Luin mieheni facebook viestejä
Luin mieheni facebook-viestejä. Tuli ilmi, että tämä oli kertonut eräälle kaverilleen pettäneensä minua erään naisen kanssa tässä kolme viikkoa sitten, kun oli ollut ryyppäämässä ja minä olin ollut kotona lapsen kanssa. Katui kuulemma syvästi tekoaan. Mies ei ole kuitenkaan minulle kertonut tästä syrjähypystä mitään ja asia loukkaa niin julmetusti. Pistää vihaksi, vaikka kuinka katuisikin tekoaan! Erota en haluaisi, mutta haluaisin selvittää asian.
Vertaistukea, kokemuksia, vinkkejä kiitos. Ajatukset on sekaisin.
Kommentit (39)
Hän on aikaisemminkin ollut epärehellinen, viestitellyt muiden naisten kanssa (myöntänyt sen suoraan minulle), mutta ei koskaan tehnyt mitään.
Kuulin ystävältäni hänen olleen toisella paikkakunnalla, vaikka muuta minulle väitti (ja väittää edelleen). Epäilykseni heräsivät ja kun mieheni oli unohtanut facebookinsa auki, en voinut vastustaa kiusausta ja totuus paljastui.
En haluaisi kuulla kuitenkaan nyt minkäänsortin moralisointia siitä, että olen lukenut viestejä, vaan vertaistukea ja neuvoja siitä, kuinka voisin ottaa asian puheeksi mieheni kanssa.
Jos vaikka kerrot, että olet kuullut hänen olevan silloin muualla kuin missä itse kertoi olevansa, siitä varmaan se lähtee?
Sen verran nyt kommentoin, että jos päästät miehesi helpolla ja kerrot heti aluksi, ettet halua erota vaan vain "selvittää" asian, niin hänhän kokee päässeensä kuin koira veräjästä ja hänellä on matala kynnys pettää uudelleenkin.
Itse en ala neuvomaan, mitä sinun pitäisi tehdä, enkä ajattele niin, että kaikkien petettyjen pitäisi ehdottomasti erota. Pettäminen on kuitenkin vakava paikka, joka koettelee luottamusta. Jonkin on liitossanne ja miehessäsi muututtava, jotta se voisi jatkua ilman, että sinä joudut kynnysmatoksi.
Silloin kun kuulin siitä, että hän on ollut muualla otin asian puheeksi, mutta hän keksi vain lisää valheita väittäen minun ystäväni valehdelleen. Lisäksi hän puhui erään vanhan ystävänsä mukaan juoneen siten, että mieheni olisi ollut muka vain tällä kyseisellä kaverilla yötä ja tämä kaverihan tietenkin puolustaa miestäni, vaikka myös tietää totuuden syrjähypystä.
Vaikeaa.
Minulla on ollut vähän sama tilanne. En fb-viestejä tai tekstiviestejä lukenut, mutta miehen käytös oli normaalista poikkeavaa. Kautta rantain sitten kertoi olleensa pariin kertaan jonkun naisen kanssa jossakin. Paljasti ärsyttävästi vain tällaisen pienen tiedon murusen, en tiedä missä ovat olleet, mitä tehneet ja kuinka usein näin on käynyt. Mies sulkeutui ihan kokonaan, kun yritin kysellä enemmän.
Ensin olin raivoissani, sillä tiesin edes jotakin tapahtuneen, oli se sitten kuinka isoa tai pientä tahansa. Rauhoituttuani rupesin kuitenkin pikku hiljaa ajattelemaan, että kaikkein suurin petos minulle tässä kaikessa oli se, että mies ei voinut heti alkujaan olla rehellinen. Ja minä ylireagoinnillani saatoin ajaa miehen sulkeutumaan yhä enemmän. Nyt en edes välitä mitä on tapahtunut, tämä juttu on ollutta ja mennyttä. Tulevaisuutta ajatellen vaadin kuitenkin, ettei tällaista enää ikinä tapahdu ja että mies on rehellinen kun sitä pyydän. Seuraavaa samanlaista kertaa en nimittäin enää salli.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 14:36"]
Silloin kun kuulin siitä, että hän on ollut muualla otin asian puheeksi, mutta hän keksi vain lisää valheita väittäen minun ystäväni valehdelleen. Lisäksi hän puhui erään vanhan ystävänsä mukaan juoneen siten, että mieheni olisi ollut muka vain tällä kyseisellä kaverilla yötä ja tämä kaverihan tietenkin puolustaa miestäni, vaikka myös tietää totuuden syrjähypystä.
Vaikeaa.
[/quote]
Haluat siis, että miehesi olisi sinulle rehellinen? Kai sitten myös itsekin olet rehellinen ja kerrot, miten sait asiasta tietää?
Joo, rohkeasti vaan eteenpäin, eli kerro, että luit ne viestit ja haluat nyt jutella tästä enemmän.
Mä vastaavassa tilanteessa päätin, että nyt ratkasee se, että onko mies minulle rehellinen NYT. Eli sanoin miehelle että meidän suhteen tulevaisuus riippuu nyt siitä, oletko minulle rehellinen nyt vai et, jos olet, suhde jatkuu ja yritetään selvittää ongelmat, jos et, se on ehdoton ero. Ja sitten kysyin onko pettänyt. Mies valehteli että ei (mulla siis oli tuossa tilanteessa yhtä varmat todisteet kun ap:llakin, eli olin 100% varma että mies on pettänyt, ja tein sen myös miehelle selväksi, että tiedän, ja nyt selvitetään vain sitä onko hän rehellinen edes nyt kun tiedän jo totuuden). Mies oli tyhmä, ei edes ajatellut vaan valehteli automaattisesti että ei ole pettänyt. Mun ei tarvinnut edes miettiä vaan erottiin saman tien. Jos mies kerta ei halua olla rehellinen ja selvittää asiaa, vaan mielummin eroaa sen jälkeen kun olen ihan suoraan asiantilan kertonut, niin ei kai siinä muutakaan voi. Seuraavana päivänä sitten tuli "avautumaan" ja "kertomaan totuutta" kun huomasi että se mun erouhkaus olikin totta. Totesin, että liian myöhäistä, mä sanoin jo eilen että se on oltava rehellinen juuri sillä hetkellä, että edes harkitsen luottamuksen palauttamista, ei niin että tullaan seuraavana päivänä kun on kokeiltu valehdella ja valehdella ja valehdella ensin.
Kiitoksia kaikista viesteistä! Jospa minun täytyy sitten ottaa härkää sarvista kiinni ja nostaa kissa pöydälle.
Minäkin sanoisin suoraan, että luin viestit koska epäilin ja epäilys näköjään kannatti. Jos mies suuttuu viestien lukemisesta, niin tiedät ettei kadu pätkääkään ja yrittää kääntää koko jutun sinua vastaan. Tosi unelmamies sinulla, otan osaa.
Kannattaa sanoa suoraan, että fb oli auki, etkä vaan pystynyt olemaan lukematta viestejä. Niin tein itsekin, kun täysin omaa moraalikäsitystäni vastaan luin mieheni viestit ja minun oli pakko keskustella muutamasta niissä esiin tulleesta asiasta. Viestien lukeminen on oikeasti törkeää yksityisyyden rikkomista, mutta kuitenkin jollain tapaa inhimillistä, ja tehty mikä tehty. Itse sain anteeksi ja asiat selvitettiin.
Keskustelette pettämisasiasta erikseen, ja tuosta sinun viestintäsalaisuuden rikkomisestasi erikseen. Molemmat on varmaan syytä puida aika huolella läpi, jos mielii suhdetta vielä jatkaa.
Itse asiassa juuri tätä minä pelkäänkin, että hän kääntäisi asian minua vastaan. Olen aikaisemminkin suuttunut hänelle epärehellisyydestä ja siitä, että on viestitellyt naisten kanssa, mutta hän suuttuikin sitten minulle siitä että tiesin totuuden ja kertoi kavereilleen kuinka "hullu ämmä" olen, koska miehessänihän ei ole mitään vikaa.
Jotenkin tuntuu että tekee mies kummin vaan niin se on silti väärin: kertoo tai ei niin lopputulos on tuo. Tottakai pettämisen jälkeen toinen on loukkaantunut ja kestää ennenkö tilanne normalisoituu. Mutta puheväliä teillä ei ole, niin ihmettelen mikä teidän suhteen kunto kokonaisuudessaankaan on?
Kannattaa muistaa että omasta käytöksestäsi myös olet ollut epärehellinen ja lukenut toisen yksityisiä viestejä.
Teidän suhde on mitä te jatkuvasti teette toisillenne ja millaisia ihmisiä olette. Ei vaan se että toinen petti sinua vaan myös se millainen sinä olet ja millaisia olette toisillenne.
Miksi mies ei kerro sinulle? Kannattaa mennä itseensäkin. Sinun syy ei ole se mitä mies tekee, se on hänen tekonsa mutta parisuhde ja puheväli on mitä se on.
Minä en ymmärrä miksi kysyt miten puhuisit asiasta: Olet epäillyt miestä ja hän on jättänyt Facen auki jonka olet penkonut ja siinä asia selvisi. Ei ehkä paras mahdollinen tilanne mutta se on tuo mitä teillä on parisuhteen laatu; epäilystä ja pettämistä. Puolin ja toisin teette tyhmyyksiä.
Sanot miten homma eteni, tiedät että hän petti koska luit sen juttuja ja sitten päätätte miten suhde jatkuu. Jos ette osaa puhua vieläkään (ei siis se että sinä syytät) vaan menet myös itseesi ja kuuntelet mitä mies sinulle puhuu ja miksi hän ei ole puhunut. Ilman puheyhteyttä teillä parisuhde on kurjan tyhjä.
Minä en ymmärrä miksi sitten jatkaa suhdetta jos te ette voi (puolin tai toisin) olla avoimia ja tiedä missä suhteessa mennään. Koska luottamusta ei saa ilmaisena vaan se pitää ansaita. Tämä siis ei päde siihen että mies petti vaan se miksi mies ei sinulle siitä voi puhua. Siihen saattaa olla syy siinä että sinulle ei voi olla rehellinen..
Kai toi viestejen lukeminen riippuu ihan suhteestakin. Meillä kyllä on suhteessa kaikki niin avointa, että voidaan lukea toistemme fb-keskustelut, ja tekstarit ja kaikki ihan huolettomasti, ei ole ikinä tullut mieleenkään että siinä olisi jotain väärää. Puhelimet on vähän niinkun yhteisiä, vaikka toki virallisesti omia onkin, feispuukissa sama juttu.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 14:55"]
Itse asiassa juuri tätä minä pelkäänkin, että hän kääntäisi asian minua vastaan. Olen aikaisemminkin suuttunut hänelle epärehellisyydestä ja siitä, että on viestitellyt naisten kanssa, mutta hän suuttuikin sitten minulle siitä että tiesin totuuden ja kertoi kavereilleen kuinka "hullu ämmä" olen, koska miehessänihän ei ole mitään vikaa.
[/quote]
Se kutsuus sinua hulluksi -sen jälkeen kun on tullut paljastetuksi? Ettekä te mitenkään sopineet tuota hänen käytöstään jo silloin?
Minusta teidän parisuhde onkin todella kurjalla pohjalla. En lähtisi enää edes puhumaan jos tuollaista on jo pohjalla.
Lähdet jo tänään tuollasesta suhteesta. Ei tule muuttumaan tilanne.
15
Jätä se, ja kerrot että olet saanut kuulla että petti sinua. Etkä kerro mitä kautta.
Meillä on hyvät puhevälit ja olemme läheisiä, viihdymme toistemme seurassa. Läheisyyttä ja seksiäkin meillä on hyvin ja me molemmat olemme tyytyväisiä ja onnellisia. Juuri siksi pettäminen tulikin yllätyksenä.
Mutta miehelläni on aikaisemmissakin suhteissa ollut uskollisuuden kanssa ongelmia. Hän on entinen "naistenmies" jolla on ollut naisia joka sormelle ja tämä on vasta toinen hänen vakava suhteensa. Olemme olleet yhdessä 7 vuotta.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 15:11"]
Mutta miehelläni on aikaisemmissakin suhteissa ollut uskollisuuden kanssa ongelmia. Hän on entinen "naistenmies" jolla on ollut naisia joka sormelle ja tämä on vasta toinen hänen vakava suhteensa. Olemme olleet yhdessä 7 vuotta.
[/quote]
Once a ladykiller, always a ladykiller. Ei kantsi solmia virallista suhdetta moiseen tyyppiin, sillä eivät ne ikinä lopeta. Sorry vaan.
17, ap haluaa selvitäää tuon jutun, miten vain häipyminen olisi sitä?
OT, miksi luit? Oletko ennenkin lueskellut miehesi viestejä? Eli oletko epäillyt tai suorastaan odottanut, että pettää?