Onko työttömän pakko muuttaa omalta kotipaikkakunnalta?
Koska kaupunki ei tarjoa asuntoa ja yksityiset karttaa
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jos asut kelan mielestä liian kalliissa asunnossa niin tulee hakea halvempaa asuntoa kolmesta eri paikasta. mitään rajoituksia ei saa olla ellei ole lääkärintodistusta esim. rollaattorin tarpeesta. kyllä voit joutua muuttamaan vieraaseen paikkaan.
"kyllä voit joutua muuttamaan vieraaseen paikkaan."
Mitähän paskaa oikeen selität :D jos asuu pk-seudulla, kela kirjoittaakin yhtäkkiä hylättyyn toimeentulotukipäätökseen että "voivoi, jos asuisit Kyrvässuolla saisit jopa rahaa"?
et kyllä tiedä asiasta mitään. itse olen hakenut halvempaa asuntoa 4 vuoden ajan joten tiedän mistä puhun. tiesitkö että 100 uutta asuntoa kohti on pääk. seudulla n. 2000-5000 hakijaa? et.
Onko sinulta lakkautettu tuki siksi että et ole muuttanut halvempaan? Siitähän tuossa oli kyse eikä siitä saako halvempaa asuntoa vai ei. t. vielä erimpi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jos asut kelan mielestä liian kalliissa asunnossa niin tulee hakea halvempaa asuntoa kolmesta eri paikasta. mitään rajoituksia ei saa olla ellei ole lääkärintodistusta esim. rollaattorin tarpeesta. kyllä voit joutua muuttamaan vieraaseen paikkaan.
Ei ole kertaakaan 5 vuoden aikana tullut tuollaista vaatimusta. Raja on vain sitä varten, että sillä määritellään, kuinka paljon saa asumistukea. Suomessa käytännössä kaikki saavat maksimin.
imeisesti asut kelan normien mukaisessa asunnossa, ei sitä silloin tarvi muuttaa.
Minä en asu. Koskaan ei ole vaadittu muuttamaan. Maksan ylimenevän osan tt-tuen perusosasta. Ihme myytti tämä, että Kela muka vaatii muutamaan. Ei vaadi. Se vain maksaa tukia tiettyyn rajaan saakka. Saa siis asua vaikka tonnin asunnossa, jos sen jotenkin pystyy tuistaan maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän paskaa oikeen selität :D jos asuu pk-seudulla, kela kirjoittaakin yhtäkkiä hylättyyn toimeentulotukipäätökseen että "voivoi, jos asuisit Kyrvässuolla saisit jopa rahaa"?
et kyllä tiedä asiasta mitään. itse olen hakenut halvempaa asuntoa 4 vuoden ajan joten tiedän mistä puhun. tiesitkö että 100 uutta asuntoa kohti on pääk. seudulla n. 2000-5000 hakijaa? et.
Onko sinulta lakkautettu tuki siksi että et ole muuttanut halvempaan? Siitähän tuossa oli kyse eikä siitä saako halvempaa asuntoa vai ei. t. vielä erimpi
ei ole ainuttakaan halvempaa asuntoa tarjottu joten ei ole tukia menettänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei ole ainuttakaan halvempaa asuntoa tarjottu joten ei ole tukia menettänyt.
...Eli paskaa puhuit alusta asti. Kukaan ei joutunut muuttamaan yhtään mihinkään hevonvitunhikiälle, eikä kadulle.
Tietty kannattaa pitää hakemukset voimassa esim. Helsingin, Espoon ja Vantaan kaupungin asunnoille, mutta ketään ei pakoteta kadulle vaikka vuokra nousisi tähtitieteellisiin lukemiin niinä vuosina kun odottaa (turhaan) sitä asuntotarjoustaan.
Ainakin suuremmilla paikkakunnilla kodittomaksi jääville on tarjolla asuntolapaikkoja, eli sellaiseen ainakin pääset tarvittaessa, jos et itse pysty hankkimaan uutta asuntoa. Periaate toki on, että jokainen normaali ihminen kykenee itselleen asunnon hankkimaan. Pienemmillä paikkakunnilla yleensä järjestetään jonkinlainen asunto, tosin saattavat olla jossain peräkorvessa. Kerropas millä paikkakunnalla asut, niin katsotaan millaisia vaihtoehtoja sieltä löytyy.
imeisesti asut kelan normien mukaisessa asunnossa, ei sitä silloin tarvi muuttaa.