Katumaasturi ja erityisesti hummeri on nolo
Nauran aina partaani kun näen jonkun ajavan katumaasturilla. Katumaasturit on nykyään enemmän egonjatke kun todellinen hyödyke. Maasto-ominaisuudet on olemattomat. Kuormaa saa sisään autoon yllättävän vähän eikä kovin painavia peräkärryjä saa luvallisesti vedettyä. Mitä pahinta, katumaasturilla joutuu kuolemaan johtavaan onnettomuuteen paljon todennäköisemmin kun henkilöautolla.
Totisesti, katumaasturi on enemmän egonjatke kun mitään muuta.
Kommentit (59)
Meille tulee seuraavaksi nelivetokatumaasturi. Mökkimatkoja varten. Välillä tie on sellaisessa kunnossa, ettei muuten pärjää, ja halutaan käydä sielllä joka kelillä.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 11:48"]
[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 11:12"]
[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 10:48"]
Yhtä huvittavia nämä, jotka paheksuvat sitä, että muut hankkivat autonsa egonsa jatkeeksi, kun ne, jotka selittelevät sitä järkisyillä.
Jokainenhan saa hankkia sellaisen auton kuin haluaa, ja totuushan on, että yksi tärkeimpiä auton valintakriteerejä on se, millaisen kuvan ihminen haluaa itsestään antaa. Se nyt vain on olemassaoleva fakta.
Kyllä minäkin pidän vähän säälittävänä sitä, että autolla - tai millään muillakaan tavaroilla - pitää pönkittää omaa itsetuntoa, mutta eihän se ole minun asiani, jos joku niin haluaa tehdä. Todellä säälittäväksi se muuttuu sitten, kun tämä todellinen syy hävettää auton omistajaa itseäänkin niin paljon, että sitä pitää selitellä.
[/quote]
Hah, hah millä vuosikymmenellä sä oikein elät?
Kyllä nykyään tyhmempikin tajuaa, ettei keskivertoperheautoissa ole juurikaan ole eroja.
Lexus-kuskeja ehkä joskus vähän ihmettelen, koska käsittääkseni niissä autoissa ei ole laadukkuuden ja erinomaisen viimeistelyn lisäksi mitään erikoista, mutta ovat todella hintavia.
Ehkä sulla on lähipiirissä sellaisia säälittäviä "mun pippeli pitenee" -perheenisiä, jotka sitten ovat vertailevinaan juuri niitä säälittäviä perheautoja teknisten ominaisuuksien perusteella. Kun oikeasti sillä ei ole paskankaan väliä minkä niistä keskiluokan autoista ottaa, samanlaisia kotteroita ne ovat kaikki.
Itse valitsin työsuhdeauton merkin sen perusteella, että autoliike oli suoraan kadun toisella puolella. Ja hyvä auto oli.
[/quote]
Missähän toisessa todellisuudessa itse elät? Kuvitteletko siis, että tuolla liikenteessä liikkuvat autot on valittu vain perheiden konkreettisten tarpeiden perusteella? Tai no, onhan sekin tarve, kun miettii, mitä naapuri tästä meidän autostamme ajattelee.
Miksi muuten itse valitsit keskiluokan auton? Mikset pienempää?
[/quote] Only in Finland! Kuka hullu nyt ostaisi auton itselleen sen mukaan mita naapuri siita ajattelee?
Only in Finland. Totta totisesti. Huonokuntoiset mökkitiet my ass.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 21:56"]
Jaa... mitä vikaa on matkustella julkisilla? En tiedä mistä mamuista puhut mutta meillä käytetään paljon paikallisia ja julkisia kun ei tarvii kuumotella milloin laittaa auton parkkiin kun on perillä.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 16:17"]
Kyllä se on parempi paikallisbussissa matkustella mamujen kanssa.
[/quote]
[/quote]
Totta, on niin kätevää tulla julkisilla soratien päähän mökin pihaan asti, arkena ja sunnuntaina, kellon ympäri.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 11:12"]
[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 10:48"]
Yhtä huvittavia nämä, jotka paheksuvat sitä, että muut hankkivat autonsa egonsa jatkeeksi, kun ne, jotka selittelevät sitä järkisyillä.
Jokainenhan saa hankkia sellaisen auton kuin haluaa, ja totuushan on, että yksi tärkeimpiä auton valintakriteerejä on se, millaisen kuvan ihminen haluaa itsestään antaa. Se nyt vain on olemassaoleva fakta.
Kyllä minäkin pidän vähän säälittävänä sitä, että autolla - tai millään muillakaan tavaroilla - pitää pönkittää omaa itsetuntoa, mutta eihän se ole minun asiani, jos joku niin haluaa tehdä. Todellä säälittäväksi se muuttuu sitten, kun tämä todellinen syy hävettää auton omistajaa itseäänkin niin paljon, että sitä pitää selitellä.
[/quote]
Hah, hah millä vuosikymmenellä sä oikein elät?
Kyllä nykyään tyhmempikin tajuaa, ettei keskivertoperheautoissa ole juurikaan ole eroja.
Lexus-kuskeja ehkä joskus vähän ihmettelen, koska käsittääkseni niissä autoissa ei ole laadukkuuden ja erinomaisen viimeistelyn lisäksi mitään erikoista, mutta ovat todella hintavia.
Ehkä sulla on lähipiirissä sellaisia säälittäviä "mun pippeli pitenee" -perheenisiä, jotka sitten ovat vertailevinaan juuri niitä säälittäviä perheautoja teknisten ominaisuuksien perusteella. Kun oikeasti sillä ei ole paskankaan väliä minkä niistä keskiluokan autoista ottaa, samanlaisia kotteroita ne ovat kaikki.
Itse valitsin työsuhdeauton merkin sen perusteella, että autoliike oli suoraan kadun toisella puolella. Ja hyvä auto oli.
[/quote]
Tutun Lexuksesta hajosi joku isompi osa, ei nyt jaksa muistaa mikä.. arvatkaas mikä siihen pantiin tilalle: vastaava Toyotan osa, maksoi muutaman kympin asennuksineen.. että niin laadukas auto:) ja siis alkuperäinenkin oli kuulemma Toyotan, eli siinä on kallista vaan se kuori, konepellin alus on samaa kun missä tahansa Corollassa.
Hm... ensinnäkin toyotat ovat tunnetusti kestäviä autoja. Toisekseen, on hyvin yleistä, että autot ovat sukua keskenään, esimerkiksi volkswagenit ja porschet. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että porsche olisi vw tai lexus toyota, eli kyllä siellä merkittäviä eroja on konepellin allakin.
Niin tyypillistä! Hirveä tarve selitellä, kuoppaista mökkitietä ja ettei muka mietitä, mitä muut ajattelee ja että me naureskelijat ollaan vain kateellisia. Kyllähän tuollainen selittelyn tarve kertoo, mistä on kyse...
[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 09:47"]
Minulla myös Volvo XC60, pelkästään partaansa naureskelevien iloksi!
[/quote]
Millainen ajettavuus on verrattuna uudehkoon V70:een? Pirtsakkuus? Kulutus yhdistetty / 100km?
V70 on aika jäykkä kääntymään (isohko kääntösäde), mites XC60?
Volvo XC60, sisätiloiltaan isompi kun E-mersu, tavaratila isompi kun useammissa farmareissa, saa vetää 2000kg perävaunua, häh?
[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 01:03"]
AMK vai D-inssejä? Katsos kun AMK on oltava mahdollista suorittaa liki kehitysvammaisen älykkyysosamäärällä... että tuskin se on merkki muusta kun että on keskiverto...
[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 12:59"]
Automainokset onkin suunnattu tavallisille keskivertoihmisille. Me ollaankin insinöörejä.
[/quote]
[/quote]
95% palstalaisista tai palstalaisten miehistä ei kykenisi edes pikkuinsinööriksi, vaan pitää vedota tunneälyyn ja käytännön järkeen.
Vai niin, täällä maalla tarvitaan maasturiakin, koska teiden hoito on mitä on, metsässäkin pitää käydä ym. Ensi kuussa tulee maasturi meillekin; 50 000 € varattuna siihen.
Aika moni muukin auto on egon jatke. Autokanta olisi aika eri näköinen, jos autot hankittaisiin sen mukaan, mihin sitä oikeasti tarvitaan...
Minulla myös Volvo XC60, pelkästään partaansa naureskelevien iloksi!
samaa mieltä, nolottaa aina jos joskus joudun lainaamaan miehen autoa (Landrover). Hän tosin perustelee sitä sillä, että joutuu vetämään peräkärryä metsäteillä, myös talvisin kun on liukasta, mutta kaipa siihen riittäisi joku muukin nelivetoinen auto....? No, onneksi minulla on oma pikkuautoini, ja sillä me yleensä ajamme työmatka, jos samaa kyytiä menemme.
Hei ap, laitatko linkin tuohon tilastoon, minkä mukaan katumaasturilla todennäköisimmin joutuu kuolemaan johtavaan liikenneonnettomuuteen.
Ap tarkoittaa että katumaasturin alle jäävä kuolee todennäköisemmin... kuljettajalle katumaasturi on pikkuautoa turvallisempi.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 09:55"]
Hei ap, laitatko linkin tuohon tilastoon, minkä mukaan katumaasturilla todennäköisimmin joutuu kuolemaan johtavaan liikenneonnettomuuteen.
[/quote]
Joo, kannattaakin puhua Hummerista samaan aikaan kuin pienten katumaasturien piste-esteeseen törmämisessä tehdystä testistä. 3/4 kolareista on toisenlaisia ja "tavallisissa" törmäyksissä jos vastakkain on maasturi ja kauppakassi, kauppakassi on kyllä se joka kärsii pienemmän koon, massan ja mataluuden takia. Hummer on alun perin sotilaskäyttöön suunniteltu ajoneuvo ja sen maasto-ominaisuudet ovat sen mukaiset. Maavaran säätö, neliveto, luistonesto ym. tekniset ominaisuudet tekevät katumaasturista hyvän ajettavan mökkiteillä ja maastossa, ja siksi se on monelle täysin tarpeellinen. Katumaasturissa on muunneltavat sisätilat, jotka mukautuvat kuljetustarpeiden mukaan ja se pystyy vetämään paremmin ja isompia peräkärryä, traileria ynnä muuta.
>>Maavaran säätö
->saa jälkeenpäin tehtyä autoon kun autoon
>>neliveto
->näennäinen ominaisuus koska ei ole jatkuva, ja pilipalineliveto löytyy kauppakassistakin jos haluaa
>>luistonesto
->vakiona nykyään lähes kaikissa uusissa autoissa
hieno puhua hummerista ja kauppakassista... ihan kun hummeri olisi jollain tavalla fiksumpi ja parempi ostos...
AMK vai D-inssejä? Katsos kun AMK on oltava mahdollista suorittaa liki kehitysvammaisen älykkyysosamäärällä... että tuskin se on merkki muusta kun että on keskiverto...
[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 12:59"]
Automainokset onkin suunnattu tavallisille keskivertoihmisille. Me ollaankin insinöörejä.
[/quote]