Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä miehelle vain tekosyy? (ikäero)

Vierailija
09.06.2013 |

Mies, joka oli alkuun minusta kiinnostunut, sanoi suuren ikäeron olevan syynä, ettei halua aloittaa mitään. Minä olen 24v ja mies 38v.

Voiko tuo olla todellinen syy, kun en kuitenkaan enää teini-ikäinen ole vai onkohan oikea syy se, etten muuten ollut tarpeeksi kiinnostava?

Ja tiedän, että palstalla käy tehtailemassa aloituksia ikäeroon pakkomielteisesti suhtautuva henkilö, mutta en ole hän.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 10:21"]

21. asiat ei ole aina ihan noin mustavalkoisia. Minulla se 15v vanhempi miesystävä ja hän useinkin "häpeää" tai ainakin pohtii sitä mitä muut ajattelevat kun hänellä nuorempi puoliso. Miettii, että ajatteleeko miehen hakevan vain seksiä, "ostaneen" minut rahalla tmv. Eli ei se ikäero aina ihan yksinkertainen juttu ja ylpeydenaihe ole miehenkään kantilta.

[/quote]

niinnojoo, unohdin että itse olen tekemisissä vain omilla aivoillaan ajattelevien fiksujen miesten kanssa heh :)

Vierailija
22/25 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 09:21"]

Elämän kokemus on niin eri. Jos mies on syntynyt 70-luvulla ja nainen on syntynyt siinä 90-luvun vaihteessa niin taustat on jo todella erilaiset (lapsuusaika, nuoruus ym). Kiinnostuksen kohteet on yleensä aika eri. Itse olen ollut itseäni 20v vanhemman miehen kanssa ja siitä ei oikeasti tullut mitään, kun ainoa yhteinen juttu lopulta oli seksi. Nyt minulla on 7v vanhempi mies ja meillä on huomattavasti paljon enemmän keskusteltavaa, tykätään samanlaisista asioista, eikä lapsuuden muistot ole kovin erilaiset, voidaan muistella 90-lukua yms yhdessä ja harrastuksetkin osuu yksiin. Sen takia on yleensä järkevämpi hankkia omanikäistään seuraa.

[/quote]

Kahden ihmisen elämänkokemus on aina erilainen. Se syntyy kokemuksista ja elämästä, ei vuosien määrästä.

Ei tulisi mieleenikään ajatella, että minulle sopisi parhaiten 1960-luvulla syntynyt, nuorena leskeksi jäänyt, suurperheellinen , syövän sairastanut, luovassa työssä oleva jne. ihminen... ei todellkaana. En tahtoisi mahdollisimman paljon itseni kaltaista ihmisä vana ihmistä jakamaaan elämää, joka mahdollisimman paljon muistuttaisi sellaista elämää mitä mahdollisesti eläisin yksin. Mielummin valitsen elämänkumppanin,  jonka kanssa elämä on täydempää ja onnellisempaa kuin yksin.

Minulla on ollut elämässäni kaksi pitkää liittoa. Ensimmäinen kesti 19 vuotta ja oli 7 vuotta itseäni vanhemman miehen kanssa. Olisi varmaan kestänyt pidempäänkin, mutta elämä päätti posi ja puolisoni kuoli yllättäin 39-vuoden iässä.

Jälkimmäisessä liitossani jota nyt takana 10 vuotta olen aviossa itseäni 16 vuotta nuoreman miehen kanssa. Liitto tomii vähintäänkin yhtä hyvin kuin ensimmäinenkin, mutta ehkä se johtuu siitä etten ikinä menisi yhteen kenenkään kanssa "pelkän seksin" vuoksi.

Mitään yhteistä lapsuuttamme emem tosin arjessa muistele vaan kasvatamme omai lapsiamme, harrastamme, matkailemme, teemme töitä jne.

Puheenaiheista ei ole pula.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun avoliitossa itseäni 10 vuotta vanhemman miehen kanssa, iät 20 ja 30. Hyvin sujuu arki, mutta riitatilanteissa mies silloin tällöin ottaa esille ikäni "kun ethän sinä mistään mitään voi tietää" tyylillä. 

Vierailija
24/25 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä toisinpäin ikäero? Nainen noin paljon vanhempi, jos vaikka mies n. 30 ja nainen yli 40? Mielipiteitä?

Vierailija
25/25 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 10:34"]

[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 10:21"]

21. asiat ei ole aina ihan noin mustavalkoisia. Minulla se 15v vanhempi miesystävä ja hän useinkin "häpeää" tai ainakin pohtii sitä mitä muut ajattelevat kun hänellä nuorempi puoliso. Miettii, että ajatteleeko miehen hakevan vain seksiä, "ostaneen" minut rahalla tmv. Eli ei se ikäero aina ihan yksinkertainen juttu ja ylpeydenaihe ole miehenkään kantilta.

[/quote]

niinnojoo, unohdin että itse olen tekemisissä vain omilla aivoillaan ajattelevien fiksujen miesten kanssa heh :)

[/quote]

Hei, mitä omilla aivoillaan ajattelevat fiksut miehet ajattelee suhteista nuorempiin naisiin? En ole ap, mutta samantapaisessa tilanteessa. Onko nelikymppinen mies jo immuuni kaveripiirin mielipiteille? Olipa tai eipä, niin mitä nelikymppiset miehet ajattelevat ikätoveristaan, joka ottaa parikymppisen puolison? Onko se miesten mies joka saa nuorta kissaa, vai "hakee vain seksiä"/"ostanut sen lahjomalla"?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi