Katumaasturi ja erityisesti hummeri on nolo
Nauran aina partaani kun näen jonkun ajavan katumaasturilla. Katumaasturit on nykyään enemmän egonjatke kun todellinen hyödyke. Maasto-ominaisuudet on olemattomat. Kuormaa saa sisään autoon yllättävän vähän eikä kovin painavia peräkärryjä saa luvallisesti vedettyä. Mitä pahinta, katumaasturilla joutuu kuolemaan johtavaan onnettomuuteen paljon todennäköisemmin kun henkilöautolla.
Totisesti, katumaasturi on enemmän egonjatke kun mitään muuta.
Kommentit (59)
Maasturit on ihania. Talvella ihan yliveto on nelivetoinen. Ottaisin milloin vaan. On muuten kolarissa turvallisempi kuin pieni tönö. Meidän Laguna meni lunastukseen ja vastapuolen Volvo maasturiin tuli pieni lommo. Kolari oli vastapuolen syy. Joskus meille tulee maasturi.
Volvon katumaasturi on komia ja jyhkeä. Sekä kallis. Onnea niille jotka omistavat niin ihanan auton ja mustana tietenkin. Musta Hummeri kelpaisi. Hondan maasturi myös kelpaisi. Uusi Landrover on punaisena ja uutena ihana. Tuntuuhan ne ihan hepposilta, kun niiden sisällä istuu. Kolarissa pienempi jää isomman alle. Se pitäisi AP: n tajuta vai oletko AP niin tyhmä? Hauska kuvitella, kun AP ajaa tönöllään ja nauraa partaansa, kun sen ohi ajaa uusi Volvon maasturi. Meillä ei ole maasturiin varaa, mutta kyllä kelpaisi.
Landrover ei kylläkään ole katumaasturi, vaan ihan oikea maasturi.. ja tässä ketjussa on muutenkin niin monia naurettavia asiavirheitä, että hyvät naurut tästä saa.
Kyllä se on parempi paikallisbussissa matkustella mamujen kanssa.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 11:38"]
[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 10:41"]
"Kyllä meidän katumasturissa on jatkuva neliveto." ja "Lisäksi voit kytkeä tarvittaessa vetävyyttä on/off tarpeen mukaan."
Ei taida kirjoittaja olla ihan penaalin terävimpiä kyniä?
"jonka reipas sivutuuli voi vaikka nakata nutulleen tai pöpelikköön"
Tuuli kaataa auton? Vedoten edelliseen...
Miten turvallista on mitäkin vetää ratkaisee loppujen lopuksi vetoauton massa ja moottorin teho sekä ennenkaikkea kuljettajan ajotapa. Siihen ei yleensä tarvitse katumaasturin ominaisuuksia.
[/quote]
OT, mutta ,mä olen nähnyt Espanjassa motarilla, miten reipas sivutuuli tarttui vetoautoon ja asuntovaunuun ja heitti yhdistelmän 180 astetta ympäri niin että se päätyi kyljelleen keula tulosuuntaan ja siinä oli aika monen kymmenen auton ketjukolari lähellä.
Nykyaikaisissa nelivetoautoissa voidaan ohjata vetosuhdetta tarpeen mukaan. Kannattaa tutustua eri tekniikoihin ennen ennen kuin rupeaa etsimään muumeja penaalista.
[/quote]
No aika harva niitä paskahuusseja vetää perässään tuolla maantiellä...
Onneksi minulla on oikea maasturi, niin ei sen enempää tarvitse osallistua tähän keskusteluun =D.
Happamia, sanoi ap pihlajanmarjoista...
Voi, voi, mulla on nyt menossa neljäs katumaasturi. Ei ole minkään jatke, ihan vaan tykkään ajaa sellaisella pisteestä A pisteeseen B.
Saat ap. ajaa ihan rauhassa sellaisella autolla kuin haluat, kunhan et aja sillä kolaria minun kanssani.
Miehelläni on henkilöauto, kun tykkää ajella sillä, elämä on valintoja.
Katkarapuja naurattaa, kun toiset ajavat hummerilla.
Turvallisempi sinulle... vaarallisempi sille tavalliselle kopperolle jonka kanssa olet kolarin ajatellut ajaa...
[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 15:18"]
Maasturit on ihania. Talvella ihan yliveto on nelivetoinen. Ottaisin milloin vaan. On muuten kolarissa turvallisempi kuin pieni tönö. Meidän Laguna meni lunastukseen ja vastapuolen Volvo maasturiin tuli pieni lommo. Kolari oli vastapuolen syy. Joskus meille tulee maasturi.
[/quote]
Jaa... mitä vikaa on matkustella julkisilla? En tiedä mistä mamuista puhut mutta meillä käytetään paljon paikallisia ja julkisia kun ei tarvii kuumotella milloin laittaa auton parkkiin kun on perillä.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 16:17"]
Kyllä se on parempi paikallisbussissa matkustella mamujen kanssa.
[/quote]
Ja tuo on se perimmäinen ongelma. Katumaasturi on kopperoa vaarallisempi koska kolarissa vastapuoli on niin heikoilla. Ettekö sitä käsitä?
[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 15:31"]
Kolarissa pienempi jää isomman alle.
[/quote]
Joo, käsitän. Eli siis minunkin pitäisi ajaa turvattomammalla kopperolla - jotta se olisi vastapuolelle turvallisempi?
No jo on logiikka. Kiitos, jatkan maasturillani ajamista.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 01:33"]
Ja tuo on se perimmäinen ongelma. Katumaasturi on kopperoa vaarallisempi koska kolarissa vastapuoli on niin heikoilla. Ettekö sitä käsitä?
[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 15:31"]
Kolarissa pienempi jää isomman alle.
[/quote]
[/quote]
Mikä helvetti teitä ihmisiä vaivaa? Tappelette jostain autoista? Jokainen ajakoon millä haluaa ja mihin on varaa. Sillai joutuu itsekin tekemään. Hienoa jos jollain menny niin hyvin et on varaa sijoittaa kalliimpaankin. Itse ajan autoa ainakin 100000km vuodessa ja pakko sanoa, että nämä "egon jatkeet" vaan tarjoaa paremman kyydin ja jo citymaasturinkin nelivetosysteemi vähän paremman maavaransa kanssa parantaa etenemistä siinä 20cm syvässä lumessa. Kaikki me ei asuta kaupungissa hyvin hoidettujen teiden varsilla tai ajeta vain 10000km vuodessa. Antakaa nyt hyvät ihmiset valittako toisten henkilökohtaisista valinnoistaan. Ostakoon jokainen semmoisen auton kuin kokee tarvitsevansa tai haluavansa. Naurettavimpia on ihmiset jotka piilottaa kateutensa (joka itsessään on täysin turhaa) toisten haukkumisen taakse. Ugh; olen puhunut...***tu kun toisten elämä on vaikeeta...
Niin minäkin ennen ajattelin, mutta kun koeajoin maasturia ni mukaan lähti. En ois ikinä uskonut aiemmin että ostan maasturin. Mutta se on miellyttävämpi ajaa, mukava ajoasento ja sattui vaan olemaan hyvä malli.
Joku äijä yli 20 vuotta vanhalla Mondeolla yritti tänään väen vängällä katumaasturini kyljestä sisään.
Liekö ollut pitkäänkin ilman..?
Yleensä käännetään päätä (onko viereisellä kaistalla auto) ja näytetään vilkkua ennen kuin vaihdetaan kaistaa. Ei kannata yrittää ajaa päälle, jos ei ulottuvuudet riitä.
Itsellä uusi iso Mersun maasturi.
On tilava, mukava ja turvallinen.
Viherpiipertäjien katkeruus on pelkkää plussaa!
Meillä on bmw X5,enkä nää asiassa mitään noloa:)
Mä ajan sillä sillä autolla, mistä mä tykkään.
t katumaasturinainen
C-sarjan mersu ei ole maastoauto