituisen kysymyksen, luultavasti tämä palsta ei ole oikea osoite tällaisille koska tämä on vauvapalsta ja te äidit olette vasta saaneet vauvan ja teillä hormonit hyrrää miten sattuu ja olette väsyneitä ettekä juuri muuhun jaksa paneutua kuin vauvaanne ainoastaan.
Olen esittänyt samantyyppisiä kysymyksiä myös kaksplussan, meidänperhe-lehden nettisivuilla ja lemmikkifoorumeilla ja noissa on ollut asiallisemmat vastaukset. ehkä se johtuu siitä kun heillä ei ole vauvaa eikä yövalvomisia eikä koliikki-itkujen hyssyttelyjä nyt arjessa, vaan heillä on joko isommat lapset tai ei lapsia ollenkaan vaan jotakin lemmikkieläimiä.
Vaikka en olekaan sillä tavoin sairas kuin miten oli Jammu, niin minua mietityttää sen takia tuollainen Jammuun ja Kirkaan liittyvä asia kun olin vuonna 2012 hoidossa kirurgian vuodeosastolla ja siellä hoitajat suhtautuivat minuun tympeästi ilman mitään sellaista syytä jonka minä kykenisin ymmärtämään syyksi suhtautua siten. En ole tappanut, en ole varastanut, en tee tuhopolttoja, en ole ihmissyöjä, en pidä tapanani tappaa edes eläimiäkään. en ole varastanut edes rahaa enkä muutakaan tavaraakaan ole varastanut. Silti oli tympeä asenne. Odotin pääseväni kipeänä lepäämään ja saamaan hellyyttä ja hoivaa osakseni. Se on kai jokaisen osastolle joutuvan toive tai oletus. Mutta minulle oltiin rakkaudettomia, sydämettömiä ja myrtsejä vaikka en edes tajua miksi voisi olla kun en tiedä tehneeni mitään pahaa. Sen virheen tein elämässäni että yksin ja ilman ohjausta menin puhumaan vaikeita ja raskaita asioita eräälle sairaalan työntekijälle ja otin jopa hänen omaisiin yhteyttä ja haukuin hänen miestään miehen musiikkimaun vuoksi vuonna 2012 tai 2011. Mutta kun minua neuvottiin ja ohjattiin siinä, että semmoinen ei ole sopivaa, niin muutin käytökseni. En tajunnut tuota asiaa ilman apua. Mutta kun sain apua niin tajusin. Minusta olisi niitten hoitajien pitänyt antaa minulle anteeksi. kun en kuitenkaan heidän ukkoihinsa puuttunut vaan sen ylilääkärin ukkoon.
Tuon yllämainitun perusteella nykyään ymmärrän hyvin myös sen, miksi kaikki eivät antaisi minun hoitaa vauvaansa ainakaan yksin mutta jonkun kanssa yhdessä kyllä.
Ja tuon tyyppiset shokeeraavat aiheeet luultavasti järkyttävät nuoria äitejä jotka ovat huolissaan jo lapsestaan niin ehkä en osaa tarpeeksi hienotunteisesti huomioida heitä sillä tavoin kuin pitäs.
Varmaan Kirka olisi elämänkokemuksensa perusteella osannut suhtautua jammuun kuin kehen tahansa ihmiseen, myötätuntoisesti ja armeliaasti, kuitenkin tiukan jämptisti, että ei olisi antanut vongata keikalla mahdollisesti olevia pikkutyttöjä.
Ei hitto, tää on vielä hämärämpi miete kuin se, että onko kukaan ikinä hukkunut suohon :D
Aatelkaa, jos sielunvaellus on totta ja Jammu ja kirka on syntyneet jo uudelleen. Johonkin vauva-av aktiivin perheeseen.
Sä olet aika sairas ap?