Miehen lapset raivostuivat raskaudestani (edellinen poistui????)
Siis edellinen keskusteluni aiheesta ilmeisesti poistui? Teen nyt uuden, koska todella kaipaisin tilanteita.
Mutta lyhyesti tilanne uudelleen: Miehellä on kaksi teini-ikäistä lasta, jotka asuvat meidän kanssamme. Olen nyt raskaana ja viikko sitten kerroimme tästä teineille. Teinit kohtelevat minua nyt huonosti, mm. haukkuvat vauvaa parasiitiksi ja vaativat, että pysyn heidän "tieltään" poissa. Esimerkiksi toinen lapsista saattaa vaikkapa kattaa pöydän vain kolmelle ja totaalisesti esimerkiksi ignooraa puheeni ja keskeyttelee :(. On sanonut myös mm. että maha ei saa sitten näkyä, koska häntä ällöttää yms.
Lasten isä on puuttunut käytökseen, mutta tuntuu, että se on vain pahentunut.
Ja edellisessä ketjussa minut haukuttiin ja näille haukkujille tiedoksi: emme tätä vauvaa tekemällä tehneet, tarkoituksena oli laittaa alulle sitten, kun nuorempi lapsi olisi 17-18v. Nyt kuitenkin kävi näin ja enkä halunnut aborttia tehdä sen takia, että vauva sai alkunsa vähän liian aikaisin. Ilmeisesti av:n mukaan lasten vanhemmilla ei ole oikeutta harrastaa seksiä.
Tänään aion puhua miehen kanssa, kun hän tulee kotiin. Jos tilanne ei korjaannu, niin sitten joko lapset tai minä lähden talosta.
Kommentit (675)
Vierailija kirjoitti:
Ottakaa vapaita miehiä.
Oletettavasti mies oli eronnut teinien äidistä = vapaa kun alkoi suhteeseen ap:n kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mies hoitakoon yksin lapsensa. Ap sanoi jo lähtevänsä. Miksi aiheuttaa itselleen ongelmia, kun vähemmällä pääsee.
Mies tekee sen sitten muualla kuin myös ap:n omistamassa talossa. Ja mies toki maksaa elatusmaksuja kun lapsi syntyy. Että miten sen "vähemmällä pääsemisen" sitten ottaa miehen kannalta.
Mites meinaat Ap jaksaa sen oman lapsen kanssa?
Jotenki kun luin tän ketjun läpi, niin tuli tunne, että teineillä voi olla ihan hyvä pointti miks ei halua niitä lapsia sinne taloon. Minkä ikäinen sä Ap olet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät ole naimisissa. Toivottavasti ap on jo pakannut tavaransa. Hänellä ei ole oikeuksia miehen lasten yli.
Myös ap:n lapsi on miehen lapsi. Miksi tämä unohtuu vastaajilta.
Mies voisi ilmoittaa lapsellisille teineilleen, että hän on tulevan vauvan isä tasan saman verran kuin heidänkin.
Jos on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies hoitakoon yksin lapsensa. Ap sanoi jo lähtevänsä. Miksi aiheuttaa itselleen ongelmia, kun vähemmällä pääsee.
Mies tekee sen sitten muualla kuin myös ap:n omistamassa talossa. Ja mies toki maksaa elatusmaksuja kun lapsi syntyy. Että miten sen "vähemmällä pääsemisen" sitten ottaa miehen kannalta.
Mistä te tiedätte Kumpi niitä elatusmaksuja maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ap kasvattaa oman lapsensa niin ettei tästä tule /seilijää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tässä joitakin esimerkkejä teinien kiukutteluista, kun joku niitä halusi. Suurin osa on nuoremman lapsen tekosia.
-Puhuin normaalisti miehen kanssa raskauteen liittyvistä asioista esim. neuvola-ajasta ja sitten teini sanoo, että onko siitä *sensuroitu sana parasiitista koko ajan pakko jauhaa
-Pidin tiukkaa paitaa, jossa näkyi pienesti vatsan kumpu (ei ole vielä iso maha, pieni kumpu vain) ja teini yökkäili sille ja myöhemmin saksi kyseisen paidan
-Teini kattaa pöydän vain kolmelle
-Teini keskeyttää puheeni ja kun isänsä siitä hänelle huomauttaa, lähtee huoneeseensa ja paiskoo ovia
-Keskustelin miehen kanssa vauvan tulevasta huoneesta ja siihen teini tokaisi, että hänen mielestään vauva voisi asua kaivossa
-Aamupalalla söin kaksi omenaa ja siihenkin teini totesi, että parasiitti aiheuttaa vararikon, kun syön niin paljon.Eli tällaista saan kuunnella aina ollessani teinin näköpiirissä. Vanhempi lapsi on paljon kiltimpi eikä oma-aloitteisesti sano tuollaisia, mutta valitettavasti toisinaan lähtee siskonsa juttuihin mukaan.
Enkä oikeasti jaksa kuunnella tuota jatkuvasti. Olemme tosiaan tämän talon hommanneet sillä ajatuksella, että yhteinen lapsi tulee jossain kohtaa, joten vauvalle on jo huone valmiina eli ei tue viemään kummankaan teinin huonetta. ap
No oikeastaan ainut mikä nuista on huolestuttavaa on toi paidan saksiminen. Olisin kyl vääntänyt kaikki muut ihan vitsiksi.
Ihan näin ydinperheessä asuvana niin on meilläkin lapsi paukattanut ovensa aika voimalla kiinni.
Mun mielestä on myös tärkeää, että sillä teinillä on nyt oikeus myös vihan tunteisiin. Sen pitää oppia niitä käsittelemään, mutta ei niitä tarvi mitenkää sulkea pois.
Mä tiedän, että raskaana voi kaikki tuntua vähän raskaalta, mutta nyt mun mielestä sun pitää olla aikuinen. Se on myös iso elämänmuutos niille teineille, ei pelkästään sulle.Ai nii, kun odotin esikoista olin lastensuojelulaitoksessa töissä. Niistä teineistä oli ihan järkkyä, että tulin niin vanhana raskaaksi. :D olin tuolloin 31.
Huhhuijakkaa. Mä ilmoittaisin yksikantaan, että asiasta ei tarvitse pitää ja vihainen saa olla, mutta käyttäytyä pitää. Että, niin kauan kuin asuu mun edes osittain omistamassa talossa, käyttäydytään kunnolla kaikkia kohtaan. Vapaasti voi muuttaa myös toiselle vanhemmalle, jos homma ei miellytä. Seuraavaksi tekisin itse lasun.
En iki kuuna päivänä antaisi omien lasteni käyttäytyä noin miestäni tai isänsä uutta vaimoa kohtaan. Loppuisi ruoka, harrastuskuskaukset ja rahan tulo saman tien. Oma teini haistatteli minulle kerran esiteininä. Tuli viikon kotiaresti saman tien ilman varoitusta. Ei ole haistatellut toiste.
T: Kahden teinin ja yhden bonusteinin vanhempi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ap kasvattaa oman lapsensa niin ettei tästä tule /seilijää.
Ne on teinejä, toi käytös nyt ei vielä osoita mitään kauheaa. Ainut mikä mulla tulee mieleen, että kädet ristiin ettei Ap lapsella ole hurja temperamentti tai ole muuten vilkas. Ymmärtäisin, jos tilanne olisi jatkunut nyt kuukausia, niin alkaisi käymään hermoille, mut viikko. Haloo.
Anna nyt sille teinille aikaa tointua, kyllä se ajan kanssa helpottaa, teineille nyt moni asia aiheuttaa maailman loppu purkauksia, jotka sitten pikkuhiljaa kasvaessa hellittävät. Huomaahan sen isommankin tajunneen olevansa typerä, nuorempi ei ehkä ihan heti tätä pahimassa murrosiän vaiheessa "omaa napaa tujottaessa" tajua, mutta no, teini-ikä on yhdenlainen kasvunvaihe ja se on vaan kestettävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tässä joitakin esimerkkejä teinien kiukutteluista, kun joku niitä halusi. Suurin osa on nuoremman lapsen tekosia.
-Puhuin normaalisti miehen kanssa raskauteen liittyvistä asioista esim. neuvola-ajasta ja sitten teini sanoo, että onko siitä *sensuroitu sana parasiitista koko ajan pakko jauhaa
-Pidin tiukkaa paitaa, jossa näkyi pienesti vatsan kumpu (ei ole vielä iso maha, pieni kumpu vain) ja teini yökkäili sille ja myöhemmin saksi kyseisen paidan
-Teini keskeyttää puheeni ja kun isänsä siitä hänelle huomauttaa, lähtee huoneeseensa ja paiskoo ovia
-Keskustelin miehen kanssa vauvan tulevasta huoneesta ja siihen teini tokaisi, että hänen mielestään vauva voisi asua kaivossa
-Aamupalalla söin kaksi omenaa ja siihenkin teini totesi, että parasiitti aiheuttaa vararikon, kun syön niin paljon.Eli tällaista saan kuunnella aina ollessani teinin näköpiirissä. Vanhempi lapsi on paljon kiltimpi eikä oma-aloitteisesti sano tuollaisia, mutta valitettavasti toisinaan lähtee siskonsa juttuihin mukaan.
Enkä oikeasti jaksa kuunnella tuota jatkuvasti. Olemme tosiaan tämän talon hommanneet sillä ajatuksella, että yhteinen lapsi tulee jossain kohtaa, joten vauvalle on jo huone valmiina eli ei tue viemään kummankaan teinin huonetta. ap
No oikeastaan ainut mikä nuista on huolestuttavaa on toi paidan saksiminen. Olisin kyl vääntänyt kaikki muut ihan vitsiksi.
Ihan näin ydinperheessä asuvana niin on meilläkin lapsi paukattanut ovensa aika voimalla kiinni.
Mun mielestä on myös tärkeää, että sillä teinillä on nyt oikeus myös vihan tunteisiin. Sen pitää oppia niitä käsittelemään, mutta ei niitä tarvi mitenkää sulkea pois.
Mä tiedän, että raskaana voi kaikki tuntua vähän raskaalta, mutta nyt mun mielestä sun pitää olla aikuinen. Se on myös iso elämänmuutos niille teineille, ei pelkästään sulle.Ai nii, kun odotin esikoista olin lastensuojelulaitoksessa töissä. Niistä teineistä oli ihan järkkyä, että tulin niin vanhana raskaaksi. :D olin tuolloin 31.
Huhhuijakkaa. Mä ilmoittaisin yksikantaan, että asiasta ei tarvitse pitää ja vihainen saa olla, mutta käyttäytyä pitää. Että, niin kauan kuin asuu mun edes osittain omistamassa talossa, käyttäydytään kunnolla kaikkia kohtaan. Vapaasti voi muuttaa myös toiselle vanhemmalle, jos homma ei miellytä. Seuraavaksi tekisin itse lasun.
En iki kuuna päivänä antaisi omien lasteni käyttäytyä noin miestäni tai isänsä uutta vaimoa kohtaan. Loppuisi ruoka, harrastuskuskaukset ja rahan tulo saman tien. Oma teini haistatteli minulle kerran esiteininä. Tuli viikon kotiaresti saman tien ilman varoitusta. Ei ole haistatellut toiste.
Että kunnolla turpaan, niin oppii olemaan? Ootpa fiksu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan ap miehelle tämän teineistä, jos sitä tarkoitat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niitä muutkin on niitä lapsia kasvattanut. Myös hyvin eri temperamentillä varustettua. Tää on Suomessa jännä, että auktoriteetti perustuu kiristykseen. Aina.
No onhan meillä toisaalta tosi paljon mielenterveysongelmiakin
Jos nyt päädyn muuttamaan pois, niin muuttaisin varmaankin vuokra-asuntoon siihen asti, että molemmat teinit olisivat muuttaneet omilleen ja sitten muuttaisin takaisin omaan kotiin. Mies kuitenkin on sanonut, että ei halua minun muuttavan pois kotoa, koska haluaa olla osana raskausjutuissa ja myöhemmin sitten vauva-arjessa. Mies soittelee huomenna lasten äidin kanssa ja miettivät, miten olisi syytä edetä. ap
Joo hyvä, lähe vaan. Äläkä ruikuta enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisi olettaa, että jos ap ja mies eroavat, vauva jää äidilleen. Jolloin mies maksaa elatusmaksua omasta lapsestaan tämän äidille.
Vai ajattelitko ap:n maksavan yhteisen lapsen elatuksen kokonaan ja lisäksi maksavan jotakin elatusmaksua miehelle tämän teineistä, joiden vanhempi ap ei edes ole :D
Vierailija kirjoitti:
Teinejä.
Ja se mustasukkaisuus on ihan yleistä perusperheissäkin. Olen viisissäkymmenissä eikä isosisko ole vieläkään päässyt kateudestaan.
Sama täällä! Ja käytös on ottanut aivan sairaita muotoja (ilkeys, manipuloiminen, stalkkaaminen).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niitä muutkin on niitä lapsia kasvattanut. Myös hyvin eri temperamentillä varustettua. Tää on Suomessa jännä, että auktoriteetti perustuu kiristykseen. Aina.
No onhan meillä toisaalta tosi paljon mielenterveysongelmiakin
Kyllä, ja eroperheissä on kiristykseen ihan omat valtit olemassa. Voit vapaasti muuttaa toiselle vanhemmalle, jos homma ei miellytä. Mutta ei perhe ole sitä, että kaikkia miellyttää aina. Tuo on sama kuin parisuhteessa käyttäisi riitatilanteessa eroa aseena. Jos et ala toimia kuten haluan, otan eron! Ymmärrän, että tilannetta ei hyväksy, ja teinit käyttäytyy lapsellisesti. Mutta yhtä lapsellista on tuo "jompi kumpi muuttaa!". Rajat ja rakkautta, ei uhkaamista hylkäämisellä (mistä eroperheen lapsilla luultavasti jo on trauma), niin ei tule niin paljon niitä mielenterveysongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät ole naimisissa. Toivottavasti ap on jo pakannut tavaransa. Hänellä ei ole oikeuksia miehen lasten yli.
Eikö ihmiset lue ennen kuin kommentoivat vai eivätkö he ymmärrä lukemaansa? Hei ensimmäisellä sivulla ap vastaa jonkun kysymykseen, kauanko ovat olleet miehen kanssa "Kuusi vuotta seurustellut, joista neljä saman katon alla ja kohta vuosi naimisissa."
Mitä ap:n oikeuksiin tulee, hänellä on oikeus omaan osuuteensa asunnosta. Ap voi toki pakata tavaransa ja muuttaa, mutta silloin ap myös myy osuutensa talosta, täysin laillisesti tai ostaa miehen ulos. Jos ap ei osta miestä ulos eikä mies ei taloa osta, se myydään ja sieltä muuttavat sekä ap, mies että miehen teinit.
Normaalit ihmiset eivät vain pakkaile tavaroitaan ja muuttele tuosta vain jonnekin, koska heillä on omaisuutena asunto tai osa siitä ja sen mukaan, kuka omistaa, katsotaan kuka muuttaa vai muuttavatko kaikki.
Erittäin hyvä kommentti. Ja yllä olevan kommentin kautta lisäys; jos osituksessa tulee mahdolllisesti kiistaa, kuka jää, niin sillä hetkellä se, jolla asunnon tarve on ilmeisempi ja se, joka kykenee ”majoittamaan” itsenä muualle lähtee. Sen päättää viime kädessä oikeus. Toki väliaikainen ratkaisu silloin, mutta tosiaan, ei kukaan pakkaa ja lähde jättäen omaisuuden toiselle. Tässä ei varmaan teinien mielipiteet paljoa paina.
Erittäin todennäköisesti taloon jäisi ap, koska hän paitsi omistaa puolet, odottaa myös yhteistä lasta eikä hänellä ole paikkaa, minne muuttaa. Teineillä on äiti, joten teinien asuminen ei ole ongelma eivätkä teinit ole jäämässä asunnottomiksi, joten miehen lapsia ei voi käyttää tässä tekosyynä miehen ja teinien jäämiselle asuntoon kunnes se saadaan myytyä.
Vaikka teineillä on äiti, ei tämä ilmeisesti pystyisi teinejä ottamaan luokseen, onhan hänellä muitakin lapsia. Ja varmasti on joku syy, että teinit käyvät äidillään, joka asuu tunnin ajomatkan päässä, vain kerran kuukaudessa.
Erittäin todennäköisesti taloon jäisi ap, koska hän paitsi omistaa puolet, odottaa myös yhteistä lasta eikä hänellä ole paikkaa, minne muuttaa. Teineillä on äiti, joten teinien asuminen ei ole ongelma eivätkä teinit ole jäämässä asunnottomiksi, joten miehen lapsia ei voi käyttää tässä tekosyynä miehen ja teinien jäämiselle asuntoon kunnes se saadaan myytyä.