Jos otat taksin yksin, menetkö etu- vai takapenkille?
Kommentit (49)
Aina takapenkille. Yleensä luen tai teen hommia läppärillä tai puhelimella taksimatkan aikana. Monesti myös pidemmällä matkalla kuuntelen OMAA musaa ja rentoudun. Jos tosi lyhyt matka, niin siillon olen vaan. En pidä seurustelusta taksikuskien kanssa, enkä monesti heidän musavalinnoistaan:(. Fiksut ja ammattitaitoiset ymmärtävä heti yskän ja saa olla rauhassa, mutta on niitäkin, jotka kälättäisivät koko matkan. Sen lopetan heti alkuun. Ystävällisesti toki:).
Totta kai taakse. Ei tulis mieleenkään ängetä eteen.
Käytän taksia Tampereella ja yksin matkustaessani istun aina takapenkillä. Jos kuski ehtii oven avaamaan, on se poikkeuksetta ollut myös takaovi.
Mielummin eteen. Rakastan jutustelua. Tuntuupa pahalta kuulla, että periaatteessa "pitäisi" mennä taakse. :(
Käytän taksia Tampereella ja istun siis lähes poikkeuksetta edessä.
Useimmiten juttelemme kuskin kanssa niitä näitä aiheesta kuin aiheesta, sillä täällä tuntuu olevan enimmäkseen mukavia ihmisiä taksikuskeina. Monet matkat ovat taittuneet antoisan keskustelun siivittämänä. Hyvä niin. Helsingin kuskeista ei ole kovin paljon kokemusta. Ilmeisesti myös "rotu" taksisuhareiden keskuudessa on pääkaupunkiseudulla jalostunut hiljaisemmaksi kuin muualla Suomessa. :)
40
Perhana, edellinen 40 on todellisuudessa 30.
Taakse, mun asuinmaassa ei taida olla suotavaa istua edessä (voi olla että ei kuski edes antaisi?)
[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 11:00"]
Tämä taitaa olla enimmäkseen sukupuolisidonnainen asia.
Olen mies ja matkustan aina edessä. Taksia käytän todella paljon, ja kuljettaja avaa lähes poikkeuksetta etuoven.
[/quote]
taidat käyttää taksia muualla kuin Helsingissä? Mä näen toimiston ikkunasta vilkkaan taksitolpan ja lähes poikkeuksetta yksin matkustavat miehetkin istuvat takana. Jos kuski avaa oven, avaa nimenomaan takaoven (monesti kurottavat sisäkautta avaten oven). Etupenkki on monessa taksissa vedetty aivan eteen, jotta takapenkille mahtuu paremmin. Kuski siirtää sitä taakse päin vain, jos kyytiin on tulossa isompi seurue.