Onko ketään joka käy töissä toisella paikkakunnalla ilman työterveyshuoltoa?
Olen sanonut pomolle, että pitäisi olla, mutta hän sanoi, ettei niin pienessä firmassa tarvitse. Siitä tuli jopa radiossa kerran, kun se oli meillä auki, mutta ei ollut kuulevinaan. Mulla on ongelma, kun en ehdi oman paikkakunnan terveyskeskukseen kuin lomilla ja sinne on vaikea päästä ei-kiireellisissä asioissa. Yksityiselle voisi mennä, mutta kun menee rahaa noihin matkoihin. Työnantajassani tämä on matkan ilsäksi lähes ainoa vika ja tykkään työstäni, joten en halua vaihtaa. En voi juuri nyt muuttaakaan, myöhemmin vasta.
Kommentit (23)
Itse asun työpaikkani naapurikunnassa eikä työnantajalla ole työterveyshuoltoa. Taannoin työtapaturman satuttua menin oman kotikuntani tk:hon hoidettavaksi. Saikkulaput haen myös oman paikkakuntani tk:sta. Niihin ei ole tarvinnut edes aikaa varata vaan sh on kirjoittanut ne ajanvarauksessa.
Aiemmalla työnantajallani oli työterveyshuolto, mutta se oli paljon ruuhkaisempi kuin kunnan tk, joten kävin pääsääntöisesti silloinkin tk:ssa asioimassa.
Voihan työtapaturman toki hoitaa julkisellakin puolelle (tk, sairaala), mutta työnantajan lakisääteinen tapaturmavakuutus kyllä korvaa hoidon yksityisellä puolellakin.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 16:28"]
Itse asun työpaikkani naapurikunnassa eikä työnantajalla ole työterveyshuoltoa. Taannoin työtapaturman satuttua menin oman kotikuntani tk:hon hoidettavaksi. Saikkulaput haen myös oman paikkakuntani tk:sta. Niihin ei ole tarvinnut edes aikaa varata vaan sh on kirjoittanut ne ajanvarauksessa.
Aiemmalla työnantajallani oli työterveyshuolto, mutta se oli paljon ruuhkaisempi kuin kunnan tk, joten kävin pääsääntöisesti silloinkin tk:ssa asioimassa.
[/quote]
Mutta entäpä työpisteen ergonomia? Onko työnantajalla velvollisuus hoitaa se kuntoon?