Miehen lapset raivostuivat raskaudestani (edellinen poistui????)
Siis edellinen keskusteluni aiheesta ilmeisesti poistui? Teen nyt uuden, koska todella kaipaisin tilanteita.
Mutta lyhyesti tilanne uudelleen: Miehellä on kaksi teini-ikäistä lasta, jotka asuvat meidän kanssamme. Olen nyt raskaana ja viikko sitten kerroimme tästä teineille. Teinit kohtelevat minua nyt huonosti, mm. haukkuvat vauvaa parasiitiksi ja vaativat, että pysyn heidän "tieltään" poissa. Esimerkiksi toinen lapsista saattaa vaikkapa kattaa pöydän vain kolmelle ja totaalisesti esimerkiksi ignooraa puheeni ja keskeyttelee :(. On sanonut myös mm. että maha ei saa sitten näkyä, koska häntä ällöttää yms.
Lasten isä on puuttunut käytökseen, mutta tuntuu, että se on vain pahentunut.
Ja edellisessä ketjussa minut haukuttiin ja näille haukkujille tiedoksi: emme tätä vauvaa tekemällä tehneet, tarkoituksena oli laittaa alulle sitten, kun nuorempi lapsi olisi 17-18v. Nyt kuitenkin kävi näin ja enkä halunnut aborttia tehdä sen takia, että vauva sai alkunsa vähän liian aikaisin. Ilmeisesti av:n mukaan lasten vanhemmilla ei ole oikeutta harrastaa seksiä.
Tänään aion puhua miehen kanssa, kun hän tulee kotiin. Jos tilanne ei korjaannu, niin sitten joko lapset tai minä lähden talosta.
Kommentit (675)
Nuorempi teini on siis tyttö. Hänellä itsellään saattaa ottaa lujille muuttua tytöstä naiseksi, oma ulkonäkö, rinnat, lantio, kaikki tilapäisesti hämmentää ja jopa inhottaa. Hän tietää myös että itse aikanaan voi olla raskaana ja saada lapsen ja sekin saattaa hirvittää tuossa vaiheessa nuorta elämää.
Perseily ei silti käy laatuun.
Ja teinit osaa kyllä olla ihan kamalia myös biologiselle äidilleen.
Nimim. Kokemusta on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolisisarukseen olisi varmasti ollut helpompi suhtautua nuorempana, joten ihmettelen, että olette vielä aikoneet lykätä lapsen tekoa myöhemmälle. Ei kukaan hypi sillä tapaa riemusta uusista sisaruksista, jos on itse jo teini-iässä tai peräti täysi-ikäinen. On kyseessä täyssisarus tai puolikas.
Sinänsä harmi, ap:n lapsi ei saa koskaan aitoa sisaruskokemusta, sillä ei tuo tilanne varmastikaan parane ajan myötä. Ap:n miehellä tulee aina olemaan kaksi perhettä: ap ja nuorimmainen sekä vanhemmat lapset.
Hyvä että sinulla on mennyt elämässä kaikki juuri niin kuin haluat ja etukäteen suunnitellun aikataulun mukaan. Uutinen sulle, kaikilla ei mene. Aplla ja miehellä voi olla monta hyvää syytä sille miksi yhteistä lasta ei ole hankittu aiemmin. Esim haluttu varmistaa että yhteiselo sujuu.
Sisaruuskokemuksen takia sun mielestä sisaruksilla ei varmaan saisi olla yli kahta vuotta ikäeroa? Aikataulutitko omat lapsesi tähän maailmaan kuukauden tarkkuudella?
Aikataulutus voi olla mahdotonta, mutta kumppanin voi valita niin, että edellisiä lapsia ei ole sotkemassa parisuhdetta.
T. Eri
Surullista kuultavaa ap kannalta. Oma tarinani ei nyt ihan samanlainen ja miehellä aikuiset lapset ja muuttaneet jo omilleen, mutta haluavat täysin määrätä isänsä elämää. Oltu yhdessä yli 4 vuotta ja omat osoitteet, mutta käytännössä asuttu minun luona, itsellä 2 teiniä asuu vielä kotona. Muutos alkoi n 2 vuotta sitten ja paheni jatkuvasti. Ei juurikaan oltu enää tekemisissä miehen lasten kanssa loppuaikoina. Ei vaikka pyysin käymään yms ja pyysin miestäkin selvittämään, että mikä on tämän muutoksen syynä. No eipä koskaan selvittänyt, valehteli lapsilleen usein olevansa omassa osoitteessaan, vaikka asuimme yhdessä. Viimeisenä vkloppuna nämä aikuiset lapset halusivat palaverin isänsä kanssa ja latelevat isälleen ”.sääntöjä”. Loppui sitten sen vklopun jälkeen meidän yhteinen taival kuin seinään. Ei sanonut tämä mies edes hyvästejä mun teineille, vaikka vaikuttanut yli 4 vuotta heidän elämässään ja asunut kanssamme 3 viimeistä vuotta. Selitystä en ole vieläkään saanut, en hänen lähtöönsä enkä hänen aikuisten lasten käytökseensä. Aika surullista, mutta jos ihminen ei vielä yli 50 vuotiaana kykene määräämään omaa elämäänsä, niin ei hän kykene siihen koskaan. Nyt aikaa kulunut yli 2 kk hänen lähdöstään ja edelleen mies yrittää pitää yhteyttä minuun ja vahtia, ettei vain ”kukaan muu mies” tule hänen reviirilleen... että näinkin voi käydä. Ja miehen aikuiset lapset ovat siis reilusti yli 20 vuotiaita...
Tsemppiä ap ja puhu miehesi kanssa. Hänen tehtävä on pistää omansa ”kuriin” ja saada ymmärtämään, ettet sinä tai heidän tuleva sisaruksensa vähennä isänsä rakkautta heitä kohtaan. Voimia.
Vierailija kirjoitti:
Surullista kuultavaa ap kannalta. Oma tarinani ei nyt ihan samanlainen ja miehellä aikuiset lapset ja muuttaneet jo omilleen, mutta haluavat täysin määrätä isänsä elämää. Oltu yhdessä yli 4 vuotta ja omat osoitteet, mutta käytännössä asuttu minun luona, itsellä 2 teiniä asuu vielä kotona. Muutos alkoi n 2 vuotta sitten ja paheni jatkuvasti. Ei juurikaan oltu enää tekemisissä miehen lasten kanssa loppuaikoina. Ei vaikka pyysin käymään yms ja pyysin miestäkin selvittämään, että mikä on tämän muutoksen syynä. No eipä koskaan selvittänyt, valehteli lapsilleen usein olevansa omassa osoitteessaan, vaikka asuimme yhdessä. Viimeisenä vkloppuna nämä aikuiset lapset halusivat palaverin isänsä kanssa ja latelevat isälleen ”.sääntöjä”. Loppui sitten sen vklopun jälkeen meidän yhteinen taival kuin seinään. Ei sanonut tämä mies edes hyvästejä mun teineille, vaikka vaikuttanut yli 4 vuotta heidän elämässään ja asunut kanssamme 3 viimeistä vuotta. Selitystä en ole vieläkään saanut, en hänen lähtöönsä enkä hänen aikuisten lasten käytökseensä. Aika surullista, mutta jos ihminen ei vielä yli 50 vuotiaana kykene määräämään omaa elämäänsä, niin ei hän kykene siihen koskaan. Nyt aikaa kulunut yli 2 kk hänen lähdöstään ja edelleen mies yrittää pitää yhteyttä minuun ja vahtia, ettei vain ”kukaan muu mies” tule hänen reviirilleen... että näinkin voi käydä. Ja miehen aikuiset lapset ovat siis reilusti yli 20 vuotiaita...
Tsemppiä ap ja puhu miehesi kanssa. Hänen tehtävä on pistää omansa ”kuriin” ja saada ymmärtämään, ettet sinä tai heidän tuleva sisaruksensa vähennä isänsä rakkautta heitä kohtaan. Voimia.
Et kai tuollaiseen mieheen enää yhteyttä pidä tai vastaa hänen yhteydenpitoonsa? Sanoit kai kun vinkui eron jälkeen että sinä haluat miehen, joka päättää elämästään eikä anna lastensa päättää aikuisten parisuhteesta. Haluat kunnon miehen. Ja sen jälkeen kaikki yhteys poikki. Hänen lapsensa päättivät että teidän suhde päättyy ja mies teki niin kuin lapsensa halusivat. Ei todellakaan mitään oikeutta edes ajatella että joku toinen mies tulee hänen reviirilleen. Naurettava ukko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et kai tuollaiseen mieheen enää yhteyttä pidä tai vastaa hänen yhteydenpitoonsa? Sanoit kai kun vinkui eron jälkeen että sinä haluat miehen, joka päättää elämästään eikä anna lastensa päättää aikuisten parisuhteesta. Haluat kunnon miehen. Ja sen jälkeen kaikki yhteys poikki. Hänen lapsensa päättivät että teidän suhde päättyy ja mies teki niin kuin lapsensa halusivat. Ei todellakaan mitään oikeutta edes ajatella että joku toinen mies tulee hänen reviirilleen. Naurettava ukko.
Juu, en vastaa enää. Tänäänkin tuli ensin viestiä, että hän soittaa ja soittoihin en myöskään enää vastaa. Ihan samaa mieltä olen kanssasi. Ehkäpä alkuun yritin saada käymään vielä, jotta omat teinit olisi saaneet puhua ja hän heille sanoa edes jotain. Ei sekään sitten onnistunut; kahteen kertaan lupasi ja kummallakin kerralla tekstiviestillä perui n tunnin varoajalla. Toisesta kerrasta tiedän, että avoliitossa asuva aikuinen tytär halusi juuri tuolloin isänsä mukaan lääkärikäynnille. Että näin, kuuli, että olisi tullut vielä meillä käymään. Tällaisiakin ”miehiä” siis on ja itseni piti se sitten myös kokea. Ehkäpä opetuksena tosiaan se, etteivät lapset, olivat aikuisia tai alaikäisiä voi terrorisoida kahden aikuisen parisuhdetta.
Toivottavasti ap mies ymmärtää keskustella asian teiniensä kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä lähdet, jos joku lähtee. Teini-ikäisiäkään lapsia ei ajeta kotoaan siksi, ettet tule heidän kanssaan toimeen.
Eli teini-ikäiset saa perseillä miten haluaa vaikka voisivat mennä asuamaan toiselle vanhemmalleen? Kyllä mä laittaisin ne apinat pihalle!
Entä jos asunto on niiden teinien isän, silloin ei ap:lla ole isommin sanomista siihen, kuka siellä asuu.
Ei muuten pidä paikkaansa. Avioero laitettaessa vireille, viimekädessä oikeus päättää sen, kumpi asuntoa sillä hetkellä enemmän tarvitsee. Omistussuhteella ei ole siinä vaiheessa merkitystä. Toki ratkaisu on väliaikainen.
Eivät ole naimisissa. Toivottavasti ap on jo pakannut tavaransa. Hänellä ei ole oikeuksia miehen lasten yli.
Vierailija kirjoitti:
Eivät ole naimisissa. Toivottavasti ap on jo pakannut tavaransa. Hänellä ei ole oikeuksia miehen lasten yli.
Myös ap:n lapsi on miehen lapsi. Miksi tämä unohtuu vastaajilta.
Vierailija kirjoitti:
Olipa ilkeämielinen kommentti. En usko, että tunnet edes ap. Ap älä välitä, tällaiset voivat hankkia oman elämän vauvapalstan sijaan.
Ja sinulle kommentoija; Ei muuten pidä paikkaansa. Avioero laitettaessa vireille, viimekädessä oikeus päättää sen, kumpi asuntoa sillä hetkellä enemmän tarvitsee. Omistussuhteella ei ole siinä vaiheessa merkitystä. Toki ratkaisu on väliaikainen.
Kannattanee hankkia tietoa ennen kommentointia. Yli 10 vuotta sitten laki muutettiin ja avoliitto rinnastetaan avioliittoon, sen ollessa pidempi. Tässä tapauksessa siis yli 4 vuotta. Oikeus punnitsee kahden aikuisen tarvetta (lapset toki otetaan tässä painavana tekijänä huomioon) ratkaisuun vaikuttaa myös se, kumpi aikuisista pystyy sillä hetkellä hankkimaan asunnon, vaikka väliaikaisenkin. Ts kumpi on haavoittuvammassa asemassa. Voin toki laittaa myös viittauksen pykäliin, jos sinulta tulee relevanttia vasta-arkumenttia. Sama avoliitto/avioliitto pätee myös omaisuuden jakoon, jollei avioehtoa ole. Tällöin toki katsotaan kohtuullistaminen, jollei toinen ole osallistunut todistettavasti yhteisen varallisuuden kartoittamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ihmiset lue ennen kuin kommentoivat vai eivätkö he ymmärrä lukemaansa? Hei ensimmäisellä sivulla ap vastaa jonkun kysymykseen, kauanko ovat olleet miehen kanssa "Kuusi vuotta seurustellut, joista neljä saman katon alla ja kohta vuosi naimisissa."
Mitä ap:n oikeuksiin tulee, hänellä on oikeus omaan osuuteensa asunnosta. Ap voi toki pakata tavaransa ja muuttaa, mutta silloin ap myös myy osuutensa talosta, täysin laillisesti tai ostaa miehen ulos. Jos ap ei osta miestä ulos eikä mies ei taloa osta, se myydään ja sieltä muuttavat sekä ap, mies että miehen teinit.
Normaalit ihmiset eivät vain pakkaile tavaroitaan ja muuttele tuosta vain jonnekin, koska heillä on omaisuutena asunto tai osa siitä ja sen mukaan, kuka omistaa, katsotaan kuka muuttaa vai muuttavatko kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oot ap oikeassa ja ymmärrän täysin, vaikka meidän uusioperheeseen ei yhteisiä lapsia tullutkaan niin silti teinit hyppi silmille. Laitoin hommaan stopin heti alkuunsa ja oppivat siitä, että myös minua kunnioitetaan jos asuntooni haluavat tulla. En sietäisi moista edes omilta lapsiltani.
Millä tavalla teinien ja heidän isänsä koti on ensisijaisesti sinun kotisi, ja sinua täytyy kohdella tietyllä tavalla jotta voivat tulla omaan kotiinsa, johon itse olet tullut uutena? Ei kodinrikkojaa tarvitse kenenkään muutenkaan kunnioittaa, hyppivät silmille juuri niin paljon kuin lystäävät. Todellisuudessa kun itse olet se pahin silmillehyppijä, jota kukaan ei pyytänyt sekoittamaan elämäänsä.
Missä sanottiin että kyseessä on teinien ja isän koti johon lainaamasi kirjoittaja on tullut? He ovat hyvin saattaneet ostaa ihan uuden asunnon, ja todennäköisesti puolisot omistavat sen puoliksi. Ja kai ymmärrät että kodinrikkojia ovat sen aiemman ydinperheen vanhemmat? He itse päättivät erota ja sekoittaa oman ja lasten elämän. Syytön se uusi puoliso tilanteeseen on.
Kodinrikkoja on aina se ulkopuolinen.
Mitä jos ei ole ketään ulkopuolista? Vanhemmat eroavat, koska mies on känniääliö jota vaimo ei siedä ja vaimo on nalkuttaja jota mies ei jaksa kuunnella. Kenelläkään ei ole uutta kumppania. Kuka on se "ulkopuolinen" kodinrikkoja, kun pariskunta keskenään päättää erota kun eivät halua enää olla yhdessä, koska eivät siedä toisiaan?
Vierailija kirjoitti:
Ei myöskään velvollisuuksia. Ei ap:n tarvitse muuttaa puoliksi omistamastaan taloa minnekään saati antaa taloa miehen ja tämän lasten käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ihmiset lue ennen kuin kommentoivat vai eivätkö he ymmärrä lukemaansa? Hei ensimmäisellä sivulla ap vastaa jonkun kysymykseen, kauanko ovat olleet miehen kanssa "Kuusi vuotta seurustellut, joista neljä saman katon alla ja kohta vuosi naimisissa."
Mitä ap:n oikeuksiin tulee, hänellä on oikeus omaan osuuteensa asunnosta. Ap voi toki pakata tavaransa ja muuttaa, mutta silloin ap myös myy osuutensa talosta, täysin laillisesti tai ostaa miehen ulos. Jos ap ei osta miestä ulos eikä mies ei taloa osta, se myydään ja sieltä muuttavat sekä ap, mies että miehen teinit.
Normaalit ihmiset eivät vain pakkaile tavaroitaan ja muuttele tuosta vain jonnekin, koska heillä on omaisuutena asunto tai osa siitä ja sen mukaan, kuka omistaa, katsotaan kuka muuttaa vai muuttavatko kaikki.
Erittäin hyvä kommentti. Ja yllä olevan kommentin kautta lisäys; jos osituksessa tulee mahdolllisesti kiistaa, kuka jää, niin sillä hetkellä se, jolla asunnon tarve on ilmeisempi ja se, joka kykenee ”majoittamaan” itsenä muualle lähtee. Sen päättää viime kädessä oikeus. Toki väliaikainen ratkaisu silloin, mutta tosiaan, ei kukaan pakkaa ja lähde jättäen omaisuuden toiselle. Tässä ei varmaan teinien mielipiteet paljoa paina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan olen siis tällä hetkellä kaksin kotona nuoremman teinin kanssa, joka on se pahempi. Hän on tälläkin hetkellä olohuoneessa tietokoneella, joten sen takia olen täällä makuuhuoneessa, kun en halua jatkuvasti kuunnella sitä haukkumista. Pari tuntia sitten, kun hain ruokaa keittiöstä niin teini totesi, että turhaa minä ruokaa haen, kun läski minusta kohta muutenkin tulee:(. Mitä tuohonkin sitten olisin sanonut... Harmittaa niin vietävästi jatkuvalla syötöllä kuunnella tuota kiukuttelua. ap
Ihana :D Teiniangstia
Ihmisten ulkonäön solvaamisessa ei ole mitään ihanaa.
Ei sekään ole ok, että leski valitsee omavaltaisesti jonkun toisen isän hautakiven.
Minä teen hoitotestamentin ja jälkikirjoituksessa määrään polttohautauksen & tuhkan sirottelun valitsemaani paikkaan. Penskat ryömikööt itse kivien alle, jos haluavat, mutta eivät puutu kuoleman jälkeisiin asioihini.
Mies hoitakoon yksin lapsensa. Ap sanoi jo lähtevänsä. Miksi aiheuttaa itselleen ongelmia, kun vähemmällä pääsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös ap:n lapsi on miehen lapsi. Miksi tämä unohtuu vastaajilta.
Mies voisi ilmoittaa lapsellisille teineilleen, että hän on tulevan vauvan isä tasan saman verran kuin heidänkin.
Kunnon draamaprinsessat. Yhy.