Jos otat taksin yksin, menetkö etu- vai takapenkille?
Kommentit (49)
Sama kuin kakkosella, yleensä taakse ja yleensä kuski takaovea jo availeekin valmiiksi. Jos kuski on tuttu, niin eteen.
Takapenkille tietenkin.
Miksi: No niin kuuluu tehdä. Kuski saa ajaa rauhassa ja minä saan istua rauhassa. Käsilaukkuni mahtuu kivasti viereeni.
Etupenkille menisin yksin vain jos olen vaikkapa katkaissut koipeni ja kipsi ei mahtuisi takapenkille hyvin.
Teininä ja nuorena parikymppisenä menin eteen, koska takapenkki tuntui "lasten paikalta". Nyt "oikeasti aikuisena" menen taakse, koska haluan enemmän omaa tilaa ja rauhaa. Jos menee eteen, kuski yleensä höpöttää koko ajan.
Takapenkille, oikeaan reunaan.
Miksi tunkisin vieraan ihmisen viereen? Siitä koettelemuksesta saa "nauttia" esim. bussimatkoilla.
En tinkaa kuljettajalta, omistaako hän auton vai onko hän renkinä. Tieto ei kuulu minulle saati kiinnosta minua.
Vinkki: en juopottele, joten automatkat ovat siistejä.
Tuttu taksikuski sanoi että miehet menevät lähes poikkeuksetta etupenkille, naiset taas suosivat enemmän takapenkkiä.
Taakse. Tuntuisi ihan hölmöltä istua kuskin vieressä kuin joku ystävä. Ja haluan olla rauhassa, en jaksa mitään smalltalkia taksikuski kanssa. Etupenkillä olisi jotenki outoa istua tököttää tuppisuuna.
Ehdottomasti taakse. Haluan etäisyyttä kuskiin.
Taakse.
Mutta kiinnostaisi tietää onko taksikuskeilla vaitiolovelvollisuus?
Eteen. Matkustan autossa aina etupenkillä jos mahdollista, koska kärsin lievästä matkapahoinvoinnista ja muutenkin pidän siitä, että näen esteettä eteeni. Ja kuskin kanssa juttelu on minusta vain hauskaa.
Tää oli hyvä keskustelu! Mulla menee sormi suuhun yksin taksilla ajellessa kun pitäisi päättää istumapaikka. Edessä ei oo hyvä olla kun tuntuu että tunkeudun kuskin alueelle mutta taakse istuuduttua tulee Paris Hilton-olo.
Näiden vastausten perusteella taidan jatkossa uskaltautua rohkeasti sinne takapenkille. Mitäs mieltä kuskit itse ovat? Löytyykö palstalta?
Taakse. Kunnioitan kuskin "toimistoa". Suurin osa kuskeista haluaa,että mennään taakse.
Tuskin tuosta mitään yleistä tutkimusta on tehty :)
Oikeasti taksikuski toivoo (ainakin isännät) että asiakkaita on paljon ja silloin myös etupenkillä istuu joku.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 09:16"]
Taakse. Kunnioitan kuskin "toimistoa". Suurin osa kuskeista haluaa,että mennään taakse.
[/quote]
Ainakin viimeksi istuin etupenkillä
No kyllä Helsingissä ainakin on ollut aina tapa, että taakse. Vain juntit änkeävät eteen. Tämä on sellainen kirjoittamaton sääntö. Etupenkkikin on usein laitettu tosi eteen, noin niin kuin vinkiksi, ei siksi että takana olevalla olisi enemmän tilaa. Asia on tietysti toinen jos takapenkille ei enää mahdu, niin silloin joku menee etupenkille, Ns maksajan paikalle ;D
Yleensä taakse, mutta jos on pitkä juhlapuku päällä, niin sitten etupenkille, koska en halua sulloa helmoja ahtaammassa takapenkissä ruttuun. Yllättävän usein on juhlaillallisia ja edustusreissuja, jossa pitkä puku on tarpeen.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 09:19"]
Tuskin tuosta mitään yleistä tutkimusta on tehty :)
Oikeasti taksikuski toivoo (ainakin isännät) että asiakkaita on paljon ja silloin myös etupenkillä istuu joku.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 09:16"]
[/quote]
[/quote]Ap kysyikin, jos on yksin :) Minulla ei ole sivupersoonia ;)
[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 09:23"]
No kyllä Helsingissä ainakin on ollut aina tapa, että taakse. Vain juntit änkeävät eteen. Tämä on sellainen kirjoittamaton sääntö. Etupenkkikin on usein laitettu tosi eteen, noin niin kuin vinkiksi, ei siksi että takana olevalla olisi enemmän tilaa. Asia on tietysti toinen jos takapenkille ei enää mahdu, niin silloin joku menee etupenkille, Ns maksajan paikalle ;D
[/quote]
Ai, no kiitti vinkistä. T. Juntti kehäkolmosen ulkopuolelta
Taakse tietenkin. Etupenkki on enemmän kuljettajan reviiriä, kun taas takapenkki asiakkaaan puolta selkeästi ja siellä saa olla rauhassa. Maksavana asiakkaana on mukavakin olla rauhassa ja katsella maisemia tai vaikka näprätä kännykkää sen sijaan, että alkaisi jutella kuskin kanssa. Sen sijaan, jos on isompi porukka kyseessä, niin joku toki menee eteenkin, tosin ensin täytetään takapenkki.
Taakse. Se on vain tullut tavaksi. Jos tuttu kuski, eteen. Tässä kaupungissa on pari tuttua kuskia; joskaan ei mitään perheystäviä, mutta sellaisia joille sanotaan päivää ja vaihdetaan pari sanaa kun nähdään.